Gjest min erfaring Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Send bare kopier. Stemple de heller med rett kopi, men behold originaler selv. 0 Siter
tonie Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 ''Dessuten er jeg sterkt i mot at folk uføretrygdes fordi de rett og slett er lat.'' Det er nettopp slike holdninger som gjør det så vanskelig for oss på uføretrygd å leve i åpenthet om vår livssituasjon. Det å leve med en kronisk lidelse eller skade er belastende nok i seg selv, om ikke andre mennesker skal legge sten til byrden. Men det _er_ mange latsabber som krangler seg til uføretrygd. Det må vel nesten være en viss skepsis til folk på trygd? Hvis alle de som som ikke gadd å jobbe møtte åpne dører hos trygdekontoret og hurrarop og trøsteklem fra resten av befolkningen hadde det blitt dyrt for oss. Det er jo fryktelig kjipt for dere som faktisk er syke da. 0 Siter
BMS! Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 ''Men du, nå om han får uføretrygd, så kanskje han har råd til å betale barnebidrag.'' Attføringspenger og tidsbegrenset ufør gir akkurat like mye i utbetaling så vidt meg bekjent, så det blir neppe mer å hente? Om han ikke får forsørgerpenger for barna, og det ville han fått på attføring også om han har rett på det. Noe han tydeligvis neppe har om han ikke betaler mor noe. Ja, som du skjønner, dette har jeg ikke greie på ;-D 0 Siter
Mrs D Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Ja, som du skjønner, dette har jeg ikke greie på ;-D ''Ja, som du skjønner, dette har jeg ikke greie på ;-D'' ;-) Det skal du bare være glad for! 0 Siter
BMS! Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 ''Ja, som du skjønner, dette har jeg ikke greie på ;-D'' ;-) Det skal du bare være glad for! ''Det skal du bare være glad for!'' Ja, det merker jeg jammen at jeg er også ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Hvis han får uføretrygd så får han barnetillegg og det får du hvis du ikke har barnetillegg sjøl. Ellers så får du jo fra bidragsfogden da, 970 pr barn pr mnd. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Spørsmålet jeg sitter med er ; hvorfor får kvinner barn med slike latsabber som ikke vil gjøre en dritt for ungene sine da ? Etter hva jeg forstår har du flere enn et barn med fyren ! Dere må da bruke litt tid på å bli kjent med den personen dere velger å få barn sammens med vel ?! Jeg er selv skilt barnefar med 2 barn, og jeg har betalt mye mere enn del jeg ble pålagt å betale, men jeg er jo far til barna. At ikke moren og jeg fikk ting til å fungere må da for i herrens navn ikke gå ut over barna ! Phu, SÅ godt å få det ut ! Have a nice day ! Ja jøss, jeg var gift i fire år før jeg fikk barn. Hvordan kunne jeg vite at han kom til å bli en slabbedask med psykiske problemer? 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Men det _er_ mange latsabber som krangler seg til uføretrygd. Det må vel nesten være en viss skepsis til folk på trygd? Hvis alle de som som ikke gadd å jobbe møtte åpne dører hos trygdekontoret og hurrarop og trøsteklem fra resten av befolkningen hadde det blitt dyrt for oss. Det er jo fryktelig kjipt for dere som faktisk er syke da. Og tenk på alle de som heller vil ha jobb enn uføretrygd men som ikke får jobb. Det var 70 000 for noen år siden og de regnes ikke med i arbeidsledighetsstatistikken engang. 0 Siter
Gjest skrangle Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 ''Jeg fikk tlf i går, fra min eks om at han skal ha fødselsattestene til barna, fordi han og legen skal søke uføretrygd. Dette er en lege han har vært hos to ganger. Er det virkelig så enkelt?'' Ja, så enkelt er det hvis hans lege mener at uføretrygd er det rette for han i hans situasjon. Om NAV innvilger søknaden er noe helt annet og i de aller fleste tilfeller skal tungtveiende grunner ligge til grunn for at man får innvilget uføretrygd. Mye annet skal være utprøvd før den tid, hvis ikke det inntreffer noe som invalidiserer deg brått. Så den latskapen du nevner er neppe grunnen til at hans lege søker om uføretrygd, i så tilfelle blir søknaden avslått. Men jeg antar du forstår bedre, enn du uttrykker deg. Send han kopi av papirene og resten bør du la være å blande deg inn i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.