tonie Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har skjønt at vi har noe til felles, dypt der inne :-) Det er noe med måten vi tenker på, og uttrykker oss på, som i mine øyne er ganske sammenfallende. Ofte skriver du ting på dol- som gjør at jeg tenker: "Godt, så slapp jeg å si det :-)" Dette med psykopati blir ofte så dumt. Det er et forslitt/stigmatiserende ord om mennesker som er vanskelige å ha med å gjøre. Men de som har vært borti dem- vet hva det dreier seg om. ''Ofte skriver du ting på dol- som gjør at jeg tenker: "Godt, så slapp jeg å si det :-)'' Hehe, ditto. Det er alltid godt å se deg her, for da kan jeg egentlig bare lene meg tilbake og lese. Jeg trenger ikke å si noe;) Ofte føler jeg at jeg må for å balansere alle jatterne. Ordet psykopat har så mye tyngde at folk som føler seg utnyttet og brukt alltid vil se det som den beste oppreisning de kan få. Ekte pskykopater er heldigvis sjeldne. 0 Siter
Colette Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 ''Ofte skriver du ting på dol- som gjør at jeg tenker: "Godt, så slapp jeg å si det :-)'' Hehe, ditto. Det er alltid godt å se deg her, for da kan jeg egentlig bare lene meg tilbake og lese. Jeg trenger ikke å si noe;) Ofte føler jeg at jeg må for å balansere alle jatterne. Ordet psykopat har så mye tyngde at folk som føler seg utnyttet og brukt alltid vil se det som den beste oppreisning de kan få. Ekte pskykopater er heldigvis sjeldne. He..he..slik føler jeg det også :-) Selv om jeg noen ganger savner deg i enkelte diskusjoner, som jeg tenker " skulle ønske tonie var her nå :-)" Jeg føler det også som en oppgave å være en motgift mot jatting, men allikevel være saklig. Slik er det bare. Vi kan få mye kjeft og motbør, men det er nødvendig for å oppnå en noenlunde balanse i meningsutvekslingene. Slik at alt ikke blir likt- og alle er enige.. Psykopat er et ord jeg er lei av. Men det er ofte ikke så lett å finne et annet ord som dekker det som er innholdet i enkelte typer mennesker. "Psykopatiske trekk" er kanskje en grei variant :-) 0 Siter
Colette Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har skjønt at vi har noe til felles, dypt der inne :-) Det er noe med måten vi tenker på, og uttrykker oss på, som i mine øyne er ganske sammenfallende. Ofte skriver du ting på dol- som gjør at jeg tenker: "Godt, så slapp jeg å si det :-)" Dette med psykopati blir ofte så dumt. Det er et forslitt/stigmatiserende ord om mennesker som er vanskelige å ha med å gjøre. Men de som har vært borti dem- vet hva det dreier seg om. Det er ordet/begrept "psykopat" jeg er lei av. Ikke hva det innebærer i praksis. 0 Siter
tonie Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 He..he..slik føler jeg det også :-) Selv om jeg noen ganger savner deg i enkelte diskusjoner, som jeg tenker " skulle ønske tonie var her nå :-)" Jeg føler det også som en oppgave å være en motgift mot jatting, men allikevel være saklig. Slik er det bare. Vi kan få mye kjeft og motbør, men det er nødvendig for å oppnå en noenlunde balanse i meningsutvekslingene. Slik at alt ikke blir likt- og alle er enige.. Psykopat er et ord jeg er lei av. Men det er ofte ikke så lett å finne et annet ord som dekker det som er innholdet i enkelte typer mennesker. "Psykopatiske trekk" er kanskje en grei variant :-) ''Vi kan få mye kjeft og motbør, men det er nødvendig for å oppnå en noenlunde balanse i meningsutvekslingene. Slik at alt ikke blir likt- og alle er enige..'' Åh, Gud forby! Det er det verst tenkelige, at alle skal være enige. Da er det noe som er feil eller oversett. Den gyldne regelen er å alltid støtte underdogen. Alltid og uten unntak, selv om du var dypt uenig med henne i går. 0 Siter
Gjest antis Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 He..he..slik føler jeg det også :-) Selv om jeg noen ganger savner deg i enkelte diskusjoner, som jeg tenker " skulle ønske tonie var her nå :-)" Jeg føler det også som en oppgave å være en motgift mot jatting, men allikevel være saklig. Slik er det bare. Vi kan få mye kjeft og motbør, men det er nødvendig for å oppnå en noenlunde balanse i meningsutvekslingene. Slik at alt ikke blir likt- og alle er enige.. Psykopat er et ord jeg er lei av. Men det er ofte ikke så lett å finne et annet ord som dekker det som er innholdet i enkelte typer mennesker. "Psykopatiske trekk" er kanskje en grei variant :-) antisosial 0 Siter
Colette Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 A devil in disguise, med andre ord... Nei, han er ingen djevel. Han har bare et vanskelig sinn. Lenge levde vi og åndet for hans sinn. For det var det eneste som var interessant nok. Det var føst da jeg syntes det ble kjedelig - at han begynte å stritte imot. Da skulle jeg på plass- og snakke om han :-) Merker til og med nå- at jeg synes det er kjedelig å snakke om personligheter som han:-( 0 Siter
Colette Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 ''Vi kan få mye kjeft og motbør, men det er nødvendig for å oppnå en noenlunde balanse i meningsutvekslingene. Slik at alt ikke blir likt- og alle er enige..'' Åh, Gud forby! Det er det verst tenkelige, at alle skal være enige. Da er det noe som er feil eller oversett. Den gyldne regelen er å alltid støtte underdogen. Alltid og uten unntak, selv om du var dypt uenig med henne i går. Nå er jeg ikke helt med....Snakker du om tråden din om å være "for tynn"? Hvem er "underdogen"? 0 Siter
Colette Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Ville han bare at dere skulle snakke om han? Hvordan da, egentlig? Hva ved han ville han snakke om? Var det ros, komplimenter og beundring han var ute etter, da? Vi skulle snakke om han. Hans problemer og hvordan han tenkte og følte. Vanlig selvopptatthet/egosentrisme. Han, han, han....muligens en del narcissisme ispedd her :-) 0 Siter
tonie Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Nå er jeg ikke helt med....Snakker du om tråden din om å være "for tynn"? Hvem er "underdogen"? De som blir rævkjørt, latterliggjort eller oversett av det politisk korrekte flertallet. Det er dem jeg mener. Jan Wernerne, Snåsamennene eller bare rett og slett Geirene, hvis du skjønner hva jeg mener. Selv om jeg noen ganger bare må snakke i klarspråk til sistnevnte;) Det i går var bare en støtte til de magre. De som alltid skal få gjennomgå og kalles magre og stygge og anorektiske selv om de er i superform og løper maraton. 0 Siter
Colette Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 De som blir rævkjørt, latterliggjort eller oversett av det politisk korrekte flertallet. Det er dem jeg mener. Jan Wernerne, Snåsamennene eller bare rett og slett Geirene, hvis du skjønner hva jeg mener. Selv om jeg noen ganger bare må snakke i klarspråk til sistnevnte;) Det i går var bare en støtte til de magre. De som alltid skal få gjennomgå og kalles magre og stygge og anorektiske selv om de er i superform og løper maraton. Ok :-) Jeg skjønner hva du mener, tonie. Jeg hadde jo for en tid siden en del innlegg til forsvar for Ari Behn, men der var du ikke med:-) Ser du ikke på han som en "underdog"? 0 Siter
Colette Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Er det noen som er underdog er det jo meg, og du kan jo se hvor mye tonie liker meg. :-) Jeghar da inntrykk av at tonie liker deg :-) Bortsett fra de gangene du er alt for selvopptatt og navlebeskuende, da :-) 0 Siter
Colette Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Hehe, jeg misforstod hva tonie mente med underdog da, for jeg er jo bare plagsom. :-) Men jeg tror ikke hun liker meg forde. :-) Hun holder igjen, men blir jeg for ille klarer hun ikke dy seg lengre. :-) tonie kan det med å beherske seg :-) Det er helt klart :-) Hun sier aldri et meningsløst ord. Men jeg tror allikevel at hun setter pris på deg. Dine innlegg er ikke ondskapsfulle, og de er intelligente. Selv om du maser mye om det samme :-) Jeg liker deg, i hvert fall :-) 0 Siter
tonie Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Ok :-) Jeg skjønner hva du mener, tonie. Jeg hadde jo for en tid siden en del innlegg til forsvar for Ari Behn, men der var du ikke med:-) Ser du ikke på han som en "underdog"? Absolutt ikke. Er det noen som har spunnet nett i hele kulturnorge er det han. Han vet at han har alle på sin side. Da er det ikke farlig å være "kontroversiell". Alle logrer for Ari. Han har landets bestselgende forfattere, de kuleste TV-personlighetene, høytstående politikere, pressefolk, filmskapere og halve kulturnorge på sin side. Han vet at han er trygg, derfor gjør han som han gjør. Er det noen som er underdog her er det Grimstad. 0 Siter
Colette Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Absolutt ikke. Er det noen som har spunnet nett i hele kulturnorge er det han. Han vet at han har alle på sin side. Da er det ikke farlig å være "kontroversiell". Alle logrer for Ari. Han har landets bestselgende forfattere, de kuleste TV-personlighetene, høytstående politikere, pressefolk, filmskapere og halve kulturnorge på sin side. Han vet at han er trygg, derfor gjør han som han gjør. Er det noen som er underdog her er det Grimstad. Så du mener dette er en underdog :-) http://multimedia.dn.no/archive/00147/LB_Carl_Erik_Grimst_147840i.jpg 0 Siter
tonie Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Så du mener dette er en underdog :-) http://multimedia.dn.no/archive/00147/LB_Carl_Erik_Grimst_147840i.jpg Hehe, normalt ville jeg ikke tenkt sånn, men sett i forhold til det han står opp imot - ja. Han er fucked uansett hva han gjør. 0 Siter
Colette Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Hehe, normalt ville jeg ikke tenkt sånn, men sett i forhold til det han står opp imot - ja. Han er fucked uansett hva han gjør. OK:-) Kan ikke skjønne hvordan du tenker overfor denne opblåste bleien? Jeg har ofte tenkt som Ari Behn: Tror du fortsatt at du er ansatt på slottet og vet alt om oss? :-) For en drittsekk denne Grimstad er :-( 0 Siter
tonie Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 OK:-) Kan ikke skjønne hvordan du tenker overfor denne opblåste bleien? Jeg har ofte tenkt som Ari Behn: Tror du fortsatt at du er ansatt på slottet og vet alt om oss? :-) For en drittsekk denne Grimstad er :-( Colette, noen ganger skjønner jeg ikke på hvilken planet du befinner deg:) Han er da den eneste som har oppført seg anstendig her? Han har da verken vært usaklig eller ufin, bare kristisk. Ari derimot... Hehe, du er bare litt sånn Grosvold-betatt av Ari, du. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Colette, noen ganger skjønner jeg ikke på hvilken planet du befinner deg:) Han er da den eneste som har oppført seg anstendig her? Han har da verken vært usaklig eller ufin, bare kristisk. Ari derimot... Hehe, du er bare litt sånn Grosvold-betatt av Ari, du. Jeg er også litt fan av Ari. Han er festlig med alle faktene og måten han uttrykker seg på. Skal jeg gå litt dypere i materien har jeg egentlig ikke så mange meninger, for jeg har ikke lest en bok av han eller fulgt med i stormen rundt han den siste tiden. Det jeg får med meg er overskrifter Det er jo greit med litt nye og freske overskrifter av personer som har masse utenom-det-vanlige på hjertet. 0 Siter
Colette Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Colette, noen ganger skjønner jeg ikke på hvilken planet du befinner deg:) Han er da den eneste som har oppført seg anstendig her? Han har da verken vært usaklig eller ufin, bare kristisk. Ari derimot... Hehe, du er bare litt sånn Grosvold-betatt av Ari, du. Nei, jeg har alltid likt Ari :-) Jeg synes han er vakker, veltalende, og karismatisk :-) Det holder for meg å se hvordan hans kone har utviklet seg fra den "stygge andungen" til "den vakre svanen". For meg har det vært omvendt. Jo mer jeg har forholdt meg til menn, jo styggere har jeg blitt :-( 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Ja, det gjør nok det. Husk at ingen er sorte eller hvite :-) Det finnes alltid noen egenskaper hos et menneske som gjør at man er villig til å tåle mye i mange situasjoner. Helt til den dagen det negative dominerer fullstendig. Da er det slutt for de fleste, og ingen vei tilbake. ''Husk at ingen er sorte eller hvite :-)'' Det var en god beskrivelse! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.