Spirello Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Lurer litt på hvordan det står til økonomisk med folk der "ute" for å sammenligne litt med min familie.. Vi er to voksne og et barn, og vil si vi klarer oss bra økonomisk. Bruker mye pneger på mat, særlig spise ute.. det må vi kutte ned på nå som vi har tatt lån, og får litt høyere utgifter.. Hor mye har du/dere igjen i "lommepenger" etter betalte regninger (og mat)? Hvor mye bruker dere på mat i mnd. og hvor mange er dere? Tenker på i matbutikken.. Vi bruker 5000,- men kjøper det jeg (vi, jeg er handlesjefen ) vil, sparer ikke her.. (+ at vi spiser ute). Handler dere klær hver mnd. som dere har lyst på (og kanskje ikke trenger), eller må dere legge av penger til å kjøpe sko, jakker og litt dyrere ting for å ha råd? Bruker dere mye penger på utseende? Som frisørtime, manikyr, sminke og kremer? Mannfolka bruker ikke sminke regner jeg med? ; ) Har dere mye gjeld, og hvis ja - hvor mye betaler dere i mnd. på lån? Tjener du/dere mellom a: 220 000 - 300 000, b: 300 000 - 380 000, c: 380 000 - 400 000, d: 400 000 - 480 000 kr? eller over 480 000,- 0 Siter
adelie Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Hei, skulle gjerne svart, men liker ikke å forteller om alle mine personlige ting her på dol. Jeg ønsker å være mer forsiktig. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 ''Hor mye har du/dere igjen i "lommepenger" etter betalte regninger (og mat)?'' Maks kr 0.- ''Hor ?'' he.he..Nei det bruker eg _ikkje_ penger på. 0 Siter
Gjest Makan!! Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Dette er en tråd som ingen burde svare på!! 0 Siter
Gjest unni72 Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Dette er en slik tråd psykiateren NHD har tidligere advart mot. 0 Siter
Gjest schmock Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Jeg håper du får null svar på dette. Du skal ha svar på tusen ting, og oppgir 5000 kr i matutgifter på dere selv. Jaja, lenge leve nysgjerrigheten. 0 Siter
Spirello Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Skrevet 10. februar 2009 Dette er en slik tråd psykiateren NHD har tidligere advart mot. Hvorfor det? Spør ikke om selvangivelsen da.. men ca. tall. Går jo an å bare svare at man har det bra økonomisk, eller har dårlig råd da.. ser ikke problemet. 0 Siter
Spirello Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Skrevet 10. februar 2009 Hei, skulle gjerne svart, men liker ikke å forteller om alle mine personlige ting her på dol. Jeg ønsker å være mer forsiktig. Ok Det er jo frivillig å svare så.. 0 Siter
Spirello Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Skrevet 10. februar 2009 Dette er en tråd som ingen burde svare på!! Du har allerede gjort det ; p 0 Siter
alida Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Vi må spare litt. 2 voksne og to barn bruker ca 5000 kr i måneden på mat. Spiser ute ca 1 gang i måneden, da som regel på Peppes, McDonalds eller et annet billig sted. Samboeren min tjener ca 270 000 kr, jeg har ikke fått jobb etter studiene, jeg tjener ca 12 000 kr i måneden som ekstrahjelp. Samboeren min har satt opp et budsjett, men jeg klarer ikke å holde det når det gjelder klær og sånn. Men jeg kjøper ikke villt og uhemmet, handler klær på salg. Vi betaler ca 10 000 kr i lån på leiligheten, da er deler av lånet avdragsfritt. begge har studielån,men jeg har ikke begynt å betale mitt. 0 Siter
Gjest bare lurer:)! Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Vi må spare litt. 2 voksne og to barn bruker ca 5000 kr i måneden på mat. Spiser ute ca 1 gang i måneden, da som regel på Peppes, McDonalds eller et annet billig sted. Samboeren min tjener ca 270 000 kr, jeg har ikke fått jobb etter studiene, jeg tjener ca 12 000 kr i måneden som ekstrahjelp. Samboeren min har satt opp et budsjett, men jeg klarer ikke å holde det når det gjelder klær og sånn. Men jeg kjøper ikke villt og uhemmet, handler klær på salg. Vi betaler ca 10 000 kr i lån på leiligheten, da er deler av lånet avdragsfritt. begge har studielån,men jeg har ikke begynt å betale mitt. kan jeg spørre hvor mye dere har i lån? 0 Siter
Spirello Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Skrevet 11. februar 2009 Vi må spare litt. 2 voksne og to barn bruker ca 5000 kr i måneden på mat. Spiser ute ca 1 gang i måneden, da som regel på Peppes, McDonalds eller et annet billig sted. Samboeren min tjener ca 270 000 kr, jeg har ikke fått jobb etter studiene, jeg tjener ca 12 000 kr i måneden som ekstrahjelp. Samboeren min har satt opp et budsjett, men jeg klarer ikke å holde det når det gjelder klær og sånn. Men jeg kjøper ikke villt og uhemmet, handler klær på salg. Vi betaler ca 10 000 kr i lån på leiligheten, da er deler av lånet avdragsfritt. begge har studielån,men jeg har ikke begynt å betale mitt. Vi kunne og spart litt, og nå som vi har kjøpt leilighet må vi endre litt på pengebruken Vi har lån på 1,5 mill. Jeg tjener ca. 360 000,- han litt mer.. Driver eget firma, så er ikke noe fast lønn. jeg har ca. 7000,- i "lommepenger" etter alle regninger er betalt. Kjøper litt klær, men ikke hver mnd. Kjøper stort sett billige klær på vero moda, H&M og sånne steder.. Bruker lite penger på sminke og utseende. Vært hos frisøren en gang hele mitt liv Ellers så går mine (og samboerens) lommepenger til klær poden trenger, middager og hygge ute.. Har penger igjen på konto ved neste lønning. NÅ har vi to husleier, siden vi pusser opp, og lån som vi skal betale 8500 på - så har mye utgifter, og mindre lommepenger nå. Men har ikke tid til annet enn å pusse opp nå heller, så det går bra. Jeg må skjerpe meg med å sløse nå, og heller spare.. Kutte ut impulskjøp av ting jeg kanskje ikke trenger, og bli flinkere til å spise hjemme.. 0 Siter
alida Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 kan jeg spørre hvor mye dere har i lån? Vi har ca1,2 mill i boliglån (leilighet), jeg har 300 000 kr i studielån,samboer har ca 120 000 kr i studielån. I tillegg har vi ca 40 000 kr igjen på billånet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.