Gå til innhold

:::: Viskelær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp:-)

Jeg har både blått og svart blekk også da, hvis det hjelper.

Nå hadde jeg akkurat vent meg til grønt og lilla.

Blått har jeg personlig problemer med å nærme meg. I så fall må det være lyse blått.

Svart er standard, ok, men plutselig virka det kjedelig (ifht grønt f.eks).

Grått er ok. Men du er ikke en blyantskriver?

Skrevet

Nå hadde jeg akkurat vent meg til grønt og lilla.

Blått har jeg personlig problemer med å nærme meg. I så fall må det være lyse blått.

Svart er standard, ok, men plutselig virka det kjedelig (ifht grønt f.eks).

Grått er ok. Men du er ikke en blyantskriver?

Ikke blyantskriver til vanlig. Du burde forresten sjekke ut Lamy sine fyllepenner, jeg mener at det er det eneste skriveredskapet som gjør at armer ikke blir vonde hvis man skriver mye. De selger dem på tanum på K-J. Ikke så mange steder du finner dem.

Skrevet

Ikke blyantskriver til vanlig. Du burde forresten sjekke ut Lamy sine fyllepenner, jeg mener at det er det eneste skriveredskapet som gjør at armer ikke blir vonde hvis man skriver mye. De selger dem på tanum på K-J. Ikke så mange steder du finner dem.

Ok. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg sikkert til å kjøpe en. Og Lami var et fint navn.

Liker egentlig ikke store penner som er vanskelig å holde i, og de blir gjerne kalt ergonomiske og bra for hendene. Skjønner ikke greia.

Skrevet

Ok. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg sikkert til å kjøpe en. Og Lami var et fint navn.

Liker egentlig ikke store penner som er vanskelig å holde i, og de blir gjerne kalt ergonomiske og bra for hendene. Skjønner ikke greia.

Jeg liker ikke heller ikke de som er altfor tykke, som f.eks. Dr. Grip eller hva den heter. Lamy har etter min oppfatning funnet en løsning mellom de aller tykkeste og vanlige tynne penner. Jeg liker forresten best de som har fin pennesplitt; de med medium tykkelse skriver litt for tykt hvis man skriver smått.

Jeg har en heeeeelt ny Lamy penn som er innviet i dag. Den skriver lilla. Den som skriver grønt er allerede noen måneder gammel, og alle de andre har medium spiss, så jeg trengte virkelig en ny! De er neeeeesten gratis....

Skrevet

Jeg liker ikke heller ikke de som er altfor tykke, som f.eks. Dr. Grip eller hva den heter. Lamy har etter min oppfatning funnet en løsning mellom de aller tykkeste og vanlige tynne penner. Jeg liker forresten best de som har fin pennesplitt; de med medium tykkelse skriver litt for tykt hvis man skriver smått.

Jeg har en heeeeelt ny Lamy penn som er innviet i dag. Den skriver lilla. Den som skriver grønt er allerede noen måneder gammel, og alle de andre har medium spiss, så jeg trengte virkelig en ny! De er neeeeesten gratis....

Kan man også få dem til å skrive alene? Hvert fall sitt eget navn? Jeg trenger en som lager fra middels til tynn strek, og blekk som ikke flyter ut. Har også med papirkvaliteten å gjøre sikkert, så men. Den må være relativt lett, samtidig en viss tyngde i hånden så jeg vet at den er der. Må ikke rulle av gårde, men være en anelse strittende, altså ha en viss karakter. Den må ikke være over middels tykk, heller normalt tynn. Bør helst være uten sånt gelelag som man former etter hånda.

Skrevet

Ingen blyanter heller?

Nope her har vi stor tro på oss selv, så det går i kulepenner høhø

Skrevet

Kan man også få dem til å skrive alene? Hvert fall sitt eget navn? Jeg trenger en som lager fra middels til tynn strek, og blekk som ikke flyter ut. Har også med papirkvaliteten å gjøre sikkert, så men. Den må være relativt lett, samtidig en viss tyngde i hånden så jeg vet at den er der. Må ikke rulle av gårde, men være en anelse strittende, altså ha en viss karakter. Den må ikke være over middels tykk, heller normalt tynn. Bør helst være uten sånt gelelag som man former etter hånda.

Den oppfyller mange - men kanskje ikke alle - kriterier.

Jeg lurer på om det går an å få kjøpt en pc som selv skriver alle tekster som noen vil en skal skrive... Det kunne ha vært noe!

Skrevet

Jeg syns man skal bruke viskelær litt oftere.

Linex har jeg ikke hørt om, kanskje jeg skal prøve det.

*planlegger en viskelær-test*

Trodde Linex var et ganske vanlig viskelær. Skriver mest med kulepenn, skriver aldri feil, hehe.

Skrevet

Den oppfyller mange - men kanskje ikke alle - kriterier.

Jeg lurer på om det går an å få kjøpt en pc som selv skriver alle tekster som noen vil en skal skrive... Det kunne ha vært noe!

Det er nok ikke så enkelt som å bare kjøpe en pc som kan skrive selv. -For å få en pc til å skrive selv må man nok bygge en relasjon til den over lang tid. Vet ikke nøyaktig for pc, men vanligvis tar det 5-6 år før det vises antydning av interesse for å skrive noe selv, og for å få en fullverdig tekst tror jeg det tar 17-19 år, om ikke 20-25.

Skrevet

Nope her har vi stor tro på oss selv, så det går i kulepenner høhø

Hehe:-) Og hva slags farge er det på blekket?

Skrevet

Det er nok ikke så enkelt som å bare kjøpe en pc som kan skrive selv. -For å få en pc til å skrive selv må man nok bygge en relasjon til den over lang tid. Vet ikke nøyaktig for pc, men vanligvis tar det 5-6 år før det vises antydning av interesse for å skrive noe selv, og for å få en fullverdig tekst tror jeg det tar 17-19 år, om ikke 20-25.

Hmmm... er litt usikker på om jeg er tålmodig nok til å jobbe _så_ langsiktig.

Skrevet

Hehe:-) Og hva slags farge er det på blekket?

Det går no mest i blått, men det hender vi spriter opp med litt sølv og gull ved juletider (blir mer tusj det da, men fortsatt optimistisk) ;)

Skrevet

Det går no mest i blått, men det hender vi spriter opp med litt sølv og gull ved juletider (blir mer tusj det da, men fortsatt optimistisk) ;)

Det er bra! :-)

Jeg skal på penneshopping i morra og gleder meg masse!

Skrevet

Det er bra! :-)

Jeg skal på penneshopping i morra og gleder meg masse!

Gurimalla så artig :) Kan jeg joine? Hvis ikke får du ha lykke til og hvis dem hva svart-belte-i penneshopping betyr ;)

Skrevet

Gurimalla så artig :) Kan jeg joine? Hvis ikke får du ha lykke til og hvis dem hva svart-belte-i penneshopping betyr ;)

Jepp! Nå trenger ikke jeg å kjøpe flere penner og blyanter på ganske lenge, og ikke noe annet heller for den saks skyld!;-)

Det er farlig å dra til byen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...