Gå til innhold

Overvektig = nektes forsikring

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

?

Mener du det? Da forstår jeg hvorfor du svarte som du gjorde i tråden min fra i går. Jeg vil så avgjort kalle de to for overvektige.

De så ikke fryktelig sunne ut, men overvektig kaller jeg det ikke.

Skrevet

Jeg syns ikke de var overvektige engang jeg. Kaller det der å ha noen kilo for mye.

Disse er overvektige pr defenisjon, hun MÅ ha en bmi over 30, for å ha blitt nektet pga vekt, så da vet du ikke hva overvektig er.

Dette var definitivt ikke kun ett par kg for mye på henne.

God helg

Skrevet

De er overvektige, men ikke svært overvektige vil jeg si.

Skrevet

Jeg syns ikke de var overvektige engang jeg. Kaller det der å ha noen kilo for mye.

Slik betegnes vekt :

BMI på under 18,5 = undervektig.

BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt.

BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig.

BMI på 30 og over = fedme.

BMI på 35 - 39,9 = fedme, klasse II.

BMI på 40 og over = fedme, klasse III (ekstrem fedme).

Så hun var ikke bare overvektig engang, hun har fedme

Gjest Ikke gal
Skrevet

Det ser stygt og rått ut på trykk, og representerer en ny trend innenfor forsikring. Jeg har en venninne som møtte veggen for flere år siden, og som skulle tegne uføreforsikring i forbindelse med et huskjøp nå. Hun fikk en merknad i sitt tilbud der det stod at dersom depresjon (eller var det utbrenthet?) var årsak til uførheten de tre (eller fem?) første årene ville ikke premien bli utbetalt. Husker ellers at Adressa skrev om en gutt på 20+/- for en tid tilbake som hadde krasjet en del, og som fikk et tilbud på 36 000 eller noe i årlig premie... Han jhadde prøvd flere selskap og fått omtrent samme tilbud fra alle.

Tror det kommer mange slike saker framover desverre...

Å, jeg blir så opprørt av dette! Har opplevd liknende tilfelle selv. Kan godt si jeg også "møtte veggen", og var i den forbindelse hos psykolog to ganger. En lett depresjon pluss litt angst. Da vi skulle søke forsikring ved huskjøp, fikk jeg en klausul om at jeg ikke fikk utbetaling ved uførhet som skyldtes psykisk sykdom. Helt generelt, ikke spesifisert som depresjon eller noe! Snakk om å bli satt i bås: "en gang gal, alltid gal" liksom!

Ved neste huskjøp skaffet vi helsepapirer for å se om vi skulle søke forsikring for meg på nytt. Fant ut at det "snilleste" skjemaet hadde formuleringen "Har du vært hos psykolog de siste 10 årene?" Det har ennå ikke gått så lang tid, men jeg satser nå på at jeg holder meg oppegående i et par år til, så skal jeg søke igjen!! :)

Skrevet

Kan jeg spøøre hva slags sykdom du har? Jeg har også en kronisk sykdom, er nå forsikret gjenom jobben. Jeg har planer om å bytte jobb og må da ha privat helseforsikring

Jeg har betalt på jobben men fikk ikke utbetalt forsikringa da jeg fikk uføretrygd. Sånt er surt. Og

Skrevet

Da har nok du misforstått begrepet fedme og overvekt. :)

De var så definitivt overvektige.

candyqueen_83
Skrevet

Disse er overvektige pr defenisjon, hun MÅ ha en bmi over 30, for å ha blitt nektet pga vekt, så da vet du ikke hva overvektig er.

Dette var definitivt ikke kun ett par kg for mye på henne.

God helg

Nå må du gi deg! Jeg sier at JEG IKKE SER på henne som overvektig!

Skrevet

Nå må du gi deg! Jeg sier at JEG IKKE SER på henne som overvektig!

Nei, det er jo hyggelig gjort av deg :-D

Men jeg tenker at forsikringselskapet følger vanlige normer på hva overvekt er og ikke er.

God helg!

candyqueen_83
Skrevet

Nei, det er jo hyggelig gjort av deg :-D

Men jeg tenker at forsikringselskapet følger vanlige normer på hva overvekt er og ikke er.

God helg!

Jeg har da aldri nekta for det!

God helg!!

Skrevet

Kan jeg spøøre hva slags sykdom du har? Jeg har også en kronisk sykdom, er nå forsikret gjenom jobben. Jeg har planer om å bytte jobb og må da ha privat helseforsikring

Jeg har fibromyalgi, med mulig innslag av ME. For å være nøyaktig, så får jeg vel forsikring, men dyrere samt at jeg ikke vil få utbetalt forsikringen hvis det gjelder FM'en - noe som er årsaken til at blir ufør, og derfor har det ingen hensikt.

Jeg har forsikring gjennom jobb, og vil sannsynligvis få utbetaling derfra, fordi de ikke krever helseattest og jeg måtte slutte i jobben grunnet sykdommen. Men det er et mye mindre beløp av enn vanlig helseforsikring ville ha gitt.

Skrevet

Jeg har betalt på jobben men fikk ikke utbetalt forsikringa da jeg fikk uføretrygd. Sånt er surt. Og

Jeg får utbetalt min forsikring gjennom jobben, hvis jeg får positivt vedtak - men den er jo mye mindre enn en vanlig helseforsikring ville ha vært (hvis jeg hadde fått det).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...