Gjest alibø Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 For å få bukt med visse problemer, måtte jeg restarte PC-en i sikkermodus med tilbakestilling til "den sist fungerende konfigurasjon". Etter en del oppdateringer fungerte det bra, borsett fra at jeg ikke lenger får stilt maskinen i ventemodus, da dette alternativet faktisk ikke lenger er tilgjengelig. Service Pack 1 til W XP inngikk i installasjons-CD-en, og Service Pack 3 er installert via automatiske oppdateringer. Men hva med Service Pack 2? Kan det tenkes at denne inneholder "nødvendige ting" for å få stilt maskinen i ventemodus? Jeg har ikke lyktes med å finne noen nedlastningsmåte for denne, det blir bare henvist til Atutomatiske oppdateringer, men der sies det at alt er på plass. Ikke verdens største problem kanskje, men likevel... 0 Siter
citoyen Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Moduset er ikke skrudd på som standard. Se http://www.timeatlas.com/mos/Term_to_Learn/General/Understanding_Differences_Between_Hibernate_and_Stand_By/ 0 Siter
Gjest alibø Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Moduset er ikke skrudd på som standard. Se http://www.timeatlas.com/mos/Term_to_Learn/General/Understanding_Differences_Between_Hibernate_and_Stand_By/ Takk for svar! Dessverre kan jeg ikke se at den adressen du angir, omtaler hvordan jeg skal få aktivert moduset, mulig at jeg overser noe. Problemet er altså at jeg får bare fram to aktive valg (i tillegg til "Avbryt") når jeg trykker på"Start" og "Slå av datamaskkinen", nemlig "Slå av" og "Start på nytt", mens "Ventemodus" er deaktivert/skrudd av. Kanskje du har løsningen? 0 Siter
citoyen Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Takk for svar! Dessverre kan jeg ikke se at den adressen du angir, omtaler hvordan jeg skal få aktivert moduset, mulig at jeg overser noe. Problemet er altså at jeg får bare fram to aktive valg (i tillegg til "Avbryt") når jeg trykker på"Start" og "Slå av datamaskkinen", nemlig "Slå av" og "Start på nytt", mens "Ventemodus" er deaktivert/skrudd av. Kanskje du har løsningen? Det står to forslag i linken. Det ene er å holde nede shift-knappen, det andre er å gå inn i innstillinger for strømstyring i kontrollpanelet. 0 Siter
Gjest alibø Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det står to forslag i linken. Det ene er å holde nede shift-knappen, det andre er å gå inn i innstillinger for strømstyring i kontrollpanelet. Jo, det er for så vidt greit. Men det jeg mente å si, men som kanskje ikke kom godt nok fram, var at ingen av disse forslagene løser problemet. Det første forslaget (med å holde shitf-knappen nede) viser til en situasjon der knappen for ventemodus / dvalemodus er ”aktiv”, slik at en kan veksle mellom disse. Hos meg er den”passiv”, det er derfor ingen reaksjon. Når det gjelder det andre forslaget, mangler hos meg det alternative valget for dvale (hibernate), men som altså inngår på bildene. Det virker på meg som om forslagene kun omtaler fremgangsmåten for å velge alternativer i en problemfri situasjon, noe som dessverre ikke er tilfellet hos meg. Men takk for at du vil hjelpe, jeg tar gjerne mot flere råd om det er så at du har noen ”på lager”. 0 Siter
citoyen Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Jo, det er for så vidt greit. Men det jeg mente å si, men som kanskje ikke kom godt nok fram, var at ingen av disse forslagene løser problemet. Det første forslaget (med å holde shitf-knappen nede) viser til en situasjon der knappen for ventemodus / dvalemodus er ”aktiv”, slik at en kan veksle mellom disse. Hos meg er den”passiv”, det er derfor ingen reaksjon. Når det gjelder det andre forslaget, mangler hos meg det alternative valget for dvale (hibernate), men som altså inngår på bildene. Det virker på meg som om forslagene kun omtaler fremgangsmåten for å velge alternativer i en problemfri situasjon, noe som dessverre ikke er tilfellet hos meg. Men takk for at du vil hjelpe, jeg tar gjerne mot flere råd om det er så at du har noen ”på lager”. Jeg så et tips på nett om at det kan være fordi driverne til skjermkortet ikke er installert. 0 Siter
Gjest alibø Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Jeg så et tips på nett om at det kan være fordi driverne til skjermkortet ikke er installert. Jeg tror du er inne på noe der. Jeg forsøkte å oppdatere driveren, men da ble skjermen svart (men driver på CD reddet situasjonen). Jeg avinstallerte også driveren, men da jeg fulgte oppskriften for reinstallering, kom det en beskjed om installasjonen mislyktes pga. en feil, ”på kretskortet” - eller noe lignende - tror jeg det stod. (Kom i gang igjen via CD og start i sikkermodus). Som du skjønner, er mine forsøk på feilfinning og –retting litt eksperimentbetonte. Så langt har de ikke løst problemet, men for å se det fra den positive siden, er det heller ikke skjedd noe ugjenopprettelig galt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.