Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stort er det problemet, tror du - i forhold til alle de ikke-planlagte graviditetene der faren (med familien sin i ryggen hvis han er svært ung) presser moren til å ta abort?

At barnefaren har fått kalde føtter er en svært vanlig abortgrunn.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• morsan

15

• Atene

13

• tonie

9

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Kvinner kan aldri tjene på at menn skal bestemme over kroppene deres.

Kvinner taper uansett hvem som bestemmer...:(

hidi, the scorpion
Skrevet

Ok, så du gjør ikke unntak for voldtekt likevel?

Jeg vil helst ikke, et liv er et liv, men samfunnet vårt krever at vi gjør et valg.... Det er mye sykere!

Nesten samtlige av dere på DOL ville "fordømt" et voldtektsoffer, om hun ble gravid, og ville beholde barnet. Ta abort, hadde dere skreket i kor...

Skrevet

Verken mor eller far skulle hatt rett til å avgjøre om det lille livet fikk leve opp eller ikke.

Men det er min mening...

Skrevet

Har et barn som er resultat av voldtekt mindre rett til liv enn andre?

Nei!

Skrevet

Det mener jeg, såfremt det ikke er snakk om voldtekt...Å drepe burde aldri være et alternativ.

Og hvem skal definere hva som er en voldtekt? Om det skal være den eneste grunnen til å få innvilget abort er jeg stygt redd det kommer til å bli en stor oppblomstring i antallet "voldtekter" gitt...

Gjest Sitrine
Skrevet

Da kommer du tilbake til det praktiske igjen. :-)

Får vel nøye meg med det, da.

Livet leves i praksis, ikke i teorien.

Gjest her blir vi aldri enige!
Skrevet

mange grunner til abort,men jeg ser overhodet ikke poenget ditt!selv abortmotstandere tyr ikke til den slags(stort sett).

hvis man har gjort en tabbe(hatt sex i fylla,eller blitt voldtatt for den saks skyld),skal kvinnen da bære et uønsket barn i 9 mnd med alle de hensyn hun må ta?(ikke kaffe,ikke røyk,ikke medisiner etc...)Dumt om man må ty til "gjør det selv"-metoder som gjøres i andre land,evt dumpe babyen når den kommer...

tror jeg ser hva du mener,men er du mann selv,eller kvinne som har opplevd et normalt svangerskap,så vet du ikke hva du snakker om i praksis!hvilke belastninger det medfører

Skrevet

Skal vi først ha fri abort er det selvsagt den som bærer fosteret som skal ta avgjørelsen.

Skrevet

Det er hennes kropp. Alternativet til abort er at hun og hennes kropp må bære fram et uønsket barn. Er det riktig mener du?

Jeg mener at det ikke finnes uønskede barn, kun uønsekede svangerskap.

Skrevet

Verken mor eller far skulle hatt rett til å avgjøre om det lille livet fikk leve opp eller ikke.

Men det er min mening...

Der abort er ulovlig blir abort likevel utført, bare på en mye mer risikabel måte. Med grusomme konsekvenser - infeksjoner og død, barn som mister sin mor som en konsekvens av abort.

Det er som prostitusjon. Man kan forby til man blir blå i fjeset, det vil likevel aldri forsvinne. Ved å legalisere abort sikrer man i det minste at inngrepet skjer med minimal risiko.

osv osv.

Skrevet

Og nøyaktig når blir det et menneske?

Der er det vel ingen som har fasiten, dermed er og blir dette en vanskelig debatt. Noen hevder at bruk av spiral er drap siden det da er et befruktet egg, og dermed et liv, som støtes ut.

Skrevet

Der er det vel ingen som har fasiten, dermed er og blir dette en vanskelig debatt. Noen hevder at bruk av spiral er drap siden det da er et befruktet egg, og dermed et liv, som støtes ut.

...for ikke å snakke om alle de befruktede eggene fra IVF-behandling som ikke benyttes og derfor kastes.

Skrevet

Du må være mann?

Er gravid selv nå i 9. mnd, og føler at jeg har mistet store deler av det siste året. Nå er mitt barn planlagt og velkomment, men jeg ser hva graviditeten har gjort med kroppen min, psyken min ++ så langt, det er en enorm forandring man ikke skal kunne tvinge noen til å gjennomgå.

Hadde jeg kunnet få biologiske barn uten å gå gravid, hadde jeg gjort det. Uten tvil.

Skrevet

Der abort er ulovlig blir abort likevel utført, bare på en mye mer risikabel måte. Med grusomme konsekvenser - infeksjoner og død, barn som mister sin mor som en konsekvens av abort.

Det er som prostitusjon. Man kan forby til man blir blå i fjeset, det vil likevel aldri forsvinne. Ved å legalisere abort sikrer man i det minste at inngrepet skjer med minimal risiko.

osv osv.

Ja, det har du rett i, desverre....

Men det burde være strengere, og og mye mer oppfølging.

Det er min mening da ;0)

Skrevet

Ja, det har du rett i, desverre....

Men det burde være strengere, og og mye mer oppfølging.

Det er min mening da ;0)

Ideellt sett ja, enig i det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...