Gå til innhold

Kjører du tur?


Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

''Og når vi nå får ventetid til fergen, så kan vi godt kjøre en stripe og se oss om..''

Hm? De gangene jeg har ventet på freger må jeg nok pent stå oppstilt på kaia. Kjører man seg en tur risikerer man at ferga fylles opp innen man er tilbake!

Ja til de fleste ferger er det nå slik, men vi bor på en liten plass, med dertil lite påtrykk til de fleste ferger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    33

  • plommeblomst

    9

  • Lillemus

    5

  • candyqueen_83

    4

Gjest ViViola

''(Og hvis du nå ble så provosert av de 3-4-5 første svarene, så hvorfor i all verden fortsatte du å lese????)''

Som om ikke også du har en viss nytelse av å lese innlegg som provoserer deg!? ;)

Ja, jeg savner det om alle skriver innlegg jeg er enig i over lengre tid.

''Som om ikke også du har en viss nytelse av å lese innlegg som provoserer deg!? ;) ''

Jeg vil ikke akkurat kalle det nytelse, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Ja jeg er en av disse raringene, hehe, så det har jeg gjort mange ganger. I all min naivitet trodde jeg det var helt vanlig jeg :-) Da jeg fikk lappen kjøpte mamma ny bil, og jeg fikk hennes gamle. Jeg kjørte derfor masse fra dag en, og allerede den gang kunne jeg kjøre meg en tur bare for å kjøre. For meg gir dette en frihetsfølelse som jeg tror motorsyklister kjenner igjen, og det handler dels om å se seg om og dels om tanketomhet.

Men det er ikke noe jeg gjør regelmessig, og ikke noe jeg målrettet har dratt med familien på ala "nå på søndag skal vi kjøre oss på tur". Det er mer spontant, sånn at jeg kan velge en myyye lenger vei fra A til B, eller at jeg får lyst til å se xx når jeg først er ute og kjører (er nok over snittet interessert i bystruktur og bygg). For meg er kjøring avslappende rett og slett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Som om ikke også du har en viss nytelse av å lese innlegg som provoserer deg!? ;) ''

Jeg vil ikke akkurat kalle det nytelse, nei.

Å, jo da!

Ingenting er som en skikkelig provokasjon! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja jeg er en av disse raringene, hehe, så det har jeg gjort mange ganger. I all min naivitet trodde jeg det var helt vanlig jeg :-) Da jeg fikk lappen kjøpte mamma ny bil, og jeg fikk hennes gamle. Jeg kjørte derfor masse fra dag en, og allerede den gang kunne jeg kjøre meg en tur bare for å kjøre. For meg gir dette en frihetsfølelse som jeg tror motorsyklister kjenner igjen, og det handler dels om å se seg om og dels om tanketomhet.

Men det er ikke noe jeg gjør regelmessig, og ikke noe jeg målrettet har dratt med familien på ala "nå på søndag skal vi kjøre oss på tur". Det er mer spontant, sånn at jeg kan velge en myyye lenger vei fra A til B, eller at jeg får lyst til å se xx når jeg først er ute og kjører (er nok over snittet interessert i bystruktur og bygg). For meg er kjøring avslappende rett og slett. :)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er en av disse raringene, hehe, så det har jeg gjort mange ganger. I all min naivitet trodde jeg det var helt vanlig jeg :-) Da jeg fikk lappen kjøpte mamma ny bil, og jeg fikk hennes gamle. Jeg kjørte derfor masse fra dag en, og allerede den gang kunne jeg kjøre meg en tur bare for å kjøre. For meg gir dette en frihetsfølelse som jeg tror motorsyklister kjenner igjen, og det handler dels om å se seg om og dels om tanketomhet.

Men det er ikke noe jeg gjør regelmessig, og ikke noe jeg målrettet har dratt med familien på ala "nå på søndag skal vi kjøre oss på tur". Det er mer spontant, sånn at jeg kan velge en myyye lenger vei fra A til B, eller at jeg får lyst til å se xx når jeg først er ute og kjører (er nok over snittet interessert i bystruktur og bygg). For meg er kjøring avslappende rett og slett. :)

Eksen og jeg kjørte tur rett som det var. :o) Det var i grunnen ganske koselig. Min nåværende kjørte meg en del rundt på hjemstedet sitt i begynnelsen da vi ble i lag, for å vise meg hjemstedet sitt og det var koselig det! Men nå gjør vi ikke det lenger, har i grunnen annet å bruke tiden på. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Å, jo da!

Ingenting er som en skikkelig provokasjon! ;)

Eh.. Nei.

Om jeg digget ekle meldinger og provoserende innlegg, hadde jeg nok skrevet atskillig mye mer og annerledes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Eh.. Nei.

Om jeg digget ekle meldinger og provoserende innlegg, hadde jeg nok skrevet atskillig mye mer og annerledes her.

Nå tror jeg vi definerer "provoserende" litt annerledes her, jeg mente vel snarere provoserende på den måten at man sterkt føler for å skrive et svarinnlegg hvor man gir uttrykk for en annen mening enn trådstarters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Eksen og jeg kjørte tur rett som det var. :o) Det var i grunnen ganske koselig. Min nåværende kjørte meg en del rundt på hjemstedet sitt i begynnelsen da vi ble i lag, for å vise meg hjemstedet sitt og det var koselig det! Men nå gjør vi ikke det lenger, har i grunnen annet å bruke tiden på. :o)

Jeg vil heller ikke oppgi "bilkjøring på måfå" som min hovedsyssel, så for meg stjeler ikke disse omstikkerne tiden min på noe vis. Det er det i grunnen den %¤"& TV'n som gjør... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never. Synes i grunnen jeg forurenser nok som det er med kjøring til og fra jobb, og unger fram og tilbake til diverse aktiviteter.

Jeg bor selv i enden av en blindvei og det er ganske mange som snur her, glor inn av vinduene og kjører videre... merkelig aktivitet synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Vi kjører ofte tur, men vi har som som regel et mål med turen, vi kjører for å se på naturen, har med kaffe på termos og boller, sitter litt og ser, går en tur, ser på hvor vakkert det er når snøen smelter og våren titter frem og det er mye vann i fossen. Vi kjører ikke til samme plass hver gang.

Å gå tur bare rundt i nabolaget blir for kjedelig, for det er jo de samme husene, vi ser hver gang. Faktisk er det blitt bygget et stort nytt boligfelt her i nærheten, der skal jeg ta meg en gåtur en dag været er bra, bare for å titte på husene og se hvordan de er bygget. Nå har det i 25 år bare vært et ufruktbart jorde der, og plutselig bor der en masse mennesker, det er interessant å se hvordan området er blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Vi gjorde det da jeg var liten. Tok ut på søndagsettermiddagene i en trollgammel fiat som drakk flerfoldige liter bensin på mila, med kullsvart røyk ut fra eksosrøret. Helt uten mål og mening kjørte vi, noen ganger til flyplassen for å se på fly (!), noen ganger laaangt avgårde.

Både mor og far røykte i bilen, og vi satt bak og klagde, til ingen nytte.

Nå? Aldri! (plutselig følte jeg meg veldig gammel....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Never. Synes i grunnen jeg forurenser nok som det er med kjøring til og fra jobb, og unger fram og tilbake til diverse aktiviteter.

Jeg bor selv i enden av en blindvei og det er ganske mange som snur her, glor inn av vinduene og kjører videre... merkelig aktivitet synes jeg.

''Jeg bor selv i enden av en blindvei og det er ganske mange som snur her, glor inn av vinduene og kjører videre... merkelig aktivitet synes jeg.''

Jeg liker heller ikke den direkte stirringen inn gjennom vinduene, men heldigvis er det ikke så "spennende" vinduer vi har ut mot veien.

Kikkertendenser, kanskje?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Vi kjører ofte tur, men vi har som som regel et mål med turen, vi kjører for å se på naturen, har med kaffe på termos og boller, sitter litt og ser, går en tur, ser på hvor vakkert det er når snøen smelter og våren titter frem og det er mye vann i fossen. Vi kjører ikke til samme plass hver gang.

Å gå tur bare rundt i nabolaget blir for kjedelig, for det er jo de samme husene, vi ser hver gang. Faktisk er det blitt bygget et stort nytt boligfelt her i nærheten, der skal jeg ta meg en gåtur en dag været er bra, bare for å titte på husene og se hvordan de er bygget. Nå har det i 25 år bare vært et ufruktbart jorde der, og plutselig bor der en masse mennesker, det er interessant å se hvordan området er blitt.

''Faktisk er det blitt bygget et stort nytt boligfelt her i nærheten, der skal jeg ta meg en gåtur en dag været er bra, bare for å titte på husene og se hvordan de er bygget.''

Tror du noen kan føle det en smule ubehagelig? At noen går utenfor og kikker, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

:-)

Vi gjorde det da jeg var liten. Tok ut på søndagsettermiddagene i en trollgammel fiat som drakk flerfoldige liter bensin på mila, med kullsvart røyk ut fra eksosrøret. Helt uten mål og mening kjørte vi, noen ganger til flyplassen for å se på fly (!), noen ganger laaangt avgårde.

Både mor og far røykte i bilen, og vi satt bak og klagde, til ingen nytte.

Nå? Aldri! (plutselig følte jeg meg veldig gammel....)

He-he, hørtes riktig "koselig" ut. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sa damen

''Faktisk er det blitt bygget et stort nytt boligfelt her i nærheten, der skal jeg ta meg en gåtur en dag været er bra, bare for å titte på husene og se hvordan de er bygget.''

Tror du noen kan føle det en smule ubehagelig? At noen går utenfor og kikker, mener jeg?

Retorikk på høyt plan, må man driste seg til å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

''Faktisk er det blitt bygget et stort nytt boligfelt her i nærheten, der skal jeg ta meg en gåtur en dag været er bra, bare for å titte på husene og se hvordan de er bygget.''

Tror du noen kan føle det en smule ubehagelig? At noen går utenfor og kikker, mener jeg?

''Tror du noen kan føle det en smule ubehagelig? At noen går utenfor og kikker, mener jeg?'' Nå følte jeg mer plutselig veldig urban. Det er folk i gatene her hele tiden, og jeg er ikke bosatt i selve sentrum engang. Man går jo ikke og strekker hals for å se folkene i huset selv om man titter på husene? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

''Tror du noen kan føle det en smule ubehagelig? At noen går utenfor og kikker, mener jeg?'' Nå følte jeg mer plutselig veldig urban. Det er folk i gatene her hele tiden, og jeg er ikke bosatt i selve sentrum engang. Man går jo ikke og strekker hals for å se folkene i huset selv om man titter på husene? ;-)

'' Man går jo ikke og strekker hals for å se folkene i huset selv om man titter på husene? ;-)''

Det gjør nok noen her, ja, tok faktisk et turgående par "på fersken" da de kikket inn gjennom vinduet - sånn med henda på ruta, altså - til naboene da de nettopp hadde flyttet inn i nybygget hus.

Men ellers? Vet ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Faktisk er det blitt bygget et stort nytt boligfelt her i nærheten, der skal jeg ta meg en gåtur en dag været er bra, bare for å titte på husene og se hvordan de er bygget.''

Tror du noen kan føle det en smule ubehagelig? At noen går utenfor og kikker, mener jeg?

Sitat: "Tror du noen kan føle det en smule ubehagelig? At noen går utenfor og kikker, mener jeg?"

Nei, ikke når en går på offentlig vei. Ellers kan man jo bare se på asfalten, og det blir fort kjedelig, når snøklokkene og påskeliljene titter frem overalt i hagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...