Gjest fattiglusa_ Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 flyttet nylig,og gikk fra parabol til rikstv-pakken.i forrige leilighet kunne jeg ta opp tv programmer,mens her går det ikke.noe jeg gjør feil,eller er det sånn at man på kjøpe digital opptaker?(noe jeg ikke har råd til) vet vhs er gammeldags nå,men savner å kunne ta opp programmer jeg ikke har tid til å se.og tv og tv-utstyr er da dyrt nok fra før!! 0 Siter
citoyen Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Det skal kunne gå an, så lenge opptakeren din har scart-inngang og ikke bare gammeldags antenneinngang. Men rikstv-boksen må være stilt inn på riktig kanal på forhånd, for vhs-spilleren kan ikke tune kanalen selv når den er koblet slik. 0 Siter
Gjest fattiglusa_ Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Det skal kunne gå an, så lenge opptakeren din har scart-inngang og ikke bare gammeldags antenneinngang. Men rikstv-boksen må være stilt inn på riktig kanal på forhånd, for vhs-spilleren kan ikke tune kanalen selv når den er koblet slik. står det i bruksanvisninga?er veldig lite teknisk anlagt 0 Siter
citoyen Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 står det i bruksanvisninga?er veldig lite teknisk anlagt Aner ikke. Jeg har verken VHS-spiller eller Riks-Tv Men vet du forskjellen mellom antennekabel og scart? Scart er en ganske stor, firkantet plugg der den ene siden er litt skrå. 0 Siter
Gjest fattiglusa_ Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Aner ikke. Jeg har verken VHS-spiller eller Riks-Tv Men vet du forskjellen mellom antennekabel og scart? Scart er en ganske stor, firkantet plugg der den ene siden er litt skrå. vet forskjellen på det ja.men det er flere alternativer(er vel 2-3 steder å feste scartkabelen) 0 Siter
citoyen Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 vet forskjellen på det ja.men det er flere alternativer(er vel 2-3 steder å feste scartkabelen) Det vil gjerne være en port som er merket "In" eller tilsvarende, og en som er merket "Out" eller "TV". Den siste skal kobles til TV'n, den første til RiksTV-boksen (der signalet kommer inn). 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Det skal kunne gå an, så lenge opptakeren din har scart-inngang og ikke bare gammeldags antenneinngang. Men rikstv-boksen må være stilt inn på riktig kanal på forhånd, for vhs-spilleren kan ikke tune kanalen selv når den er koblet slik. ..og RiksTV-boksen har ikke analog utgang? Canaldigital/kabelTV gir meg heldigvis en analog utgang også, slik at jeg kan ta opp på mine gamle opptagere også, via deres egne tunere... Kjekt - som en backup i alle fall. 0 Siter
Gjest fattiglusa_ Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det vil gjerne være en port som er merket "In" eller tilsvarende, og en som er merket "Out" eller "TV". Den siste skal kobles til TV'n, den første til RiksTV-boksen (der signalet kommer inn). ser nå at jeg bare har en scart ledning,og den brukes fra tv til boks.altså ikke noe igjen til videoen.skal se om jeg får kjøpt en ekstra,hvis det er det som må til... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.