Gå til innhold

Tidenes beste BOK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det vært mye musikk her i det siste - hva synes du er tidenes beste bok?

For meg står "Idas dans" høyt på lista:-)

Skrevet

"Saras nøkkel" og "Tilbake til Riverton" er to bøker jeg har lest nå etter jul og de var kjempefine begge to. :o) Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Dette var vanskelig, men går for disse fantastiske bøkene:

"Ringenes Herre" av J.R.R. Tolkien,

"Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafon &

"Sleepers" av Lorenzo Carcaterra

Gjest Elextra
Skrevet

Bøker jeg leste en viss periode gjorde stort inntrykk på meg. Usikker på om det bare var bøkenes kvalitet eller om jeg var spesielt mottakelig i perioden :). Har jo lest gode bøker også de siste årene, men tror ikke jeg i løpet av siste 15 årene har hatt lignende leseopplevelser.

Bøker som har gjort stort inntrykk har blant annet vært:

"Forbrytelse og straff" (Raskolnikov) av Dostojevskij

"Tilværelsens uutholdelige letthet" av Kundera

"Pan" og "Victoria" av Hamsun

"Prosessen" av Kafka

Kunne sikkert nevnt en del fler om jeg lette litt i hukommelsen :)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har lest mange gode bøker. Jeg liker litt gamle bøker.

D2river dugg, faller regn" del 1 og del 2, av Margit Söderholm.

"Øst for Eden" av John Steinbeck.

"Og bakom synger skogene" (1933), "Det blåser fra Dauingfjell" (1934) og "Ingen vei går utenom" (1935)", trilogien av Trygve Gulbrandsen.

Disse bøkene har jeg lest gang på gang, og jeg er like betatt hver gang.

Skrevet

Bøker jeg leste en viss periode gjorde stort inntrykk på meg. Usikker på om det bare var bøkenes kvalitet eller om jeg var spesielt mottakelig i perioden :). Har jo lest gode bøker også de siste årene, men tror ikke jeg i løpet av siste 15 årene har hatt lignende leseopplevelser.

Bøker som har gjort stort inntrykk har blant annet vært:

"Forbrytelse og straff" (Raskolnikov) av Dostojevskij

"Tilværelsens uutholdelige letthet" av Kundera

"Pan" og "Victoria" av Hamsun

"Prosessen" av Kafka

Kunne sikkert nevnt en del fler om jeg lette litt i hukommelsen :)

Victoria av Hamsun leste jeg for et par år siden fordi det var så mange her inne som skrøt så voldsomt av den. Jeg synes den var veldig forutsigbar og kjedelig...

Gjest Elextra
Skrevet

Victoria av Hamsun leste jeg for et par år siden fordi det var så mange her inne som skrøt så voldsomt av den. Jeg synes den var veldig forutsigbar og kjedelig...

Virkelig? Jeg husker den som veldig vár og fin.

Skrevet

Virkelig? Jeg husker den som veldig vár og fin.

Smaken er som baken vet du. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Smaken er som baken vet du. :o)

I know. Og vet at vi ofte ikke deler den :P

Skrevet

Helt enig! Den boka tok veldig tak i meg. En fantastisk historie om sykdom, relasjoner og følelser. Og skrevet så naturlig, men nydelig. Jeg har aldri vurdert å kontakte en kjendis, sende melding til en som vinner OL-gull eller noe i den duren. Men etter å ha lest den boka sendte jeg SMS til Idas mor og takket henne for boka. Den beriket virkelig livet mitt.

Skrevet

Helt enig! Den boka tok veldig tak i meg. En fantastisk historie om sykdom, relasjoner og følelser. Og skrevet så naturlig, men nydelig. Jeg har aldri vurdert å kontakte en kjendis, sende melding til en som vinner OL-gull eller noe i den duren. Men etter å ha lest den boka sendte jeg SMS til Idas mor og takket henne for boka. Den beriket virkelig livet mitt.

Ja, jeg gjorde det aldri jeg - men hadde veldig sterke tanker om å sende henne en takk etterpå.

Skrevet

Vredens druer av John Steinbeck. Evt. noe annet av samme forfatter.

Men jeg har ikke lest så mye av det som har kommet ut i dette århundret, så jeg har nok gått glipp av en del.

Skrevet

Vredens druer av John Steinbeck. Evt. noe annet av samme forfatter.

Men jeg har ikke lest så mye av det som har kommet ut i dette århundret, så jeg har nok gått glipp av en del.

Vredens druer har jeg ikke lest enda, men har lest Øst for Eden og liker bøkene hans veldig godt.

Skrevet

veronica vil dø

Ja, den også er veldig bra:-)

Skrevet

Ringenes Herre blir jeg aldri lei. (og, ja, jeg leste den lenge før den ble film)

Hitchhikers Guide to the Galaxy er den morsomste.

Som tenåring elsket jeg Hulebjørnens Klan...

Vanskelig å velge én, kan jeg ta 50?

Skrevet

Ringenes Herre blir jeg aldri lei. (og, ja, jeg leste den lenge før den ble film)

Hitchhikers Guide to the Galaxy er den morsomste.

Som tenåring elsket jeg Hulebjørnens Klan...

Vanskelig å velge én, kan jeg ta 50?

Ja, tror jeg må slenge meg på 50 jeg også. Det er rett og slett umulig å dra fram bare én bok:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...