Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor vet moren dette noe bedre enn faren?

Det har jeg ikke sagt. Det er du som sier det, at morens definisjon av et godt liv skal telle.

Hvis den ikke gjør det, hvis man mener en mer generell definisjon av et godt liv, vil det alltid være tilgjengelig i form av en adoptivfamilie. Dermed vil du være mot all abort. Det sier du jo at du ikke er.

Jeg forstår ikke logikken din.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• morsan

15

• Atene

13

• tonie

9

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Men hvordan vet man at det er faren som har de beste forutsetninger for å vurdere hva som er et godt liv, da?

Og: Hvis faren skal få bestemmelsesrett - skal det gjelde "begge veier", slik at han også kan påvtinge henne en abort mot hennes vilje?

Hva hvis ingen trengte å ta et slik forferdelig valg....

Heller adoptere den lille bort?

Skrevet

Hvorfor vet moren dette noe bedre enn faren?

Hvorfor vet faren dette bedre enn moren?

Skrevet

Nei, det har det ikke, jeg ville gjerne sett alle slike barn født og evt adoptert bort.

I mine øyne er abort drap uansett grunn-.....

Så hvorfor gjør du da unntak for voldtekt?

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233963298' post='4086107]

Har du barn selv?

Ja, tre barn, og den siste skulle helst ikke vært til....

Skrevet

Det mener jeg, såfremt det ikke er snakk om voldtekt...Å drepe burde aldri være et alternativ.

Så lenge abort er lovlig i Norge bør det være mors valg. Og det bør alltid være lovlig. Selvsagt. Ellers må vi tilbake til svunne tider med tvangsgifte hvis kvinner skal ha en sjanse til en likeverdig liv.

Skrevet

Nei, det er selvsagt gråsoner. Men det er det uansett med dagens system, også.

''Men det er det uansett med dagens system, også.''

Hvilke gråsoner mener du finnes i den perioden der moren har rett til selvbestemt abort?

Skrevet

Yess! Men er ikke det galt?

Eg synes fosteret skulle fått bestemme eg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Så hvorfor gjør du da unntak for voldtekt?

Kun pga mor. Mange mødre bærer frem voldtektsbarn, og de elsker barnet sitt.

Kun vi i den vestlige verden, synes det er greit å drepe et barn.

hidi, the scorpion
Skrevet

Så lenge abort er lovlig i Norge bør det være mors valg. Og det bør alltid være lovlig. Selvsagt. Ellers må vi tilbake til svunne tider med tvangsgifte hvis kvinner skal ha en sjanse til en likeverdig liv.

'' Ellers må vi tilbake til svunne tider med tvangsgifte hvis kvinner skal ha en sjanse til en likeverdig liv.''

Så i dine øyne har ikke enslige mødre en sjans?

Skrevet

Kun pga mor. Mange mødre bærer frem voldtektsbarn, og de elsker barnet sitt.

Kun vi i den vestlige verden, synes det er greit å drepe et barn.

Men hvis du først tillater abort når noe annet blir for vanskelig for mor, hvor skal man sette grensen?

Som du selv sier, noen klarer å bære frem voldtektsbarn. For dem finnes det kanskje andre situasjoner som de ikke ville ha håndtert. Hvem skal vurdere hvilke grunner som er gode nok?

Skrevet

Ja, tre barn, og den siste skulle helst ikke vært til....

Hvorfor ikke? Jeg spør fordi jeg ikke helt klarer å fatte at abort aldri kan være et alternativ.

Skrevet

Jeg syns at hvis begge foreldrene ikke tror ungen vil få et godt liv, så kan det aborteres. Dette kan de faktisk mene, selv om det er kø på adoptivkontoret, da dette er en høyst subjektiv vurdering. Det er det jeg mener.

Hvorfor skal et barn ha mindre rett til liv om begge foreldrene mener at det livet vil bli dårlig? Er det ok å ta liv hvis det ligger en flertallsavgjørelse bak?

Skrevet

'' Ellers må vi tilbake til svunne tider med tvangsgifte hvis kvinner skal ha en sjanse til en likeverdig liv.''

Så i dine øyne har ikke enslige mødre en sjans?

De kan klare seg som det er nå, men det blir veldig på menns vilkår hvis vi beveger oss en millimeter til i den retningen SMIR vil.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men hvis du først tillater abort når noe annet blir for vanskelig for mor, hvor skal man sette grensen?

Som du selv sier, noen klarer å bære frem voldtektsbarn. For dem finnes det kanskje andre situasjoner som de ikke ville ha håndtert. Hvem skal vurdere hvilke grunner som er gode nok?

Jeg er for livet;) Uansett hvordan barnet ble til... Ville aldri anbefale abort til noen, så ditt spørsmål blir altfor vanskelig for meg.

Jeg tror at enhver mor lever bedre med en adopsjon enn abort.

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233963773' post='4086137]

Hvorfor ikke? Jeg spør fordi jeg ikke helt klarer å fatte at abort aldri kan være et alternativ.

Fordi adopsjon alltid er et alternativ;)

Skrevet

Jeg er for livet;) Uansett hvordan barnet ble til... Ville aldri anbefale abort til noen, så ditt spørsmål blir altfor vanskelig for meg.

Jeg tror at enhver mor lever bedre med en adopsjon enn abort.

Men hva diskuterer vi nå? Hva du ville gjort, eller hvordan loven bør være? Jeg trodde det gjaldt det siste.

Skrevet

Ja, i dette tilfellet med at det er et foster som ikke har kommet så og så langt i utviklingen.

Dette henger ikke på greip i det hele tatt. Først snakker du om rett til liv, så er det plutselig bare et uutviklet foster.

Jeg gir opp.

hidi, the scorpion
Skrevet

De kan klare seg som det er nå, men det blir veldig på menns vilkår hvis vi beveger oss en millimeter til i den retningen SMIR vil.

Jeg forakter mennkonstruerte samfunn, mer enn noe annet, men hvem tjener mest på aborter? Er det ikke nettopp menn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...