Bookworm Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Nå har det vært mye musikk her i det siste - hva synes du er tidenes beste bok? For meg står "Idas dans" høyt på lista:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 "Saras nøkkel" og "Tilbake til Riverton" er to bøker jeg har lest nå etter jul og de var kjempefine begge to. ) Anbefales på det varmeste! 0 Siter
Åsgard Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Dette var vanskelig, men går for disse fantastiske bøkene: "Ringenes Herre" av J.R.R. Tolkien, "Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafon & "Sleepers" av Lorenzo Carcaterra 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Bøker jeg leste en viss periode gjorde stort inntrykk på meg. Usikker på om det bare var bøkenes kvalitet eller om jeg var spesielt mottakelig i perioden . Har jo lest gode bøker også de siste årene, men tror ikke jeg i løpet av siste 15 årene har hatt lignende leseopplevelser. Bøker som har gjort stort inntrykk har blant annet vært: "Forbrytelse og straff" (Raskolnikov) av Dostojevskij "Tilværelsens uutholdelige letthet" av Kundera "Pan" og "Victoria" av Hamsun "Prosessen" av Kafka Kunne sikkert nevnt en del fler om jeg lette litt i hukommelsen 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har lest mange gode bøker. Jeg liker litt gamle bøker. D2river dugg, faller regn" del 1 og del 2, av Margit Söderholm. "Øst for Eden" av John Steinbeck. "Og bakom synger skogene" (1933), "Det blåser fra Dauingfjell" (1934) og "Ingen vei går utenom" (1935)", trilogien av Trygve Gulbrandsen. Disse bøkene har jeg lest gang på gang, og jeg er like betatt hver gang. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Bøker jeg leste en viss periode gjorde stort inntrykk på meg. Usikker på om det bare var bøkenes kvalitet eller om jeg var spesielt mottakelig i perioden . Har jo lest gode bøker også de siste årene, men tror ikke jeg i løpet av siste 15 årene har hatt lignende leseopplevelser. Bøker som har gjort stort inntrykk har blant annet vært: "Forbrytelse og straff" (Raskolnikov) av Dostojevskij "Tilværelsens uutholdelige letthet" av Kundera "Pan" og "Victoria" av Hamsun "Prosessen" av Kafka Kunne sikkert nevnt en del fler om jeg lette litt i hukommelsen Victoria av Hamsun leste jeg for et par år siden fordi det var så mange her inne som skrøt så voldsomt av den. Jeg synes den var veldig forutsigbar og kjedelig... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Victoria av Hamsun leste jeg for et par år siden fordi det var så mange her inne som skrøt så voldsomt av den. Jeg synes den var veldig forutsigbar og kjedelig... Virkelig? Jeg husker den som veldig vár og fin. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Virkelig? Jeg husker den som veldig vár og fin. Smaken er som baken vet du. ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Smaken er som baken vet du. ) I know. Og vet at vi ofte ikke deler den 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Helt enig! Den boka tok veldig tak i meg. En fantastisk historie om sykdom, relasjoner og følelser. Og skrevet så naturlig, men nydelig. Jeg har aldri vurdert å kontakte en kjendis, sende melding til en som vinner OL-gull eller noe i den duren. Men etter å ha lest den boka sendte jeg SMS til Idas mor og takket henne for boka. Den beriket virkelig livet mitt. 0 Siter
Bookworm Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Skrevet 10. februar 2009 Helt enig! Den boka tok veldig tak i meg. En fantastisk historie om sykdom, relasjoner og følelser. Og skrevet så naturlig, men nydelig. Jeg har aldri vurdert å kontakte en kjendis, sende melding til en som vinner OL-gull eller noe i den duren. Men etter å ha lest den boka sendte jeg SMS til Idas mor og takket henne for boka. Den beriket virkelig livet mitt. Ja, jeg gjorde det aldri jeg - men hadde veldig sterke tanker om å sende henne en takk etterpå. 0 Siter
laban Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Vredens druer av John Steinbeck. Evt. noe annet av samme forfatter. Men jeg har ikke lest så mye av det som har kommet ut i dette århundret, så jeg har nok gått glipp av en del. 0 Siter
Bookworm Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Skrevet 10. februar 2009 Vredens druer av John Steinbeck. Evt. noe annet av samme forfatter. Men jeg har ikke lest så mye av det som har kommet ut i dette århundret, så jeg har nok gått glipp av en del. Vredens druer har jeg ikke lest enda, men har lest Øst for Eden og liker bøkene hans veldig godt. 0 Siter
Bookworm Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Skrevet 10. februar 2009 veronica vil dø Ja, den også er veldig bra:-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Ringenes Herre blir jeg aldri lei. (og, ja, jeg leste den lenge før den ble film) Hitchhikers Guide to the Galaxy er den morsomste. Som tenåring elsket jeg Hulebjørnens Klan... Vanskelig å velge én, kan jeg ta 50? 0 Siter
Bookworm Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Skrevet 10. februar 2009 Ringenes Herre blir jeg aldri lei. (og, ja, jeg leste den lenge før den ble film) Hitchhikers Guide to the Galaxy er den morsomste. Som tenåring elsket jeg Hulebjørnens Klan... Vanskelig å velge én, kan jeg ta 50? Ja, tror jeg må slenge meg på 50 jeg også. Det er rett og slett umulig å dra fram bare én bok:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.