Gjest Vil skatte riktig Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Hei! Jeg er enslig forsørger for et et barn, og fikk redusert skatt (klasse 2) da jeg ble alene i 2007. Nå blir jeg samboer igjen, ikke med barnets far, vi er ikke gift og har ingen barn sammen. Blir skatten min endret da? Eller må vi gofte oss/få barn før det skal endres? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Personer som bor sammen og har felles barn kan ikke anses som enslige forsørgere, se URD av 8. november 1982 i Utv. 1983/30. Det gjelder også om en av dem eller begge i tillegg har særkullsbarn. Et barn vil ikke bli regnet som fellesbarn med mindre samboeren har vedgått farskap eller farskap er fastslått i dom. Har de ikke felles barn, men en av dem eller begge har særkullsbarn, vil den av dem det gjelder, eventuelt begge, kunne bli lignet i klasse 2. Om vilkår for å bli lignet i klasse 2 for samboer som er enslig forsørger, se http://www.skatteetaten.no/Templates/HandbokKapittel.aspx?id=66713&epslanguage=NO&epslanguage=NO 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.