Gå til innhold

Sosiale sammenkomster etc. på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest er min mening.
Skrevet

Er stort sett imot slike sammenkomster om det faller utenfor min arbeidstid. Har da mer lyst til å være sammen med min egen familie og ikke med arbeidskamerater som jeg bruker 40 timer i uka på å være ilag med.

Har heller ikke tid til å lage kake før fredager eller lign. Så om noen andre vil så gjerne for meg i lunsjen, men uten at det gir meg mer oppgaver i forhold til å tilberede. Dessuten er jo de fleste på en arbeidsplass stadig på dietter, så det er jo ikke greit med for mye snop da.

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vi har kake en gang pr uke. Kakebakingen går på omgang blant de ansatte.

Skrevet

Vi har fredagskaffe'n med lotteri, men vi betaler selvfølgelig for dette selv. 20 kr. pr oppmøte som vi legger i felleskassa.

Når noen feirer runde tall får vi kake, er det 50-årsdag så tror jeg bedriften spanderer, ellers er det jubilanten selv som har med seg eller ordner om han/hun ønsker det.

Ellers er det ikke mange sosiale arrangementer i bedriftens regi, heldigvis. Sommerfest og julebord og de er lagt i forbindelse med internmøter der alle uansett må være samlet.

Skrevet

Heldigvis er det lite av slike ting der jeg jobber. Det hender at den som har bursdag har med kake, det arrangeres enblåtur i ny og ne, men ellers er det lite. Hvilket passer meg utmerket, for jeg er på jobb for å jobbe, ikke for å delta i kaffeslabberas.

Men er ikke du leder da? Det er jo en nytte med sosiale treff og det er viktig for en leder å se og skjønne.

Men alt med måte selvsagt, for mye og for lite er ikke bra.

Skrevet

Men er ikke du leder da? Det er jo en nytte med sosiale treff og det er viktig for en leder å se og skjønne.

Men alt med måte selvsagt, for mye og for lite er ikke bra.

Ja, jeg er leder, og jeg er opptatt av å "pleie" mine ansatte. Men å bruke arbeidstida til bursdagsselskaper og kaffeslabberas er jeg ingen tilhenger av. Men vi har det veldig fint sammen, ler og tuller dagen lang.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, jeg er leder, og jeg er opptatt av å "pleie" mine ansatte. Men å bruke arbeidstida til bursdagsselskaper og kaffeslabberas er jeg ingen tilhenger av. Men vi har det veldig fint sammen, ler og tuller dagen lang.

''Men vi har det veldig fint sammen, ler og tuller dagen lang.''

Får dere jobbet da? ;-)

Annonse

Skrevet

Får dere jobbet da? ;-)

Jada. Latter og humor smører arbeidsmiljøet og er viktig for enhver organisasjon. Vi er veldig effektive, og mine ansatte sier at de gleder seg til å gå på jobb hver dag.

Skrevet

Får dere jobbet da? ;-)

Vil anta at arbeidsplasser med mye humor og humør er ekstra effektive.

Gjest Aimabel
Skrevet

Heldigvis er det lite av slike ting der jeg jobber. Det hender at den som har bursdag har med kake, det arrangeres enblåtur i ny og ne, men ellers er det lite. Hvilket passer meg utmerket, for jeg er på jobb for å jobbe, ikke for å delta i kaffeslabberas.

Jeg er enig! Jeg vil helt ikke ha som vane og spise kaker og sånt til lunch, og synes ikke det er mer sosialt enn å spise vanlig mat. Mye annet man kan gjøre for å skape godt arbeidsmiljø.

Gjest mallet
Skrevet

Hos oss er det ulike ansatte som tar initiativ til å kalle inn til ulike ting. Noen arrangerer forskjellige sportslige ting alt etter hva de har interesse av selv, andre sender ut en mail og får i gang et lag til quiz på et utested, og så er det som regel noen som kommer sammen til lønningspils. Det er ikke de samme som deltar hver gang, men de fleste har mulighet til å delta en gang iblant. Lite eller ingenting av dette sponses av arbeidsgiver. Jeg synes ikke det er sjefens oppgave å arrangere slike ting, så det kan du godt ta fatt i selv. Det trenger ikke være så fast eller organisert. Bare send ut en mail og inviter folk med neste gang du har lyst å gå ut og ta en pils, eller bak en kake og overrask folk.

Skrevet

Vi har også lite slikt. Vi har julelunsj før jul (ikke vanlig julebord)

Weekend på fjellet med partner (i stedet for julebord)

En kveld i året hvor vi har besøk fra en del i konsernet, og går ut og har en aktivitet + mat.

Vi får også kake + blomst da vi har bursdag.

Dette synes jeg holder i massevis.

I tillegg så treffes vi jentene hjemme hos hverandre innimellom. (Ett par ganger i året)

Det kan fort bli for mye av slike ting synes jeg. Jeg har et privatliv også som ikke inkluderer jobben.

Skrevet

skal vi ha sammenkomster blir det på ansattes initiativ, og penger :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...