Gå til innhold

Kjører du tur?


Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    33

  • plommeblomst

    9

  • Lillemus

    5

  • candyqueen_83

    4

Gjest ViViola

Sitat: "Tror du noen kan føle det en smule ubehagelig? At noen går utenfor og kikker, mener jeg?"

Nei, ikke når en går på offentlig vei. Ellers kan man jo bare se på asfalten, og det blir fort kjedelig, når snøklokkene og påskeliljene titter frem overalt i hagene.

''Nei, ikke når en går på offentlig vei.''

Jeg tror du tar litt feil. Selv om en vei er offentlig, som f.eks. inne på et byggefelt, så er det ikke hyggelig når folk går utenfor og kikker inn i huset.

Noen steder er det kort vei inn til vinduene, og jeg må nok si at jeg synes det er litt rart at folk velger å legge en "søndagstur" til slike steder. Selv om det er krokus i hagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

'' Man går jo ikke og strekker hals for å se folkene i huset selv om man titter på husene? ;-)''

Det gjør nok noen her, ja, tok faktisk et turgående par "på fersken" da de kikket inn gjennom vinduet - sånn med henda på ruta, altså - til naboene da de nettopp hadde flyttet inn i nybygget hus.

Men ellers? Vet ikke?

Ja men du lurte på om ikke høstløv trodde noen kunne syns det var ekkelt at hun gikk og kikket på husene og måten de var bygget på. Det blir jo noe helt annet om man setter hendene mot vinduet for å se inn. Å kikke på hus, beplantning etc når man spaserer forbi et hus er da helt normalt, å sette hendene på ruten og kikke inn er alt annet enn normalt, spør du meg.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Nei, ikke når en går på offentlig vei.''

Jeg tror du tar litt feil. Selv om en vei er offentlig, som f.eks. inne på et byggefelt, så er det ikke hyggelig når folk går utenfor og kikker inn i huset.

Noen steder er det kort vei inn til vinduene, og jeg må nok si at jeg synes det er litt rart at folk velger å legge en "søndagstur" til slike steder. Selv om det er krokus i hagene.

Jeg har da aldri skrevet at jeg titter inn i husene, jeg skrev at jeg ser på husene og det blir noe helt annet.

Og nærmeste i det nabolag må en vel få lov til å bli kjent, uten at noen trenger å føle seg trådd på tærne eller beglodd, dessuten beglor jeg ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Ja men du lurte på om ikke høstløv trodde noen kunne syns det var ekkelt at hun gikk og kikket på husene og måten de var bygget på. Det blir jo noe helt annet om man setter hendene mot vinduet for å se inn. Å kikke på hus, beplantning etc når man spaserer forbi et hus er da helt normalt, å sette hendene på ruten og kikke inn er alt annet enn normalt, spør du meg.. :-)

Akkurat. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja men du lurte på om ikke høstløv trodde noen kunne syns det var ekkelt at hun gikk og kikket på husene og måten de var bygget på. Det blir jo noe helt annet om man setter hendene mot vinduet for å se inn. Å kikke på hus, beplantning etc når man spaserer forbi et hus er da helt normalt, å sette hendene på ruten og kikke inn er alt annet enn normalt, spør du meg.. :-)

Jeg mente ikke at høstløv var i "kikke-inn-med-henda-på-vinduet"-kategorien, altså, det var mer et drøyt, selvopplevd eksempel på kikking - som de færreste bedriver.

Jeg kjenner dog at jeg ikke er så veldig fortrolig med disse som går tur/kjører forbi her med det for mål å kikke. Synes nok kanskje ikke at det er helt OK å bli diskutert, målt og veid, men samtidig - det tar ikke fra meg nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Jeg har da aldri skrevet at jeg titter inn i husene, jeg skrev at jeg ser på husene og det blir noe helt annet.

Og nærmeste i det nabolag må en vel få lov til å bli kjent, uten at noen trenger å føle seg trådd på tærne eller beglodd, dessuten beglor jeg ingen.

''Jeg har da aldri skrevet at jeg titter inn i husene, jeg skrev at jeg ser på husene og det blir noe helt annet.''

Om man ser inn i huset eller ei er ikke så lett for den på innsiden å se, nødvendigvis.

For all del, du kikker og gjør som du vil, men jeg kjenner nok at jeg ikke er så veldig begeistret for de som går forbi og beglor hus og hage. Selv om de sikkert går tur i "beste hensikt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Jeg har da aldri skrevet at jeg titter inn i husene, jeg skrev at jeg ser på husene og det blir noe helt annet.''

Om man ser inn i huset eller ei er ikke så lett for den på innsiden å se, nødvendigvis.

For all del, du kikker og gjør som du vil, men jeg kjenner nok at jeg ikke er så veldig begeistret for de som går forbi og beglor hus og hage. Selv om de sikkert går tur i "beste hensikt".

Hvor skulle jeg ellers gå? Hvis jeg ikke må gå i mitt nærmeste nabolag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Hvor skulle jeg ellers gå? Hvis jeg ikke må gå i mitt nærmeste nabolag?

He-he, du sa selv at du skulle ta en tur til et nærliggende, nybygget felt for å se på husene. Det var det som var poenget mitt.

I eget nabolag er det vel neppe slik at man går og ser så mye etter hvert, da har man vel sett det meste før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Jeg mente ikke at høstløv var i "kikke-inn-med-henda-på-vinduet"-kategorien, altså, det var mer et drøyt, selvopplevd eksempel på kikking - som de færreste bedriver.

Jeg kjenner dog at jeg ikke er så veldig fortrolig med disse som går tur/kjører forbi her med det for mål å kikke. Synes nok kanskje ikke at det er helt OK å bli diskutert, målt og veid, men samtidig - det tar ikke fra meg nattesøvnen.

Der er vi ulike. Jeg bor i en innmari koselig gate, og vet at folk velger min gate istedefor nabogater når de skal passere gjennom strøket, nettopp pga bakkebygrendastemningen. Jeg skjønner dem godt jeg, og har aldri følt meg plaget med at de titter og syns det er koslig her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Der er vi ulike. Jeg bor i en innmari koselig gate, og vet at folk velger min gate istedefor nabogater når de skal passere gjennom strøket, nettopp pga bakkebygrendastemningen. Jeg skjønner dem godt jeg, og har aldri følt meg plaget med at de titter og syns det er koslig her. :)

:-) Her i gata går folk definitivt for å kikke, ja, for her er det ikke "stemning" eller noe annet å hige etter; alt er nybygget, så vi bor i stein og ur og uferdig grunn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

He-he, du sa selv at du skulle ta en tur til et nærliggende, nybygget felt for å se på husene. Det var det som var poenget mitt.

I eget nabolag er det vel neppe slik at man går og ser så mye etter hvert, da har man vel sett det meste før.

Det nybyggede feltet er i mitt nærmeste nabolag. Og jeg liker å være kjent i nabolaget mitt. Byggefeltet har vært prosjektert i de siste 25 år, og er nå ved å være ferdig utbygget, jeg har vært der en gang før, for 3 - 4 år siden, så det er ikke hver dag jeg tar en runde på det feltet,.

Det er meg likegyldig hvordan folk har innredet husene sine, derfor titter jeg ikke inn gjennom vinduene, men jeg må innrømme at jeg ser på pene blomster og busker og på arkitekturen.

Hvis et av husene i nabolaget blir pusset opp, da tar jeg da en ekstra titt, for å følge med i hvor langt de er kommet og hvor fint det er blitt etter at huset er blitt ferdig.

Ikke si at du går rundt i nabolaget ditt og stirrer stivt ned i asfalten, for ikke ved en "feiltakelse" å få tatt en titt på husene til dine naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg kjører tur

''Du provoserer når du svarer hver og en at du ikke kjører tur. Hva er det du har så enormt behov for å presisere?''

Jeg går ikke ut fra at alle leser alle innleggene i tråden, derfor svarer jeg alle individuelt. Ble det litt mindre provoserende nå?

(Og hvis du nå ble så provosert av de 3-4-5 første svarene, så hvorfor i all verden fortsatte du å lese????)

Hvem i all verden har fortalt deg at jeg fortsatte å lese?????????? Hvis det er en trøst så har jeg bare lest en brøkdel av tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aimabel

''Nei, ikke når en går på offentlig vei.''

Jeg tror du tar litt feil. Selv om en vei er offentlig, som f.eks. inne på et byggefelt, så er det ikke hyggelig når folk går utenfor og kikker inn i huset.

Noen steder er det kort vei inn til vinduene, og jeg må nok si at jeg synes det er litt rart at folk velger å legge en "søndagstur" til slike steder. Selv om det er krokus i hagene.

Jeg synes det er koselig at folk går tur i området, også inne på sameiets område. Men det er ikke hyggelig om alle skulle drivd å kjørt rundt her og spydd eksos på søndager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten tok vi oss gjerne en kjøretur på søndagen. Kjørte gjerne et stykke til en kafe/restaurant og spiste søndagsmiddagen der.

Vi var mor, broren min og meg, og vi hadde det utrolig trivelig.

Jeg husker en pinse, da bare satte vi oss i bilen og kjørte på måfå rundt i landet :). Ofte kom vi til et kryss også bare kastet vi mynt/kron om hvilken vei vi skulle ta. Det var kjempemorsomt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid ett mål på turen. At vi kan ha kjørt tur bare for å kjøre tur har vi kanskje gjort uten at jeg husker det.

Men nå snakker vi om bilturer, jeg kjøre mc turer titt og ofte om sommeren, det er noe helt annet:-) Kjøre tur bare for å kjøre tur med bil er ikke på langt nær så interessant som med mc. Mc er en helt annen opplevelse, det er en nær orgasme opplevelse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Hvis man fyller opp bilen, så kanskje det lønner seg? Får man ikke ta med 10 kg kjøtt per voksen nå?

Poenget ditt med å støtte nærbutikken er veldig viktig. Det som lønner seg på kort sikt er ikke alltid det som lønner seg på langt sikt:-)

Jeg tror de fleste handler dagligvarene i Norge. Vi kjøper kjøtt, fullkornpasta, vaskemiddel, dopapir, frossne bær, i svære pakker kanskje fire ganger i året, men melk, frukt, grønnsaker og pålegg kjøper vi i nærbutikken. Jeg tror det lønner seg, _og_ en annen fordel er at man sparer litt tid og bæring til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nybyggede feltet er i mitt nærmeste nabolag. Og jeg liker å være kjent i nabolaget mitt. Byggefeltet har vært prosjektert i de siste 25 år, og er nå ved å være ferdig utbygget, jeg har vært der en gang før, for 3 - 4 år siden, så det er ikke hver dag jeg tar en runde på det feltet,.

Det er meg likegyldig hvordan folk har innredet husene sine, derfor titter jeg ikke inn gjennom vinduene, men jeg må innrømme at jeg ser på pene blomster og busker og på arkitekturen.

Hvis et av husene i nabolaget blir pusset opp, da tar jeg da en ekstra titt, for å følge med i hvor langt de er kommet og hvor fint det er blitt etter at huset er blitt ferdig.

Ikke si at du går rundt i nabolaget ditt og stirrer stivt ned i asfalten, for ikke ved en "feiltakelse" å få tatt en titt på husene til dine naboer.

Jeg synes det er morsomt å gå nedover gata etter mørkets frembrudd for da ser man jo så godt hvordan det ser ut inne i leilighetene! :o) Titter på gardinene, kjøkkeninnredningene og veggfargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Jeg synes det er morsomt å gå nedover gata etter mørkets frembrudd for da ser man jo så godt hvordan det ser ut inne i leilighetene! :o) Titter på gardinene, kjøkkeninnredningene og veggfargene.

Jeg bor på et forholdsvis lite sted, her er det bare eneboliger, tomannsboliger eller rekkehus på forholdsvis store tomter, så noe vindustitting blir det ikke på meg, og jeg er ikke noe særlig interessert i å se hvordan andre har det i hjemmene sine. Men jeg liker å på hvordan det er ut i hagene, og gleder meg over pene blomster, busker og trær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe besnærende over det å spare noen kroner her og der. Om det er netthandel eller Sverigehandel. Hvis man klarer å gjennomføre det, så er det nok litt å spare gjennom et langt liv.

Spørs om hun rakk å spise opp alle knekkebrødene, da, før enn de taper seg i smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...