morsan Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 ''Fruktbarhetslegen som hjalp en 33 år gammel alenemor med å få åttlinger, skal granskes av helsemyndighetene i California.'' ''Nyheten om åttlingfødselen har gått verden rundt. Først ble den feiret med en storm av gratulasjonshilsener i USA. Men etter at det ble klart at alle Sulemans 14 barn er resultat av prøverørsbehandling, har jubelen blitt erstattet av en etisk debatt om assistert befruktning. Statlig granskning Til NBC har 33-åringen fortalt at det er den samme legen som har hjulpet henne med alle prøverørbehandlingene. Det får californiske helsemyndigheter til å reagere. De varsler nå at de vil granske legen. - Vi undersøker saken for å avdekke om det har blitt begått brudd mot de medisinske normene, sier talskvinne Candis Cohen til nyhetsbyrået AP.'' http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=536372 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det er litt sent for henne at legen settes under gransking, men det kan forhåpentligvis hindre at det samme blir gjort mot andre kvinner (og barn). 0 Siter
Gjest Løveføtter Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Oi, jeg hadde ikke fått med meg at hun var alenemor :-O Har ikke lest så mye om henne, men fått med meg litt her inne. Alenemor... hun må mangle noe mellom øra når hun setter så mange barn til verden på samme tid... Jeg bare rister på hodet, stakkars barn! 0 Siter
morsan Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Det er litt sent for henne at legen settes under gransking, men det kan forhåpentligvis hindre at det samme blir gjort mot andre kvinner (og barn). Det er jeg helt enig i, men de får nå kanskje en betimelig gjennomgang og innstramming av regelverket. 0 Siter
morsan Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Oi, jeg hadde ikke fått med meg at hun var alenemor :-O Har ikke lest så mye om henne, men fått med meg litt her inne. Alenemor... hun må mangle noe mellom øra når hun setter så mange barn til verden på samme tid... Jeg bare rister på hodet, stakkars barn! Ja, og ganske ufattelig at én og samme lege gir henne disse behandlingene. Selv om det ikke er lovbestemte begrensninger i USA, antar jeg at man har legeetiske regler der også. 0 Siter
Gjest Løveføtter Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Ja, og ganske ufattelig at én og samme lege gir henne disse behandlingene. Selv om det ikke er lovbestemte begrensninger i USA, antar jeg at man har legeetiske regler der også. Kanskje legen er sæddonor til alle 14...? Leste om en lege som jobbet med slikt, og plutselig viste det seg at han var faren til over 70 barn... mange psyke leger også... 0 Siter
morsan Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Kanskje legen er sæddonor til alle 14...? Leste om en lege som jobbet med slikt, og plutselig viste det seg at han var faren til over 70 barn... mange psyke leger også... *grøss* 0 Siter
Gjest Løveføtter Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 *grøss* Bare en liten opplysning, damene ante fred og ingen fare... men ja, grøss og dobbelt grøss... 0 Siter
BMS! Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Kanskje legen er sæddonor til alle 14...? Leste om en lege som jobbet med slikt, og plutselig viste det seg at han var faren til over 70 barn... mange psyke leger også... Ja, det så jeg på tv en gang, grøss, men han mistet jo bevilningen også da, det skulle bare mangle. 0 Siter
BMS! Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det er litt sent for henne at legen settes under gransking, men det kan forhåpentligvis hindre at det samme blir gjort mot andre kvinner (og barn). For ikke å snakke om at hun nå sikkert ikke får 4linger til neste år ;-D Uff, jeg blir helt kvalm 0 Siter
Bookworm Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Takk og lov for at de endelig ser galskapen i dette her, og gransker saken... At moren holder på og holder på, er nå det det er, men at hun faktisk får helsepersonell med seg på laget, er ubegripelig etter mitt syn. 0 Siter
3stakk Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Kanskje legen er sæddonor til alle 14...? Leste om en lege som jobbet med slikt, og plutselig viste det seg at han var faren til over 70 barn... mange psyke leger også... He-he... ja kanskje det er i egeninteresse. Ble nesten kvalm jeg nå 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Bare en liten opplysning, damene ante fred og ingen fare... men ja, grøss og dobbelt grøss... Håper han måtte betale barnebidrag til alle 70! 0 Siter
Mrs D Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Takk og lov for at de endelig ser galskapen i dette her, og gransker saken... At moren holder på og holder på, er nå det det er, men at hun faktisk får helsepersonell med seg på laget, er ubegripelig etter mitt syn. Helt enig! 0 Siter
plommeblomst Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Kanskje legen er sæddonor til alle 14...? Leste om en lege som jobbet med slikt, og plutselig viste det seg at han var faren til over 70 barn... mange psyke leger også... Det var min kommentar også 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Kanskje legen er sæddonor til alle 14...? Leste om en lege som jobbet med slikt, og plutselig viste det seg at han var faren til over 70 barn... mange psyke leger også... Tenk deg å oppdage at du har 69 halvsøsken da... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Tenk deg å oppdage at du har 69 halvsøsken da... *latterbrøl* Tenk å be hele storfamilien på middag, da ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.