Gå til innhold

forsikring med reservasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år hatt gjeldsforsikring med uføreforsikring.

Nå var vi på en gjennomgang av alle forsikringer (egentlig for min mann + hus og bil etc) og de ville gi meg et bedre tilbud gjennom hans fagforeningsavtale.

De siste årene har jeg hatt litt bekken/ryggplager, og gått til kiropraktor for dette.

Forsikringsselskapet skulle gi meg et tilbud så skulle jeg se om det var bedre enn det jeg hadde. Fyllte ut skjema og skrev under, og de skulle gi meg et tilbud. Så oppdager jeg at de har skiftet avtale, og at den nye forsikringen har reservasjon for rygg og bekkenplager.

Dette er nå et par år siden, og jeg lurer på om det går an å skifte tilbake til den gamle forsikringen, evt tegne en helt ny uten disse reservasjonene.

Bekken/ryggplagene kom jo ETTER at jeg tegnet den første forsikringen, men FØR denne nye gjennom min mann...

*banker meg selv i hodet for å ha vært sløv og ikke fulgt opp papirarbeidet*

Skrevet

Er nok redd det er for sent å gå tilbake til den gamle avtalen, uten reservasjoner:-(

Skrevet

Er det virkelig ikke lov til å ha litt 'plager'???

Tror jeg ville prøvd et helt annet byrå, og ikke oppgitt 'plagene' mine -- eller er man forpliktet til det?

Mange har jo litt småvondt både her-og-der, uten at man oppgir det som noen 'kjent sykdom'.

Skrevet

Sånn er det bare, dessverre! Hvis man har tegnet forsikring som ung, må man bare tviholde på den hvis man får plager eller sykdommer senere...

Gjest Mirakelet
Skrevet

Du burde ikke ha skrevet under på den nye avtalen uten å ha lest vilkårene...

Man kan fint beholde den gamle forsikringen selv om man har fått ryggplager o.l. i etterkant under de samme vilkårene, men straks man søker om ny forsikring vil forsikringsselskapet kontakte lege osv og fnner de ut at du har hatt slike plager kan du være brennsikker på at de vil reservere seg mot dette.

Så da bør man bare beholde den man har.

Du må ha vært symptomfri/ikke ha gått til lege for slike plager i 5 år for å få fjernet reservasjonen, da kan du søke om å få fjernet denne reservasjonen.

Skrevet

de hadde visst ikke sagt opp den gamle avtale-liv forsikringen allikevel, bare lagt til den fagforeningsgreia i tillegg. Den betaler mannen min sammen med sin egen, så da er det ok for meg at jeg har begge to...

-og jeg kunne få utbetaling fra begge to hvis jeg ble ufør sa "damen"

-så da er jeg forsikret uansett...

*puster lettet ut*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...