Gå til innhold

Gransking av legen til 8-lingmoren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Fruktbarhetslegen som hjalp en 33 år gammel alenemor med å få åttlinger, skal granskes av helsemyndighetene i California.''

''Nyheten om åttlingfødselen har gått verden rundt. Først ble den feiret med en storm av gratulasjonshilsener i USA. Men etter at det ble klart at alle Sulemans 14 barn er resultat av prøverørsbehandling, har jubelen blitt erstattet av en etisk debatt om assistert befruktning.

Statlig granskning

Til NBC har 33-åringen fortalt at det er den samme legen som har hjulpet henne med alle prøverørbehandlingene.

Det får californiske helsemyndigheter til å reagere. De varsler nå at de vil granske legen.

- Vi undersøker saken for å avdekke om det har blitt begått brudd mot de medisinske normene, sier talskvinne Candis Cohen til nyhetsbyrået AP.''

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=536372

Skrevet

Det er litt sent for henne at legen settes under gransking, men det kan forhåpentligvis hindre at det samme blir gjort mot andre kvinner (og barn).

Gjest Løveføtter
Skrevet

Oi, jeg hadde ikke fått med meg at hun var alenemor :-O

Har ikke lest så mye om henne, men fått med meg litt her inne.

Alenemor... hun må mangle noe mellom øra når hun setter så mange barn til verden på samme tid... Jeg bare rister på hodet, stakkars barn!

Skrevet

Det er litt sent for henne at legen settes under gransking, men det kan forhåpentligvis hindre at det samme blir gjort mot andre kvinner (og barn).

Det er jeg helt enig i, men de får nå kanskje en betimelig gjennomgang og innstramming av regelverket.

Skrevet

Oi, jeg hadde ikke fått med meg at hun var alenemor :-O

Har ikke lest så mye om henne, men fått med meg litt her inne.

Alenemor... hun må mangle noe mellom øra når hun setter så mange barn til verden på samme tid... Jeg bare rister på hodet, stakkars barn!

Ja, og ganske ufattelig at én og samme lege gir henne disse behandlingene. Selv om det ikke er lovbestemte begrensninger i USA, antar jeg at man har legeetiske regler der også.

Gjest Løveføtter
Skrevet

Ja, og ganske ufattelig at én og samme lege gir henne disse behandlingene. Selv om det ikke er lovbestemte begrensninger i USA, antar jeg at man har legeetiske regler der også.

Kanskje legen er sæddonor til alle 14...?

Leste om en lege som jobbet med slikt, og plutselig viste det seg at han var faren til over 70 barn... mange psyke leger også...

Skrevet

Leste om en lege som jobbet med slikt, og plutselig viste det seg at han var faren til over 70 barn... mange psyke leger også...

*grøss*

Gjest Løveføtter
Skrevet

*grøss*

Bare en liten opplysning, damene ante fred og ingen fare... men ja, grøss og dobbelt grøss...

Skrevet

Ja, det så jeg på tv en gang, grøss, men han mistet jo bevilningen også da, det skulle bare mangle.

Skrevet

For ikke å snakke om at hun nå sikkert ikke får 4linger til neste år ;-D

Uff, jeg blir helt kvalm

Skrevet

Takk og lov for at de endelig ser galskapen i dette her, og gransker saken... At moren holder på og holder på, er nå det det er, men at hun faktisk får helsepersonell med seg på laget, er ubegripelig etter mitt syn.

Skrevet

He-he... ja kanskje det er i egeninteresse. Ble nesten kvalm jeg nå

Skrevet

Bare en liten opplysning, damene ante fred og ingen fare... men ja, grøss og dobbelt grøss...

Håper han måtte betale barnebidrag til alle 70!

Skrevet

Takk og lov for at de endelig ser galskapen i dette her, og gransker saken... At moren holder på og holder på, er nå det det er, men at hun faktisk får helsepersonell med seg på laget, er ubegripelig etter mitt syn.

Helt enig!

Skrevet

Det var min kommentar også ;)

Skrevet

Tenk deg å oppdage at du har 69 halvsøsken da...

Skrevet

Tenk deg å oppdage at du har 69 halvsøsken da...

*latterbrøl*

Tenk å be hele storfamilien på middag, da ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...