Gå til innhold

Rett i dass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg bor i ei lita bygd på vestlandet, der den største arbeidsplassen her blei nedlagt for noen få timere siden (de har slitt lenge).

Dette medfører at ca. 10 % av innbyggerane mister jobben sin, og har sin siste arbeidsdag på torsdag.

Nb! Dette ville tilsvart at 60 000 mennesker skulle bli oppsagt om bedriften hadde lagt i Oslo.

Ein _trist_ dag!

Skrevet

Det er veldig trist å høre slike ting. Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg og de andfre i bygda di.

Skrevet

Det er veldig trist å høre slike ting. Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg og de andfre i bygda di.

Eg er ikkje direkte berørt.

Den andre store bedrifta her er ei Hydro bedrift som produserer aluminium, i følge Dagens Næringsliv i dag så taper Hydro (totalt) 6 000.- i minuttet på å produsere aluminium, så det ser ikkje så lyst ut der heller.

Skrevet

Kjempetrist når slikt skjer.

Hos oss står gleden i taket i dag for bedriften der min kjære jobber slapp permitteringer foreløbig og fikk klarsignal til et stort prosjekt istedet. :o)

Skrevet

Kjempetrist når slikt skjer.

Hos oss står gleden i taket i dag for bedriften der min kjære jobber slapp permitteringer foreløbig og fikk klarsignal til et stort prosjekt istedet. :o)

Der kan du se, det er godt det ordna seg hos dere.

Skrevet

Utrolig kjipe greier.

Eg tror ikkje det er mange her som klarer å fatte konsekvensene, men det blir jobba på spreng med å skape nye bedrifter.

Skrevet

Uff, sånt er trist.. Tragisk for de som rammes. : (

Ja visst.

Det er jo en god del par som _begge_ jobba der, og har stor gjeld på boligen og som har barn å forsørge.

I verste fall er de også ufaglærte og har jobba på bedriften i hele sitt voksne liv...

Skrevet

Der kan du se, det er godt det ordna seg hos dere.

Ja, jeg er kjempeglad på min kjæres vegne akkurat nå. Det har vært noen veldig spente dager den siste uka. Må kjøpe en liten blomsterbukett til ham i morra. :o)

Skrevet

Huff ja, det er mange rundt i verden som har søvnløse netter og angst for fremtiden. Man får være glad for den jobben man har, selv om lønna er dårlig og oppgavene til tider kjedelige...

Trenden har vært at folk nesten ikke vet hva de skal bruke alle pengene sine på, det handles og reises i hytt og pine. Kanskje vi trenger dårligere tider, hvor solidariteten får rom til å blomstre og hvor vi må trå til for naboer og venner, og ikke minst at vi igjen begynner å sette pris på de små ting

Skrevet

Huff ja, det er mange rundt i verden som har søvnløse netter og angst for fremtiden. Man får være glad for den jobben man har, selv om lønna er dårlig og oppgavene til tider kjedelige...

Trenden har vært at folk nesten ikke vet hva de skal bruke alle pengene sine på, det handles og reises i hytt og pine. Kanskje vi trenger dårligere tider, hvor solidariteten får rom til å blomstre og hvor vi må trå til for naboer og venner, og ikke minst at vi igjen begynner å sette pris på de små ting

''Trenden har vært at folk nesten ikke vet hva de skal bruke alle pengene sine på, det handles og reises i hytt og pine. Kanskje vi trenger dårligere tider, hvor solidariteten får rom til å blomstre og hvor vi må trå til for naboer og venner, og ikke minst at vi igjen begynner å sette pris på de små ting.''

Du har et viktig poeng der, men eg er redd de dårlige tidene her i bygda kan bli svært vanskelige for mange av de berørte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...