Gå til innhold

Kjører du tur?


Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

Ja,det var den beste medisinen vi hadde mot kolikk ; )

Passivt er det vel å kjøre tur,men vi fikk jo sett oss rundt omkring,artig det. Alt trenger ikke være bra og aktivt så lenge man har det gøy,man skal nyte livet også.

''man skal nyte livet også.''

Helt klart, og det er det ulike måter å gjøre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    33

  • plommeblomst

    9

  • Lillemus

    5

  • candyqueen_83

    4

mil1365380270

Er heller ute. Også prøver jeg å la bilen stå minst en dag i uken.

Men jeg er ikke så "hellig" som det kan virke altså. Selv om søndagsbiltur er uaktuelt, drar jeg til Sverige for å handle av og til, og da er turen en slags glede. Ellers hadde jeg ikke dratt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah. Ungene er lite glade i å kjøre så det blir det ingenting av. Selv er jeg glad i å kjøre, men synes jeg kjører nok som det er ettersom kjæresten bor 5 mil unna så "lystkjøring" blir det lite av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Tja, hva man ser på? kommer an på hvor man kjører, men typiske ting er vel: nye hus som bygges, gubben viser meg hvor en eller annen person bor (vi bor i hans bygd), en ny båt som nettopp er kommet i havn, hvor god avling bønder har på markene. Osv osv

Hm... Skjønner mer og mer hvorfor dette ikke er en aktivitet vi bedriver. :-)

Bra at dere koser dere, da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Er heller ute. Også prøver jeg å la bilen stå minst en dag i uken.

Men jeg er ikke så "hellig" som det kan virke altså. Selv om søndagsbiltur er uaktuelt, drar jeg til Sverige for å handle av og til, og da er turen en slags glede. Ellers hadde jeg ikke dratt, tror jeg.

Vi er nok også heller på den "fler bilfrie dager"; ikke nødvendigvis fordi vi er så jævla "flinke", men fordi det er sunt for både oss og miljøet - og fordi vi har endel "nyttekjøring".

Sverigeturer er nytteturer her. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

''Det er ikke om å gjøre å finne målet med turen, turen er målet.''

- Gandhi

Joda, sånn er det når jeg tar meg en sykkeltur. Men å ta bilen mer enn nødvendig blir en helt annen sak, blir som å stille seg i kø til fornøyelsesparken uten å gå inn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Har en tøffing på fire hjul

Å, det kan jeg svært gjerne gjøre.

Før når jeg var alenemor og ungene var hos pappan sin så pleide jeg på fredagskvelder og lørdagskvelder å kjøre meg turer på to, tre timer.

Med full jobb, hus, barn, partner mm så blir det ikke så mye av det nå, men jeg kjøpte meg en hobbybil i fjor som jeg har vært mye ute med. Den tar jeg svært gjerne med på tur.

Vi kan også ta en familikjøretur og se på hvordan folk har pyntet rundt jul f.eks.

Eller en tur for å se på spesielle hus ol.

Men jeg har alltid vært veldig glad i å kjøre bil og veldig interessert i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Det skal sies at det var oftere kjøre tur da ungene var veldig små enn nå.

Ettermiddagene nå er opptatt med andre ting. :-(

Men vi kan ta oss en tur av og til på søndags formiddag eller søndags ettermiddag.

Vi bestemmer som oftes turen like før vi skal kjøre.

Som oftest blir det den samme ruten,men vi kan av og til være gærn å kjøre på nye plasser,gjerne der det er endestopp.Og det er koselig å titte på de flotte husene. :-)

Jeg mangler et gen jeg, tror jeg, som heter "se-på-hus-og-omgivelser-for-å-se"-genet.

:-)

Hver sine interesser, det er flere som kjører tur enn jeg kanskje trodde. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Å, det kan jeg svært gjerne gjøre.

Før når jeg var alenemor og ungene var hos pappan sin så pleide jeg på fredagskvelder og lørdagskvelder å kjøre meg turer på to, tre timer.

Med full jobb, hus, barn, partner mm så blir det ikke så mye av det nå, men jeg kjøpte meg en hobbybil i fjor som jeg har vært mye ute med. Den tar jeg svært gjerne med på tur.

Vi kan også ta en familikjøretur og se på hvordan folk har pyntet rundt jul f.eks.

Eller en tur for å se på spesielle hus ol.

Men jeg har alltid vært veldig glad i å kjøre bil og veldig interessert i bil.

Bilinteresse drar nok opp, ja, jeg tror det der bare hadde kjedet meg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Ikke så ofte nå lenger. Mest når barna var små. Jeg syns det er helt ok å kjøre tur uten mål og mening. Kjøre omveg tilbake fra et sted. Stoppe et sted og ta en kaffe eller noe å spise. Avslappende i en hektisk verdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ikke så ofte nå lenger. Mest når barna var små. Jeg syns det er helt ok å kjøre tur uten mål og mening. Kjøre omveg tilbake fra et sted. Stoppe et sted og ta en kaffe eller noe å spise. Avslappende i en hektisk verdag.

Hm... Jeg tror jeg bare hadde blitt stressa og kjedet meg, jeg, men heldigvis er folk forskjellige! :-)

Det er tydeligvis flere enn jeg trodde som driver med slik "målløs kjøring".

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Hm... Jeg tror jeg bare hadde blitt stressa og kjedet meg, jeg, men heldigvis er folk forskjellige! :-)

Det er tydeligvis flere enn jeg trodde som driver med slik "målløs kjøring".

:-)

Du får prøve en kjedelig dag. Sett dere i bilen og ta første vei til venstre og deretter den vei nesa peker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hendte av og til, en søndag innimellom (kanskje en eller to ganger i året) at vi reiste på tur med bil, bare for å spise middag et eller annet sted.. Men nå gjør vi ikke dette, skal vi på biltur, må det være fordi vi SKAL et sted, ikke for bilturen sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre bil for å se på båter høres ganske upraktisk ut!

Hehe. Nei, det er da superpraktisk. Mr Lotte eeelsker å kjøre rundt i havneområder å vise oss forskjellige farkoster som er på besøk i landsdelen. Alt fra snåle prammer, cruiseskip, til løfterigger og lektere, sjarker, yacht'er og seilbåter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238679574' post='4124759]

Hehe. Nei, det er da superpraktisk. Mr Lotte eeelsker å kjøre rundt i havneområder å vise oss forskjellige farkoster som er på besøk i landsdelen. Alt fra snåle prammer, cruiseskip, til løfterigger og lektere, sjarker, yacht'er og seilbåter.

Jeg har også en Mr. som liker å se på båter, men da gående langs bryggene *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører dere veldig lite sånn til hverdags eller er dere bare veldig glad i å sitte i bilen? Vi kjører ofte en time når vi skal besøke folk, eller en halvtime hvis vi skal til Sverige og handle, men å bare kjøre for å kjøre synes jeg er kjedelig. Tar heller sykklen hvis jeg skal bli kjent.

Vi er ikke så sprek at vi vil sykle masse mil på en ettermidag. ;-)

Vi er glad i å kjøre bil.

Og vi vil at ungene skal bli vant med det,da blir sommerferie turen mye lettere.

Det skal sies at jeg ikke liker å KJØRE bil,vil bare sitte på og titte. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en Mr. som liker å se på båter, men da gående langs bryggene *S*

Ja, her holder det ikke med bare gåturer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238679805' post='4124765]

Ja, her holder det ikke med bare gåturer...

Antar båttettheten er litt større på denne kanten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...