Gå til innhold

Når er man singel - alder altså?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner man å kunne betegne seg som singel? Man kaller jo ikke en fjortis uten kjæreste for singel? Er det noe som kommer i det øyeblikket man flytter hjemmefra kanskje?

Skrevet

''Er det noe som kommer i det øyeblikket man flytter hjemmefra kanskje?''

Ja, det ville jeg sagt.

Skrevet

Fjortisene selv bruker i hvert fall begrepet singel.

Skrevet

''Fjortisene selv bruker i hvert fall begrepet singel.''

Jøjje meg. Det var ikke den vanlige betegnelsen da vi var så unge, da het det vel at man hadde kjæreste eller ikke. :o)

Skrevet

''Fjortisene selv bruker i hvert fall begrepet singel.''

Jøjje meg. Det var ikke den vanlige betegnelsen da vi var så unge, da het det vel at man hadde kjæreste eller ikke. :o)

Men da vi var på den alderen, eksisterte ikke begrepet "singel" her til lands i det hele tatt. For da var voksne uten partner "enslige".

;)

Skrevet

Jeg ville betegnet en person som singel idet hun/han flyttet hjemmefra - enslig(boende) liksom.

Gjest festive
Skrevet

Hehe, ja fjortiser bruker ordet singel.

Skrevet

Hehe, ja fjortiser bruker ordet singel.

Opptatt og ledig brukte vi da jeg var ung... ;o)

Skrevet

''Er det noe som kommer i det øyeblikket man flytter hjemmefra kanskje?''

Ja, det ville jeg sagt, men jeg ser jo av andre svar at jeg ikke følger med på hva som er gjengs undomsspråk nå for tiden;-)

Skrevet

Fra den dagen folk i ens nettverk begynner å få seg kjærester. Er individuelt etter hvilket miljø man er i. Har ergo ikke noe å si om man bor hjemme som 14-åring eller har flyttet hjemmefra som 20-åring.

Gjest Elextra
Skrevet

Opptatt og ledig brukte vi da jeg var ung... ;o)

Opptatt og ledig!?

Hehe, de betegnelsene har jeg ikke hørt brukt. Tror mine venninner og jeg heller brukte betegnelsen single og ikke (singel gjalt de fleste av oss...).

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er noen "aldersbegrensning" på ordet singel - så snart det er snakk om kjærester blir betegnelsen brukt.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Er vel forskjellig, men våre ungdommer innførte singel-begrepet en gang iløpet av videregående.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...