Babette Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 De aller fleste jeg kjenner - uansett kjønn og alder - er sjelden fornøyd med bilder av dem selv. For meg er det motsatt: Jeg synes jeg er mye penere på bilder enn i speilet/virkeligheten. Dette kan enten bety at jeg er fotogen eller at jeg er vedig lite innbilsk. Jeg blir nesten alltid positivt overrasket når jeg ser bilder av meg selv. Hvordan er det med dere andre? Er kameraet snilt mot dere? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 På bildene ser jeg bare en gammel dame. Og inni meg er jeg fremdeles en ungdommelig jente på ca 30 år. Nei, fotografier yter ikke meg rettferdighet. 0 Siter
tonie Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg er så lite fotogen som noen kan bli. Jeg må lysettes riktig, ellers ser jeg ut som et grumonster. Blitz er ikke noe for meg. Jeg løper og gjemmer meg når folk drar fram kameraet! Jeg blir veldig bra på ordentlige bilder da. Heldigvis:) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Faktisk kan jeg gjøre meg godt på bilder som ikke er oppstilt når jeg har en viss promille! Grunnen er selvfølgelig at jeg da er mindre oppmerksom på fotografen, og ser mer naturlig ut. Når jeg er oppmerksom på at jeg blir fotografert, har jeg det av en eller annen grunn med å sette opp et unaturlig uttrykk. Generelt sett er jeg vel gjennomsnittlig fotogen, noe over snittet, kanskje? Får i hvertfall ofte høre at "på det bildet var du pen, altså!" Da blir jeg nesten fornærmet - er jeg mindre pen i virkeligheten, liksom? 0 Siter
Henrikke67 Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 På bildene ser jeg bare en gammel dame. Og inni meg er jeg fremdeles en ungdommelig jente på ca 30 år. Nei, fotografier yter ikke meg rettferdighet. Nei, dessverre. Det er noe av det værste jeg vet når folk skal begynne å ta bilder. Jeg syns ikke jeg ser så håpløs ut i speilet som jeg blir på bilder! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Nei eg blir ikkje fin på bilder, ser ut som en middelaldrene mann. Men det har skjedd mirakler, en to-tre ganger der eg har vært veldig heldig med bildene, og blitt litt småforelska i meg sjøl. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Nei eg blir ikkje fin på bilder, ser ut som en middelaldrene mann. Men det har skjedd mirakler, en to-tre ganger der eg har vært veldig heldig med bildene, og blitt litt småforelska i meg sjøl. *LOL* 0 Siter
Babette Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Skrevet 9. februar 2009 Jeg er så lite fotogen som noen kan bli. Jeg må lysettes riktig, ellers ser jeg ut som et grumonster. Blitz er ikke noe for meg. Jeg løper og gjemmer meg når folk drar fram kameraet! Jeg blir veldig bra på ordentlige bilder da. Heldigvis:) Det du sier minner meg om ei jente som gikk i klassen min på gymnaset. Hun var kjempenydelig, men ble aldri heldig på bilder. I noen tilfeller kan dette ha med beinstrukturen å gjøre, i andre tilfeller er det umulig å si hva det skyldes. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Nei, dessverre. Det er noe av det værste jeg vet når folk skal begynne å ta bilder. Jeg syns ikke jeg ser så håpløs ut i speilet som jeg blir på bilder! Nå glir hjemlengselen ikke så stor. http://jp.dk/vejret/article1597268.ece 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg var pen på bilder i gamle dager. `Jeg er ikke pen, og bildene forteller sannheten. Dessverre. :-( 0 Siter
Babette Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Skrevet 9. februar 2009 Faktisk kan jeg gjøre meg godt på bilder som ikke er oppstilt når jeg har en viss promille! Grunnen er selvfølgelig at jeg da er mindre oppmerksom på fotografen, og ser mer naturlig ut. Når jeg er oppmerksom på at jeg blir fotografert, har jeg det av en eller annen grunn med å sette opp et unaturlig uttrykk. Generelt sett er jeg vel gjennomsnittlig fotogen, noe over snittet, kanskje? Får i hvertfall ofte høre at "på det bildet var du pen, altså!" Da blir jeg nesten fornærmet - er jeg mindre pen i virkeligheten, liksom? ''på det bildet var du pen, altså! '' He he, det blir som når noen sier "så pen du er i dag". (Jasså, var jeg stygg i går?). Men sånn tolker vi det vel ikke, får jeg håpe. For øvrig er det akkurat det jeg tenker når jeg ser bilder av meg selv. Dæven, jeg ser da ikke såpass ut i virkeligheten. 0 Siter
Babette Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Skrevet 9. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1234199261' post='4088618] Jeg var pen på bilder i gamle dager. `Jeg er ikke pen, og bildene forteller sannheten. Dessverre. :-( Men adobe photoshop kan utrette mirakler! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Men adobe photoshop kan utrette mirakler! Ja, da blir jo alle pene. Jeg blir desverre ikke slankere på bilder, enn i RL. *gjøre noe med den saken* 0 Siter
fresja Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg er ikke pen i virkeligheten, men som regel er jeg enda verre på bilder! Har ikke så mange bilder av meg selv, da jeg som regel er fotografen. Jeg har et ganske bra bilde på adgangskortet på jobben, så det vil jeg gjerne ha til jeg blir pensjonist. Hadde en pen venninne (død), som aldri ble bra på bilder, dessverre. Kunne vært kjekt med et fint bilde av henne nå i ettertid. 0 Siter
tonie Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Det du sier minner meg om ei jente som gikk i klassen min på gymnaset. Hun var kjempenydelig, men ble aldri heldig på bilder. I noen tilfeller kan dette ha med beinstrukturen å gjøre, i andre tilfeller er det umulig å si hva det skyldes. Jeg aner ikke hva det skyldes, men sånn er det visst bare med enkelte. Selv unger kan være ufotogene, enda så naturlig de oppfører seg foran kamera. Jeg synes ikke jeg ser spesielt nydelig ut når jeg ser meg i speilet altså, men jeg blir så jævlig på bilder at folk som kjenner meg kommenterer det. Ikke annen råd enn å gjemme seg for forfengelige ufotogene damer;) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg liker ikke å bli tatt bilder av. Selv ikke da jeg arbeidet for en fotograf ble jeg vant med å posere. Hver gang en ny bakgrunn eller effekt skulle testes ut måtte jeg til pers.. Jeg blir heller ikke fin på bilder. De eneste bildene jeg alltid er med på er tullebilder. Jeg er utrolig god til å se helt sjuk ut ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 ''på det bildet var du pen, altså! '' He he, det blir som når noen sier "så pen du er i dag". (Jasså, var jeg stygg i går?). Men sånn tolker vi det vel ikke, får jeg håpe. For øvrig er det akkurat det jeg tenker når jeg ser bilder av meg selv. Dæven, jeg ser da ikke såpass ut i virkeligheten. ''For øvrig er det akkurat det jeg tenker når jeg ser bilder av meg selv. Dæven, jeg ser da ikke såpass ut i virkeligheten.'' Da er du sikkert bare beskjeden! Alternativt har du en ansiktsform som gjør seg best rett forfra :-) 0 Siter
tonie Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg liker ikke å bli tatt bilder av. Selv ikke da jeg arbeidet for en fotograf ble jeg vant med å posere. Hver gang en ny bakgrunn eller effekt skulle testes ut måtte jeg til pers.. Jeg blir heller ikke fin på bilder. De eneste bildene jeg alltid er med på er tullebilder. Jeg er utrolig god til å se helt sjuk ut ;o) Du burde prøve malerier istedet. Jeg blir alltid råfin på malerier! Hehe. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Når jeg smilier på bilder og det gjør jeg stort sett, så synes jeg at jeg ser finere ut enn jeg gjør i virkeligheten. Når jeg ikke smiler, ser jeg ikke ut i det hele tatt, så egentlig burde jeg ha smilt hele tiden. På bilder smilier jeg stort sett alltid fordi jeg vet jeg tar meg best ut da:-) 0 Siter
Babette Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Skrevet 9. februar 2009 ''For øvrig er det akkurat det jeg tenker når jeg ser bilder av meg selv. Dæven, jeg ser da ikke såpass ut i virkeligheten.'' Da er du sikkert bare beskjeden! Alternativt har du en ansiktsform som gjør seg best rett forfra :-) ''Alternativt har du en ansiktsform som gjør seg best rett forfra :-)'' Det er godt mulig, men jeg speiler meg aldri i profil, så det er ikke så godt å si. I oppveksten hadde jeg en periode da jeg hatet å bli fotografert, og det finnes nesten ikke bilder av meg fra 7-17 år. Til og med konfirmasjonsbildet lurte jeg meg unna. Men det gikk over! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.