Gå til innhold

går det ikke lenger an å spille inn tv-programme

Anbefalte innlegg

Gjest fattiglusa_
Skrevet

flyttet nylig,og gikk fra parabol til rikstv-pakken.i forrige leilighet kunne jeg ta opp tv programmer,mens her går det ikke.noe jeg gjør feil,eller er det sånn at man på kjøpe digital opptaker?(noe jeg ikke har råd til)

vet vhs er gammeldags nå,men savner å kunne ta opp programmer jeg ikke har tid til å se.og tv og tv-utstyr er da dyrt nok fra før!!

Skrevet

Det skal kunne gå an, så lenge opptakeren din har scart-inngang og ikke bare gammeldags antenneinngang. Men rikstv-boksen må være stilt inn på riktig kanal på forhånd, for vhs-spilleren kan ikke tune kanalen selv når den er koblet slik.

Gjest fattiglusa_
Skrevet

Det skal kunne gå an, så lenge opptakeren din har scart-inngang og ikke bare gammeldags antenneinngang. Men rikstv-boksen må være stilt inn på riktig kanal på forhånd, for vhs-spilleren kan ikke tune kanalen selv når den er koblet slik.

står det i bruksanvisninga?er veldig lite teknisk anlagt

Skrevet

står det i bruksanvisninga?er veldig lite teknisk anlagt

Aner ikke. Jeg har verken VHS-spiller eller Riks-Tv :) Men vet du forskjellen mellom antennekabel og scart? Scart er en ganske stor, firkantet plugg der den ene siden er litt skrå.

Gjest fattiglusa_
Skrevet

Aner ikke. Jeg har verken VHS-spiller eller Riks-Tv :) Men vet du forskjellen mellom antennekabel og scart? Scart er en ganske stor, firkantet plugg der den ene siden er litt skrå.

vet forskjellen på det ja.men det er flere alternativer(er vel 2-3 steder å feste scartkabelen)

Skrevet

vet forskjellen på det ja.men det er flere alternativer(er vel 2-3 steder å feste scartkabelen)

Det vil gjerne være en port som er merket "In" eller tilsvarende, og en som er merket "Out" eller "TV". Den siste skal kobles til TV'n, den første til RiksTV-boksen (der signalet kommer inn).

Skrevet

..og RiksTV-boksen har ikke analog utgang? Canaldigital/kabelTV gir meg heldigvis en analog utgang også, slik at jeg kan ta opp på mine gamle opptagere også, via deres egne tunere... Kjekt - som en backup i alle fall.

Gjest fattiglusa_
Skrevet

Det vil gjerne være en port som er merket "In" eller tilsvarende, og en som er merket "Out" eller "TV". Den siste skal kobles til TV'n, den første til RiksTV-boksen (der signalet kommer inn).

ser nå at jeg bare har en scart ledning,og den brukes fra tv til boks.altså ikke noe igjen til videoen.skal se om jeg får kjøpt en ekstra,hvis det er det som må til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...