fyrlykt Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Du er norsk! Glad i tradisjoner og vintersport, og ganske så sunn av deg. 13.41% har falt innenfor denne kategorien. Glad i vintersport du liksom! Svarte turn. Tipper det var fårikålen og charterturene som gjorde utslaget. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Du er norsk! Glad i tradisjoner og vintersport, og ganske så sunn av deg. Og så er jeg egentlig fra Danmark, fint at jeg har akklimatisert meg så bra. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Eh, Danmark;) Da har du akklimatisert deg bra! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Da har du akklimatisert deg bra! He he, ser sånn ut, selv om jeg krysset av for kjøttbullar i første spørsmål da...og skihopp, som jeg krysset av for, er vel ikke akkurat nasjonalsport i landet hvor himmelbjerget er høyeste topp;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Jeg ble visst tysk. Men det må være fordi jeg på de fleste spørsmålene syntes ingen av alternativene passet - ergo kunne jeg nesten svart hva som helst. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 He he, ser sånn ut, selv om jeg krysset av for kjøttbullar i første spørsmål da...og skihopp, som jeg krysset av for, er vel ikke akkurat nasjonalsport i landet hvor himmelbjerget er høyeste topp;-) Himmelbjerget er faktisk ikke det høyeste punktet i Danmark. Men det er det mest kjente punktet. Himmelbjerget et er bare 147 moh, Ejer Bavnehøj er 171 moh og Yding Skovhøj er 173 moh. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Himmelbjerget er faktisk ikke det høyeste punktet i Danmark. Men det er det mest kjente punktet. Himmelbjerget et er bare 147 moh, Ejer Bavnehøj er 171 moh og Yding Skovhøj er 173 moh. Oj, der trodde jeg at jeg hadde barnelærdommen inne gitt, dengang ei:) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Oj, der trodde jeg at jeg hadde barnelærdommen inne gitt, dengang ei:) For meg er det skolelærdom. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Himmelbjerget er faktisk ikke det høyeste punktet i Danmark. Men det er det mest kjente punktet. Himmelbjerget et er bare 147 moh, Ejer Bavnehøj er 171 moh og Yding Skovhøj er 173 moh. For et par år siden syklet jeg rundt i Mols' Bjerge og endret oppfatning om flate Danmark. Skal si det var mye opp og ned! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 For meg er det skolelærdom. Når og hvorfor flytta du til Norge, egentlig? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 For et par år siden syklet jeg rundt i Mols' Bjerge og endret oppfatning om flate Danmark. Skal si det var mye opp og ned! Ja, det kommer litt an på hvilken den av landet man utforsker. Det kan nok godt være slitsomt å sykle rundt her hvis man regner med at det blir flatt hele veien:) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 For meg er det skolelærdom. Unnskyld, det ble litt sånn inkvisisjonaktig;) Bare nysgjerrig. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 For et par år siden syklet jeg rundt i Mols' Bjerge og endret oppfatning om flate Danmark. Skal si det var mye opp og ned! Det kommer helt an på hvor i Danmark, du befinner deg, i Sydøstjylland og Midtjylland, finnes det mange, lange og seige bakker, når en sykler. Vi ferierte nord for Limfjorden et år, og der var det helt paddeflatt, det høyeste punktet i området ble kalt Bjerget og er 16 m høyt, det sto tilogmed i turistbrosjyren, som en turistattraksjon. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Når og hvorfor flytta du til Norge, egentlig? Jeg flyttet til Norge i 1975, min farfar var norsk og flyttet til Danmark i 1890, men han døde da jeg var 1/2 år. Allikevel har jeg alltid hatt et ønsket om å flytte til Norge når jeg ble stor, helt fra jeg var liten jente. Når jeg ble stor nok, så flyttet jeg til Norge og her traff jeg drømmeprinsen som jeg giftet meg med. Vi fikk barn og etterhvert har jeg grodd fast her. 0 Siter
morsan Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Himmelbjerget er faktisk ikke det høyeste punktet i Danmark. Men det er det mest kjente punktet. Himmelbjerget et er bare 147 moh, Ejer Bavnehøj er 171 moh og Yding Skovhøj er 173 moh. Ejer Bavnehøj har jeg ikke hørt om før, men jeg har fått med meg at Yding Skovhøj er høyest;-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Jeg flyttet til Norge i 1975, min farfar var norsk og flyttet til Danmark i 1890, men han døde da jeg var 1/2 år. Allikevel har jeg alltid hatt et ønsket om å flytte til Norge når jeg ble stor, helt fra jeg var liten jente. Når jeg ble stor nok, så flyttet jeg til Norge og her traff jeg drømmeprinsen som jeg giftet meg med. Vi fikk barn og etterhvert har jeg grodd fast her. Så det var de norske røttene som trakk deg nordover, ja, jeg vet ikke om det er typisk for nordmennene, men jeg føler hvertfall sterk tilknytning til hjemlandet, mere med årene i grunnen. Uansett hvor mye pølser, øl og hygge vi har her, så kan det ikke måle seg med peiskos og en omgang yatzee på hytta på fjellet:-) (Nå er det nummeret før jeg begynner å synge Erik Bye her, litt emosjonell i dag:) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Så det var de norske røttene som trakk deg nordover, ja, jeg vet ikke om det er typisk for nordmennene, men jeg føler hvertfall sterk tilknytning til hjemlandet, mere med årene i grunnen. Uansett hvor mye pølser, øl og hygge vi har her, så kan det ikke måle seg med peiskos og en omgang yatzee på hytta på fjellet:-) (Nå er det nummeret før jeg begynner å synge Erik Bye her, litt emosjonell i dag:) Ja, det var vel egentlig det, selv om jeg aldri ble kjent med farfaren min, han var 51 år da min far ble født, og oldefaren min døde i 1930 årene, så jeg hadde ingen familie å reise til. Men de norske aner lå vel på lur i bakhodet og trakk. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Svaret var: England i skrift, men illustrert med det _britiske_ flagget! ;-) Forøvrig nok men test med ganske mange irriterende skrivefeil...;-) høydepunktet: "En tur ut på landet i ny og ned skader vell ikke" jeg ble forøvrig tysker. 0 Siter
morsan Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 høydepunktet: "En tur ut på landet i ny og ned skader vell ikke" jeg ble forøvrig tysker. ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.