tonie Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Ungene mine har ikke kommet i den alderen enda, men jeg ser ungdommen her i byen som kommer i t-skjorter og åpne jakker når det er -15 og storm ute! I tillegg gjerne bare mager og sommersko... Sukk... får tro de lærer av erfaring de også. Og bare så det er sagt - han høres helt normal ut. Hehe. Det er i grunnen veldig sjelden man hører om unger som fryser ihjel. De får nå bare ha det så godt til de får vett i huet, tenker jeg:) 0 Siter
Mirabell Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Men husker du ikke hvordan du var selv i den alderen da?? Hvis man hadde valget mellom å se kul ut, men fryse, eller å være varm med se "dum " ut, så valgte man definitivt det første alternativet! Jeg fikk en påminnelse om dette da jeg igår morges kjørte forbi en jente i 15 års alderen som stod på en bussholdeplass. Det var vel rundt 10 minus. Selv satt jeg fullt påkledd i bilen, og hutret fordi den fortsatt var kald, mens hun står der nysminket og fin med oppsatt hår, uten lue, i tynne tights, naken i halsen i en utringet genser, og med åpen boblejakke.. Hun var definitivt ikke kledd etter været - men hun var jo veldig fin da. Og det er nok viktigere! Jo, jeg husker godt det der :-) Lue var helt uaktuelt på 80-tallet, men dunjakker var populære, så man var i hvert fall varm på overkroppen. De siste årene syns jeg tenåringer har gått med lue både ute og inne... 0 Siter
BMS! Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Høyhælte sko på padletur?? :-)))))))) *ler så jeg griner* Det gjorde vi andre også. Det hadde faktisk vært oppe til latter allerede at superbarbie, meldte seg på friluftsliv ;-D Hun lærte at de pakkelistene vi fikk, var til å følge for sånne som henne uten peil ;-D Det var veldig morsomt :-D 0 Siter
mrxx Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 *Hehe* Har aldri vært sånn jeg. Hadde 3-4 km å gå til ungdomsskolen og en av guttene i klassen syntes det var like spennende hver dag om vinteren å se hvor mange lag klær jeg hadde under den tykke losjakka. ) Han ville nok heller ha sett hva som var under alle lagene tenker jeg,hehe. 0 Siter
BMS! Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 *knegg* Den var i overkant, da! Men vi har måttet gi meget tydelig beksjeder til enkelte damer vi kjenner i forbindelse med at de skal bli med oss ut på båttur: Vi har ikke landgang, man må skreve over ripa for å gå ombord, og når vi legger til på øyer må man ofte hoppe i land. Ha derfor på meget fornuftig fottøy med god såle. (har hatt noen som kommer med pene "sommersandaler" med glatte såler og litt hæl, og selvsagt uten reim rundt hælen ...) Likeså må vi være veldig spesifikke på at det ofte er mye kaldere i en åpen båt enn på land, så ta med _vindtett jakke_...;-) Så det er ikke alltid folk er "ferdig oppdratt" som voksne...;-) Er du venninne av min kusine ;-) Hun har vært med oss i båten 2 ganger, begge ganger i tynn tunika, og sandaler, men ikke med hel tror jeg :-P 0 Siter
Mirabell Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Dette høres veldig kjent ut ja. 15-åringen her hadde aktivitetsdag i forrige uke. Han valgte alpint på Norefjell. Jeg fikk til slutt truet han med å ta på seg ullundertøy, men han fant ikke den greia (husker ikke hva det heter) for å ha rundt halsen (tres over hodet) og da ville han ikke ha noe skjerf på seg. Resultatet var at fikk vondt i halsen neste dag. ''men han fant ikke den greia (husker ikke hva det heter) for å ha rundt halsen (tres over hodet)'' Er det Buff du mener, kanskje? 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 ''men han fant ikke den greia (husker ikke hva det heter) for å ha rundt halsen (tres over hodet)'' Er det Buff du mener, kanskje? Ja, det tror jeg:-) 0 Siter
morsan Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Jøss. Men dere bor litt sånn i vestkantområder, gjør dere ikke? Eller husker jeg feil nå? Vet ikke helt hva jeg skal svare på det. Det er jo stort sett folk med bra boliger, utdannelser og lønn, så svaret er kanskje ja. Men det er ekstremt langt fra "beste Vestlant" i Oslo, da, tross alt. Men det er vel slik med enkelte mobbere at det viktigste er "å mobbe", og så finner de noe "passende" - enten det er klær eller navn eller annet. 0 Siter
morsan Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Dette må erfares:-)Jeg gjorde samme feilen da vi kjøpte båt for noen år siden. Det ble fort slutt med å bruke høyhælte sandaler på buttur:-) ''Dette må erfares:-)'' Nåja, det kommer helt an på personen det gjelder! ;-) Jeg var ikke slik da vi fikk båt (i 1991). 0 Siter
morsan Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Er du venninne av min kusine ;-) Hun har vært med oss i båten 2 ganger, begge ganger i tynn tunika, og sandaler, men ikke med hel tror jeg :-P ;-) En dame som vi bad ta med seg jakke, kom med en veldig tynn cardigan. Der var det verken varme eller beskyttelse mot vind, og vi har rask motorbåt og det spruter opp fra vannet!! ;-) 0 Siter
Gjest Meget irritert mamma Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Ungene mine har ikke kommet i den alderen enda, men jeg ser ungdommen her i byen som kommer i t-skjorter og åpne jakker når det er -15 og storm ute! I tillegg gjerne bare mager og sommersko... Sukk... får tro de lærer av erfaring de også. Og bare så det er sagt - han høres helt normal ut. "Og bare så det er sagt - han høres helt normal ut." He he, ja uff, det høres vel slik ut 0 Siter
Gjest Meget irritert mamma Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Men husker du ikke hvordan du var selv i den alderen da?? Hvis man hadde valget mellom å se kul ut, men fryse, eller å være varm med se "dum " ut, så valgte man definitivt det første alternativet! Jeg fikk en påminnelse om dette da jeg igår morges kjørte forbi en jente i 15 års alderen som stod på en bussholdeplass. Det var vel rundt 10 minus. Selv satt jeg fullt påkledd i bilen, og hutret fordi den fortsatt var kald, mens hun står der nysminket og fin med oppsatt hår, uten lue, i tynne tights, naken i halsen i en utringet genser, og med åpen boblejakke.. Hun var definitivt ikke kledd etter været - men hun var jo veldig fin da. Og det er nok viktigere! "Men husker du ikke hvordan du var selv i den alderen da??" Vet du, du har så rett så rett. Jeg vil liksom være moderne og skjønne alt men nei, det får jeg ikke til. Jeg VAR slik selv i den alderen, men det klarte jeg altså ikke å "overføre" til min 15 åring nå. *ler litt oppgitt* Huff, det er ikke lett det her 0 Siter
Mrs D Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Gutten er nok forelsket, og da er det innmari viktig å ta seg bra ut. :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Vet ikke helt hva jeg skal svare på det. Det er jo stort sett folk med bra boliger, utdannelser og lønn, så svaret er kanskje ja. Men det er ekstremt langt fra "beste Vestlant" i Oslo, da, tross alt. Men det er vel slik med enkelte mobbere at det viktigste er "å mobbe", og så finner de noe "passende" - enten det er klær eller navn eller annet. Riktig. Det var det jeg egentlig mente med "litt sånn vestkantområder", altså ikke det såkalte beste vest, men absolutt møblerte strøk. ;o) Men du har nok rett i at dersom noen først setter igang med mobbing og kjipe ting, er det egentlig litt hipp som happ hva de tar tak i. 0 Siter
3stakk Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Veeeldig gjenkjennelig! Akkurat nå sitter trettenåringen med styla sveis og hoster og hoster... ...og dette er første vinteren uten longs! 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 ''Dette må erfares:-)'' Nåja, det kommer helt an på personen det gjelder! ;-) Jeg var ikke slik da vi fikk båt (i 1991). Du var vel klokere enn meg:-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Ja, og di som ikke hadde gode klær på, kunne velge å sitte på skolen å ha matteprøve ;-D Tror alle hadde fått på seg klær da ;-) Jeg hadde friluftsliv som valgfag, der var det en av jentene som kun hadde 2 par høyhelte sko når vi skulle på kano/telttur. Og vi hadde til og med fått pakkeliste. Det kledde seg skikkelig nestegang for å si det slikt, gud, det var ett artig syn, og den macho villmarkslæren, ble helt forlegen, og kona hans kom padlene etter med bedre klær.... Vi hadde en "Barbie" i klassen som stilte opp med lang hvit frakk da vi skulle på tur til landbruksskolen på ungdomsskolen. Hun skulle holde en grisunge, og den skeit nedover frakken hennes - og vi var temmelig mange som flirte godt da :-D 0 Siter
Gjest du bestemmer vet du Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Vil bare påpeke at det er du som fortsatt bestemmer over din sønn...så ta opp kampen på slike ting. 0 Siter
morsan Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Du var vel klokere enn meg:-) ...eller litt mindre jålete;-) 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 ...eller litt mindre jålete;-) Det er godt mulig:-) Jeg fant også ut at det var bedre å ha det behagelig på båttur enn å ta seg bra ut:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.