Gå til innhold

FU: Hvis du skulle valgt utdanning på nytt

Anbefalte innlegg

Gjest samordna
Skrevet

Når du svarer på dette spørsmålet vil jeg at du skal sette alt av personlige interessert til side. Se for deg at du kunne velge blant alle yrker i hele verden. Din helse, familiesituasjon, din personlighet osv satte ingen begrensninger. Hvis du var ung og skulle velge utdanning, og KUN foreta et valg etter framtidas arbeidsmarked, altså at du hadde begynt å studere innenfor den retningen du følte det ville vært mest lønnsomt (rent økonomisk) å satse på, hva ville du valgt da? Begrunn gjerne:-)

Skrevet

Tjene mest penger: Siv.ing. pluss noe økonomi i kombinasjon

Også trygt: Helse/sosial

Men jeg kan da ikke sette personlige interesser til side, så jeg hadde valgt noe annet.

Gjest Jeg fikk ikke sjangsen
Skrevet

Jeg hadde uansvarlig forelder som gjorde sitt til at jeg ikke fikk tenke på meg selv den tid det var tiden for å velge utdanning.

I voksen alder har jeg utdannet meg innen helse.

Jeg brenner veldig for legeyrket, og hadde nok muligens tatt noe slikt. Men samtidig så synes jeg programmer som CSI er flotte og kan helt klart seg meg selv i noe sånt også.

Jeg har sterke anlegg innen tegning, musikk, håndtverk osv. også så hadde jeg fått frie tøyler som ung så hadde jeg nok svært mulig gått inn på noe slikt også.

Så i dag er det veldig vanskelig å si. Det er svært mye som kunne ligge for meg og hadde jeg fått sjangsen igjen så hadde jeg gått på meg en enorm apetitt som jeg vet ville hjulpet meg godt på veg til hvilket som helst yrke jeg hadde valgt meg.

Skrevet

Hvis jeg skulle valgt på nytt ville jeg da ikke sette alt av personlige interesser til side. Hvis jeg skulle valgt på nytt hadde jeg tvertimot valgt noe som virkelig interesserte meg.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Flytta til Hollywood og blitt en overbetalt filmstjerne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...