alwaysme Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Hvis det står hermetiske tomater i en oppskrift, kan jeg da uten videre benytte ferske? eller må de forvelles først?? Er helt grønn på dette området..... 0 Siter
3stakk Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det går nok bra! Ferskt smaker alltid best. Det er de late (som meg) som ofte tyr til hermetiske tomater. Du bør skjære et snitt på toppen og la dem ligge et par min i kokende vann, slik at du får av skallet. Ellers får du slike ekle skallstriper i maten *grøss* Regner med at retten du skal bruke tomater i enten skal steke eller koke, da blir tomaten mør og fin også 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Du kan godt bruke ferske. Jeg ville forvella dem litt først, slik at jeg fikk av skallet. Kan hende du må tilsette bittelitt sukker hvis de inneholder mye syre. 0 Siter
Orio Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Jeg ville forvellet dem såpass at jeg fikk flådd dem, og kanskje tatt ut innmaten eller kuttet ned på annen væske i oppskriften. 0 Siter
Orio Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det går nok bra! Ferskt smaker alltid best. Det er de late (som meg) som ofte tyr til hermetiske tomater. Du bør skjære et snitt på toppen og la dem ligge et par min i kokende vann, slik at du får av skallet. Ellers får du slike ekle skallstriper i maten *grøss* Regner med at retten du skal bruke tomater i enten skal steke eller koke, da blir tomaten mør og fin også Mange ganger synes jeg det er bedre med fermetiske tomater enn med ferske. 0 Siter
3stakk Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Du kan godt bruke ferske. Jeg ville forvella dem litt først, slik at jeg fikk av skallet. Kan hende du må tilsette bittelitt sukker hvis de inneholder mye syre. Sukker ja, helt enig. Tomatretter krever litt sukker faktisk! 0 Siter
Gjest Juja Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Kommer vel helt an på oppskriften? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.