astridny Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Hei. I vinterferien tenkte jeg at jeg skulle prøve for første gang å bake en prinsesse kake. Vil du dele Din favoritt prinsessekake (Gjør bakst) ? Den må IKKE være vanskelig og den må være sinnsyk god. :-) På forhånd takk for svar, 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har en veldig god oppskrift på prinsessekake, men gidder ikke å skrive den for jeg fant en nesten identisk oppskrift på denne siden. http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift13171.asp 0 Siter
gunrika Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Her skal du få oppskrift på guttas favorittkake. 150 g smør 2 dl melk 50 g gjær 2 egg 500 g hvetemel 50 g sukker 1/2 ts salt 1 ts kardemomme Fyll 1 150 g sukker 1 ss sirup 50 g smør 2 ts kanel smelt alt i en gryte Fyll 2 1 pk meierienes vaniljekrem Smelt smør og ha i melken, varm til 37 grader. Smuldre gjæren i bakebollen og ha væsken over. Rør til gjæren er oppløst. Pisk eggene og bland dem i deigen. Bland det tørre og arbeid til en smidig deig. La heve til dobbel størrelse. Del deigen i to. Dekk bunnen av bakepapirkledd langpanne med den ene halvparten. Fordel fyll 1 og halvparten av fyll 2 utover deigbunnen. Kjevl den andre halvdelen ut til 20x30 cm, 1/2 cm tykk. Smør resten av vaniljekremen på. Rull sammen og skjær ca 1/2 cm tykke skiver. Fordel disse i langpannen med snittflaten opp. etterhev i 20 min Stek kaken ved 200 grader i ca 30 min Oppskriften sier form 20x30 cm eller 35x24 cm Jeg pleier å doble oppskriften og bruke ei stor langpanne. Jeg lar det også være igjen litt krem som jeg legger oppå kaka før den stekes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.