Gå til innhold

Det snør, for faen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig nydelig, men det holder nå. Nå kan det bare holde seg rundt 5 minus et par uker!

Ja håper på en lang kuldeperiode nå, slik at snøen på trærne blir hengende fast.

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

38

• morsan

21

• Lillemus

12

• mariaflyfly

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234130100' post='4087993]

*hæhæhæ*

Alt kler den smukke! ;-)

Jeg blir mer og mer bestemt på at jeg skal leve glade dager hver vinter som pensjonist i sør-Italia. På en sånn fin liten rosévinveranda. Det blir førtidspensjonering på meg, kan jeg røpe.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234130038' post='4087991]

Enig i det - men brøytepolitikken er på bærtur! Og det er feil årstid for bærturer :-(

Ikke noe problem for meg. Jeg kjører buss til jobb. Det var verre den gang jeg var avhengig av å ha med barnevogn, men det problemet har jeg ikke lenger heldigvis:-)

Skrevet

Riktignok er det søndag i dag, og riktignok bor jeg i en vanlig boligvei med 30-sone, men vår vei ble først måkt i 3-4-tida i ettermiddag! :-(

Å gudbedre - søndagsdøgnet brøytes det kontinuerlig her. Deter visst god betalt...! Snart starter mandagsdøgnet, og da er det ikke en kjeft å se med traktor...

Skrevet

Riktignok er det søndag i dag, og riktignok bor jeg i en vanlig boligvei med 30-sone, men vår vei ble først måkt i 3-4-tida i ettermiddag! :-(

Måkt??? Jeg bor også i en boliggate med 30-sone og forventer brøyting først over neste helg. Sist gang det snødde, helvetesuka som jeg kaller den, det kom sikkert en meter snø på noen dager!; tok det to uker før kommunen kom så langt at de kom hit for å skrape gata som da selvsagt hadde blitt et helvete av humpete stålis som de da måtte skrape ned. TO UKER!

Skrevet

Jeg blir mer og mer bestemt på at jeg skal leve glade dager hver vinter som pensjonist i sør-Italia. På en sånn fin liten rosévinveranda. Det blir førtidspensjonering på meg, kan jeg røpe.

Jasså? Så for meg mer deg i Alfaz del Pi sammen med de utfløtta frp'ene....

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

(bare tulla, selvsagt!*S*)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234130357' post='4087998]

Å gudbedre - søndagsdøgnet brøytes det kontinuerlig her. Deter visst god betalt...! Snart starter mandagsdøgnet, og da er det ikke en kjeft å se med traktor...

Gata mi er den siste gata som brøytes i hele byen. Banna bein. :o( Vaktmesteren her har spurt om ikke kommunen kan betale dem for å brøyte (de gjør det for noen andre borettslag), men det var ikke aktuelt for det var så godt brøytet oppe hos oss! *Latterbrøl* Det kommunen ikke hadde helt klart for seg var at det var våre vaktmestere som gjorde det da kommunens brøytebiler aldri dukket opp, men nå har de sluttet å gjøre kommunens jobb og det ser deretter ut...

Skrevet

Du står fritt til å ansette meg som din personlige støttekontakt. Det er mye selskap i meg ;-) Dessuten så er jeg dritflink i italiensk... *host*. Italienere er magiske. Trenger ikke prate, engang *s*

Skrevet

Måkt??? Jeg bor også i en boliggate med 30-sone og forventer brøyting først over neste helg. Sist gang det snødde, helvetesuka som jeg kaller den, det kom sikkert en meter snø på noen dager!; tok det to uker før kommunen kom så langt at de kom hit for å skrape gata som da selvsagt hadde blitt et helvete av humpete stålis som de da måtte skrape ned. TO UKER!

Den gangen jeg bodde i Trondheim for over 20 år siden var jeg temmelig sjokkert over mangelen på brøyting, og det enda jeg ikke var bilist i byen!

Det har ikke bedret seg, skjønner jeg.

Skrevet

Gata mi er den siste gata som brøytes i hele byen. Banna bein. :o( Vaktmesteren her har spurt om ikke kommunen kan betale dem for å brøyte (de gjør det for noen andre borettslag), men det var ikke aktuelt for det var så godt brøytet oppe hos oss! *Latterbrøl* Det kommunen ikke hadde helt klart for seg var at det var våre vaktmestere som gjorde det da kommunens brøytebiler aldri dukket opp, men nå har de sluttet å gjøre kommunens jobb og det ser deretter ut...

Lekkert....

Skrevet

Dette har dere faen meg godt av.

Tusen takk. *hive snøball*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234130757' post='4088010]

hehe!

Men de kommer fra varmere strøk, og har bil stående på Gardermoen...

Ok, litt langt å kjøre leiebil helt fra syden til Gardermoen, ja;-)

Skikkelig kjipt med slik flyplasstenging. I fjor på disse tider skjedde det da husbonden var ventendes hjem fra jobbreise til London en sen fredagskveld. Han måtte overnatte der og skulle egentlig fly hjem før kl 9 lørdag morgen, men avgangen ble utsatt og utsatt og utsatt, mens han bare hang rundt på flyplassen og ventet. Mener å huske at han kom inn dørene hjemme i halv åtte-tida om kvelden.... Kjipt.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234130038' post='4087991]

Enig i det - men brøytepolitikken er på bærtur! Og det er feil årstid for bærturer :-(

;-)

Skrevet

Bare send det tilbake du. Dette er så koselig at. Det er nydelig ute nå:-)

Hmmm.... Høres ikke ut som om du er ansvarlig for å måke snø i noe stort omfang. De av oss som er nødt til det, tror jeg nå stort sett er klare for en pause til å hvile ryggene våre!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er et vårmenneske, og synes våren er den beste årstiden, men om vinteren skal det være snø! *S*

Skrevet

Ok, litt langt å kjøre leiebil helt fra syden til Gardermoen, ja;-)

Skikkelig kjipt med slik flyplasstenging. I fjor på disse tider skjedde det da husbonden var ventendes hjem fra jobbreise til London en sen fredagskveld. Han måtte overnatte der og skulle egentlig fly hjem før kl 9 lørdag morgen, men avgangen ble utsatt og utsatt og utsatt, mens han bare hang rundt på flyplassen og ventet. Mener å huske at han kom inn dørene hjemme i halv åtte-tida om kvelden.... Kjipt.

Sånt noe er sååå irriterende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...