Gå til innhold

Tomater hermetiske vs. ferske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det står hermetiske tomater i en oppskrift, kan jeg da uten videre benytte ferske? eller må de forvelles først??

Er helt grønn på dette området.....

Skrevet

Det går nok bra! :) Ferskt smaker alltid best. Det er de late (som meg) som ofte tyr til hermetiske tomater. Du bør skjære et snitt på toppen og la dem ligge et par min i kokende vann, slik at du får av skallet. Ellers får du slike ekle skallstriper i maten *grøss* Regner med at retten du skal bruke tomater i enten skal steke eller koke, da blir tomaten mør og fin også

Skrevet

Du kan godt bruke ferske. Jeg ville forvella dem litt først, slik at jeg fikk av skallet. Kan hende du må tilsette bittelitt sukker hvis de inneholder mye syre.

Skrevet

Jeg ville forvellet dem såpass at jeg fikk flådd dem, og kanskje tatt ut innmaten eller kuttet ned på annen væske i oppskriften.

Skrevet

Det går nok bra! :) Ferskt smaker alltid best. Det er de late (som meg) som ofte tyr til hermetiske tomater. Du bør skjære et snitt på toppen og la dem ligge et par min i kokende vann, slik at du får av skallet. Ellers får du slike ekle skallstriper i maten *grøss* Regner med at retten du skal bruke tomater i enten skal steke eller koke, da blir tomaten mør og fin også

Mange ganger synes jeg det er bedre med fermetiske tomater enn med ferske.

Skrevet

Du kan godt bruke ferske. Jeg ville forvella dem litt først, slik at jeg fikk av skallet. Kan hende du må tilsette bittelitt sukker hvis de inneholder mye syre.

Sukker ja, helt enig. Tomatretter krever litt sukker faktisk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...