Gå til innhold

Å legge ut ungene på Facebook

Anbefalte innlegg

Gjest intet navn nå
Skrevet

Faren til ungene mine har lagt ut bilder av dem (med navn) på Facebook. Jeg liker det ikke, med tanke på alle gærningene som finnes der ute.

Kan jeg be ham om å fjerne dem? Mer nøyaktig: Kan jeg, med loven i hånd, nekte ham å identifisere dem med navn og bilde på internett? Vi har delt foreldreansvar.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

14

• AneM1365380603

7

• BMS!

5

• henrikke71

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ba min mann fjerne bildene av våre unger. Han mente jeg var litt overhysterisk, da, men han fjernet dem. Mitt poeng var at mange på hans venneliste er folk han ikke har hatt kontakt med på mange år, og at det sikkert finnes minst èn idiot blant dem.

Om du kan gjøre det med loven i hånd, det vet jeg ikke.

Det er kun hans venner som kan se bildene, de ligger ikke framme for hvermannsen.

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233953016' post='4085841]

Jeg ba min mann fjerne bildene av våre unger. Han mente jeg var litt overhysterisk, da, men han fjernet dem. Mitt poeng var at mange på hans venneliste er folk han ikke har hatt kontakt med på mange år, og at det sikkert finnes minst èn idiot blant dem.

Om du kan gjøre det med loven i hånd, det vet jeg ikke.

Det er kun hans venner som kan se bildene, de ligger ikke framme for hvermannsen.

''Det er kun hans venner som kan se bildene, de ligger ikke framme for hvermannsen.''

Det spørs helt på eksens innstillinger.

Skrevet

''Det er kun hans venner som kan se bildene, de ligger ikke framme for hvermannsen.''

Det spørs helt på eksens innstillinger.

Du må da være venn, for å få fram profilen - må du ikke?

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233953359' post='4085847]

Du må da være venn, for å få fram profilen - må du ikke?

Så vidt jeg vet kan en godt sette bildene synlig for alle.

Skrevet

Så vidt jeg vet kan en godt sette bildene synlig for alle.

Det har jeg aldri vært borti. Jeg skjønner ikke helt hva du mener?

Problemet jeg har lagt merke til, er at hvem-som-helst kan tagge/flytte bilder de har adgang til via sine venner.Er det det du mener, eller er det noe annet?

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233953640' post='4085855]

Det har jeg aldri vært borti. Jeg skjønner ikke helt hva du mener?

Problemet jeg har lagt merke til, er at hvem-som-helst kan tagge/flytte bilder de har adgang til via sine venner.Er det det du mener, eller er det noe annet?

Nei, jeg sikter bare til at jeg har sett fotoalbumene til venner og venners venner.

Skrevet

Nei, jeg sikter bare til at jeg har sett fotoalbumene til venner og venners venner.

Jeg hvis en venn av deg tagger/kommenterer et bilde fra en annens album, blir det liggende på wall'en til din venn, slik at du kan se det. Men du har ikke adgang til å se alle de andre bildene venners venner måtte ha...?

Vel, det du nevner er jo ikke heldig, og det er mer enn 1 grunn til at jeg ikke har lagt ut bilder der av mine unger.

AneM1365380603
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233954132' post='4085867]

Jeg hvis en venn av deg tagger/kommenterer et bilde fra en annens album, blir det liggende på wall'en til din venn, slik at du kan se det. Men du har ikke adgang til å se alle de andre bildene venners venner måtte ha...?

Vel, det du nevner er jo ikke heldig, og det er mer enn 1 grunn til at jeg ikke har lagt ut bilder der av mine unger.

Hvis det ene bildet blir tagget kan du bla gjennom resten av albumet bildet er fra.

Skrevet

Hvis det ene bildet blir tagget kan du bla gjennom resten av albumet bildet er fra.

Det er jo mange som har åpen profil da :-D Hvem som helst kan gå inn å se.

Ikke skjønner jeg at de vil, men jeg har sett det fler ganger..

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233954132' post='4085867]

Det er i tillegg fler personer som ikke har lukket profil, så da kan hvem som helst gå inn å se på hele profilen.

Skrevet

Men det går an å stenge så bare venner kan se. Jeg har ikke lagt ut navn på min minste tror jeg og det har ikke søsknene hans gjort heller.

Skrevet

Ok. Nok en grunn til å ikke legge ut bildene på Facebook-planeten. Glad jeg aldri har gjort det, da :-) Du får dem heller på mail, hehe!

Det går ikke an å legge inn tagge-sperre?

Jeg trodde at jeg bare kunne se album fra de som er mine venner.

AneM1365380603
Skrevet

Det er jo mange som har åpen profil da :-D Hvem som helst kan gå inn å se.

Ikke skjønner jeg at de vil, men jeg har sett det fler ganger..

Jeg har i allefall sørget for at min ikke er åpen. Uansett er jeg ikke den som frykter sprø mennesker for mye. Jeg tror det er større sjanser for at de skader meg på gata, og at jeg da er et tilfeldig offer.

Skrevet

Det er i tillegg fler personer som ikke har lukket profil, så da kan hvem som helst gå inn å se på hele profilen.

Det er ikke mange som har helt åpen profil? Kun noen få skrullehuer ;-p

AneM1365380603
Skrevet

Men det går an å stenge så bare venner kan se. Jeg har ikke lagt ut navn på min minste tror jeg og det har ikke søsknene hans gjort heller.

Jeg har også gjort bilder tilgjengelig for kun venner, men jeg tror likevel venners venner ser bilder som blir kommentert. Jeg får ofte slike bilder på min profil, og da blar jeg uten skam gjennom hele albumet ;o)

Gjest facebookjente
Skrevet

Hvis du har bilder av barna og bilder av andre folk som er tagga i en og samme mappe så kan alle vennene til de som er tagga se den mappa og dermed også se bilder av ungene dine. Så lønner seg å lage en egen mappe av ungene eventuelt.

AneM1365380603
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233954571' post='4085883]

Ok. Nok en grunn til å ikke legge ut bildene på Facebook-planeten. Glad jeg aldri har gjort det, da :-) Du får dem heller på mail, hehe!

Det går ikke an å legge inn tagge-sperre?

Jeg trodde at jeg bare kunne se album fra de som er mine venner.

Jeg var inne på innstillingene her en dag, og jeg kan ikke huske jeg så noen taggesperre. Det skulle det vært!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233954704' post='4085886]

Det er ikke mange som har helt åpen profil? Kun noen få skrullehuer ;-p

''Kun noen få skrullehuer ;-p''

Jeg aner virkelig ikke om det mange eller ikke, men skrullehuer finnes det mange av ;-)

Skrevet

Jeg har også gjort bilder tilgjengelig for kun venner, men jeg tror likevel venners venner ser bilder som blir kommentert. Jeg får ofte slike bilder på min profil, og da blar jeg uten skam gjennom hele albumet ;o)

Jeg også, ser på alle bildene, det kunne jo hende det var noen fler jeg kjenner der :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...