Gå til innhold

Hva slags kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harryhet er sjelden noe man vokser av seg;-)

Det har du jaggu rett i ;)

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

26

• trollemor;o)

8

• Lotte :o)

8

• mrxx

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er nok bare 40-årskrisa som begynner å innhente meg ;-)

*he he* Bra du ser det selv;-)

Men man finner fort ut at det ikke er så lurt å snakke for mye om hvor ille dem over 40 er når man selv nærmer seg alderen med stormskritt ...;-)

Skrevet

*he he* Bra du ser det selv;-)

Men man finner fort ut at det ikke er så lurt å snakke for mye om hvor ille dem over 40 er når man selv nærmer seg alderen med stormskritt ...;-)

Tror jeg begynner å skjønne det, ja ;-)

Skrevet

LOL!!

Det skulle selvsagt stå _daske_...;-) :-)

"Velkommen til 40-års gangbang" Cocktail og tapas til forrett, whoever til hovedrett og kransekake som nachspiel ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234544529' post='4091711]

"Velkommen til 40-års gangbang" Cocktail og tapas til forrett, whoever til hovedrett og kransekake som nachspiel ;-)

;-) mrxx er spesielt velkommen med sin døgnlange ereksjon

Skrevet

;-) mrxx er spesielt velkommen med sin døgnlange ereksjon

*urk*

Skrevet

Enig! Hadde jeg kommet i bursdag og fått frukt (og evt. kransekake som ikke er _sånn_ kake-kake synes jeg) så hadde jeg blitt litt skuffet, men ikke sagt noe selvfølgelig.

Det er liksom SÅÅÅ godt med frukt....NOT!!! Skal jeg i bursdag, ja, da vil jeg ha kake!

Skrevet

Når man er i en bursdag som er fest, så er det annerledes enn om man er hjemme hos noen og sitter stille og drikker kaffe liksom.

Bursdag som blir fest, med musikk og dans, da er bløtkaker meningsløst.

Jeg trenger ikke bløtkake, det spiser jeg sjelden uansett, men en mørk, god og saftig sjokoladekake vil jeg ha.

Alkohol + frukt = æsj

Skrevet

Det er liksom SÅÅÅ godt med frukt....NOT!!! Skal jeg i bursdag, ja, da vil jeg ha kake!

Voldsomt som du henger deg opp i den frukta, da. Det er de færreste her som snakker om frukt kontra mange kaker.

Skrevet

*ser for meg selskapsgjester iført blå hestedress fra Felleskjøpet gafler innpå bløtkake*

(hjelper togli med ertingen av lillemus);-)

*Flirer* Dette var ikke et lag blant hestefolk. :o)

Skrevet

EN kake er altfor lite til 30 mennesker!

Jeg ville hatt 3 eller 4 kaker.

Feks 1 kransekake (kjøpes), 1 bløtkake (kjøpes eller lages), 1 langpanne med gulrotkake (lages av ferdig pose, dobbelt posjon). Både gulrotkake og bløtkake kan lages dagen i forveien.

Eventuelle rester av gulrotkake og kransekake kan fryses.

Kakene må lages selv (av noen som kan det), eller bestilles hos baker. Kransekaker fra butikk er ikke så veldig gode. Posemiks er strengt forbudt.

Skrevet

Det er mange gode argumenter for kransekake. Det er godt. Det kan serveres uten å styre med tallerkener og skjeer, så man trenger ikke ta en "pause" i festen for å spise kake.

candyqueen_83
Skrevet

Droppe kake!? Togli.... Gå og legg deg! Legg deg sier jeg! Nå!

Enig! Jeg hadde blitt utrolig skuffet om jeg ikke hadde fått ordentlige kaker.

Skrevet

Selskap uten kaker er ikke selskap i mine øyne.

''Selskap uten kaker er ikke selskap i mine øyne. ''

Det har du rett i. Selskap uten kaker er fest, det. Og dermed å foretrekke.

;oP

Skrevet

Den var nydelig, især det nederste overflødighetshornet!

Mon tro hvordan man kan lage den selv? Hvordan lime sammen ringene mener jeg, og hvordan man lager et stativet den står på? Noen ideer?

Med litt (mye) tålmodighet kan du bruke melis med eggehvite. Det skal visst også gå an å smelte sukker som til å lime sammen pepperkakehus eller smeltet sjokolade. Et stativ er ikke nødvendig, du kan bruke en halv ring (buen opp) til å hvile svingen på. For å få fasongen setter du ringene litt på skrå i stedet for rett over hverandre. (Vanligvis setter du ringene så sentrum på de forskjellige kommer over hverandre. For å få "horn" forskyver du det litt, så ring nr to går litt ut over kanten på ring nr en osv)

Skrevet

Overflødighetshornet skal bli min neste spesialitet :o)))

Vet du om det er mulig å kjøpe former med så mange ringer?

Jeg har bare sett former med 18 ringer.

Inn- eller utland. Denne må jeg ha!

Det går også an å bruke flere ringer i samme størrelse, men pass på å fordele det jevnt hvis du vil ha en jevn form. På overflødighetshornet kunne det forresten vært fint om det var noen flere av de største ringene.

*lurer på om jeg ikke må prøve*

Skrevet

;oP

;- )

Skrevet

Gulrotkake er godt. og ostekake. Kransekake og bløtkake blir litt bestemor kanskje? Men nå vet jeg ikke hvorgammel du er da!! ;-)

Skrevet

;oP

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...