Gå til innhold

Parabolen full av snø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Parabolantenna vår er festet høyt oppe, kan ikke nås uten med ekstra lang stige. Nå får vi ingen tv-signaler, for de tre hodene i parabolskålen har store snøluer. Sist det skjedde, ble det mildvær om natta og problemet var løst. Nå skal det her på Østlandet være kaldt i mange dager. Her er dyp snø og ingen til å klare en så lang stige nå.

Noen tips om hvordan man får bort snøen (uten stige)? Det må da være et vanlig problem for mange?

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du kan få bort snøen. Men når du har fått den bort, så anbefaler jeg å kjøpe en slik parabolbeskyttelse:

http://www.stereovoss.no/shop.asp?p=44100587

Lydhodene har heller ikke godt av å bli utsatt for vær og vind i lengden. Jeg har en slik beskyttelse, og den fungerer kjempebra!

Skrevet

Kast snøballer på den så den rister det av seg ;)

Midia: Det er jo så høyt ... Ellers skal jeg skaffe meg en sånn skjerm, Colette. Men det blir ikke noe tv på oss før til uka, det er tydelig.

Skrevet

Midia: Det er jo så høyt ... Ellers skal jeg skaffe meg en sånn skjerm, Colette. Men det blir ikke noe tv på oss før til uka, det er tydelig.

Hvis du sitter på skuldrene så kan det kanskje gå :))

Skrevet

Hvis du sitter på skuldrene så kan det kanskje gå :))

Da måtte det være på skuldrene til et troll. Parabolen sitter i spissen på mønet, regner man med loftet vårt er det en høy 3. etasje. Vi bor i gammelt og gammeldags hus.

Gjest høstløv
Skrevet

Da måtte det være på skuldrene til et troll. Parabolen sitter i spissen på mønet, regner man med loftet vårt er det en høy 3. etasje. Vi bor i gammelt og gammeldags hus.

Bruk stige, det er en god oppfinnelse.

Skrevet

Huff da, ikke noe vindu du kan nå den med kosten fra heller?

Skrevet

Huff da, ikke noe vindu du kan nå den med kosten fra heller?

Vi har prøvd ... Det er bare å innse at i k veld blir det hjemmekino. Og i morgen skal jeg be noen pent om å bære og sette opp OG klatre opp den himmelhøye stigen som må skjøtes.

:(

Skrevet

her bruker vi en lang snømåke å dytter det ned med...

Skrevet

Du har ingen trelekter du kan binde sammen til ei lang stang? Dette burde ikke være så vanskelig å få til.

Til sommeren så settere dere på beskyttelse over hodene. Trenger ikke å kjøpe dette, skjær ut et stykke av ei tom spylervæske kanne.

Skrevet

Yay! Klarte det! Kom på at vi hadde en (ubrukt) teleskopstang av lettmetall, innkjøpt til utendørs vindusvask, bortgjemt i kjelleren. Når vi sto på skrivebordet inntil nærmeste (til parabolen) vindu og teleskopstanga var dratt maksimalt ut, greide vi å slå på parabolen bakpå OG SNØEN DATT NED!

Skrevet

Yay! Klarte det! Kom på at vi hadde en (ubrukt) teleskopstang av lettmetall, innkjøpt til utendørs vindusvask, bortgjemt i kjelleren. Når vi sto på skrivebordet inntil nærmeste (til parabolen) vindu og teleskopstanga var dratt maksimalt ut, greide vi å slå på parabolen bakpå OG SNØEN DATT NED!

Hurra!!

Blir vel himmelblå i kveld da:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...