Gå til innhold

Kjører du tur?


Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

Jeg vet faktisk ikke hva kjøttkvota er, ei heller alkoholkvota. Husker ikke slik, det er ikke så veldig aktuelt å gigahandle. Sigarettene husker jeg, da... Sukk.

Husker forresten en gang for mange år siden vi var fem damer i en liten bil på vei hjem fra helgetur i Sverige. Det var begrenset med plass til matvarer, for bagasjerommet var fylt opp med bagger og soveposer. Men en liten pose hver kunne vi vel alltids få plass til - resten måtte evt tas på fanget.

Husker en av damene, som attpåtil bodde alene da, kjøpte med seg en hel bærepose med helt ordinære Wasa knekkebrød, som fås kjøpt over alt i Norge. Hun sparte vel kanskje en 50-lapp på den posen, og satt med den på fanget i over 10 mil... jadda..

jeg har aldri skjønt viktigheten ved å handle i langtvekkistan - jeg har problemer bare å komme meg til Ikea, mens søsteren min drar din nærmest for utfluktens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    33

  • plommeblomst

    9

  • Lillemus

    5

  • candyqueen_83

    4

Gjest jeg kjører tur.

Og kjøttet - du skal jo kjøpe _mengder_, da, for at det faktisk skal bli billigere når man regner inn bensin og bilbruk og alt.

Ja-ja.

Her er det bare å svippe over, forsåvidt, men vi gjør det ikke ofte. Synes det er kjempeviktig å handle her, vi da, for det blir veldig trist å ikke ha butikk her vi bor. Blir litt langt å kjøre over grensa om man har gått tom for melk, liksom...

Jeg synes det er koselig med turer til Sverige. Strømstad er en koselig by med en flott havn og mange gode restauranter. Gode overnattings- og bademuligheter om sommeren.

I samme slengen kan man kjøpe kjøtt, ost, brus, smågodterie og alkohol.

Jeg vet ikke hva sigaretter koster eller har kostet så de pengene er spart og har alltid vært spart.

Hvorvidt jeg kommer ut med plus etter turen er ikke det eneste viktigste. Jeg kjører ikke til Sverige for å kjede meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommeblomst

'' Det er jo fint å bli kjent utenfor nærmområdet selv om man ikke har kjentfolk på alle plasser.''

Jeg har vel sagt det før i tråden, men jeg mangler nok et gen... Jeg forstår faktisk ikke helt poenget med å bruke tid på å "bli kjent" på steder hvor man ikke har noe å gjøre? Altså, der man ikke bor/ikke har venner/ ikke jobber. Hm... Noe må jeg ha missa...

Å kjøre rundt for å se på hva andre har er heller ikke så - eh - gearet på.

Nei, dette er visst ikke noe for meg. :-)

Nei, vi er nok forskjellige...

Men du reiser andre steder, eller? Med fly, f.eks.? Til utlandet? Til storbyer? Eller gjør du ikke det heller?

Kanskje våre turer egentlig har et formål og dermed ikke er bare å "kjøre tur"? Men jeg tenker på det som å kjøre tur, for det er det vi bestemmer først, deretter finner vi et mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Husker forresten en gang for mange år siden vi var fem damer i en liten bil på vei hjem fra helgetur i Sverige. Det var begrenset med plass til matvarer, for bagasjerommet var fylt opp med bagger og soveposer. Men en liten pose hver kunne vi vel alltids få plass til - resten måtte evt tas på fanget.

Husker en av damene, som attpåtil bodde alene da, kjøpte med seg en hel bærepose med helt ordinære Wasa knekkebrød, som fås kjøpt over alt i Norge. Hun sparte vel kanskje en 50-lapp på den posen, og satt med den på fanget i over 10 mil... jadda..

jeg har aldri skjønt viktigheten ved å handle i langtvekkistan - jeg har problemer bare å komme meg til Ikea, mens søsteren min drar din nærmest for utfluktens skyld.

''Husker en av damene, som attpåtil bodde alene da, kjøpte med seg en hel bærepose med helt ordinære Wasa knekkebrød, som fås kjøpt over alt i Norge. ''

*LOL*

Men enkelte får en stor glede av å spare penger. Enkelte bruker gjerne hundrevis av kroner i bensin for å få gleden av å spare opptil et par hundrelapper på Systemet og Konsum i Strömstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg kjører gjerne frem og tilbake i gata mi. Og hvis jeg ikke skriver noe mer nå så skriver du tilbake litt flaut............hehe det gjør jeg da aldri...........innforstått jeg har sunnere interesser enn deg.

Jeg kjører gjerne tur i fremmede strøk f.eks. Jeg kjører lange avstander i utlandet. Jeg kjører gjerne på fremmede steder når jeg besøker venner.

Du provoserer når du svarer hver og en at du ikke kjører tur. Hva er det du har så enormt behov for å presisere?

''Du provoserer når du svarer hver og en at du ikke kjører tur. Hva er det du har så enormt behov for å presisere?''

Jeg går ikke ut fra at alle leser alle innleggene i tråden, derfor svarer jeg alle individuelt. Ble det litt mindre provoserende nå?

(Og hvis du nå ble så provosert av de 3-4-5 første svarene, så hvorfor i all verden fortsatte du å lese????)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Kjører tur, ja, det gjør vi. Kjører rundt i kommunen for å bli enda bedre kjent, finne veisnutter vi lurer hvor er, se på hus som er til salgs eller bare se om vi ser noen fine hus (selv om vi ikke har flytteplaner - men kanskje vi får lyst til å flytte). Nysgjerrige, kanskje?

Rundt i fylket (eller lenger av gårde) for å se hvordan det ser ut i A-by eller B-by. Ofte finner vi et mål etter at vi har begynt kjøre, etter å ha valgt venstre eller høyre i et kryss.

Sjelden vi har tid til dette annet enn på søndag. For noen år siden var det soveturer med lillesøster som var formålet. Bænkers ;)

Dette har vi gjort i "alle" år. Det er jo fint å bli kjent utenfor nærmområdet selv om man ikke har kjentfolk på alle plasser.

Aha, så det er altså sånne som dere som kjørte forbi huset vårt og glante da jeg var liten (og vi bodde i blindvei!) *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Nei, vi er nok forskjellige...

Men du reiser andre steder, eller? Med fly, f.eks.? Til utlandet? Til storbyer? Eller gjør du ikke det heller?

Kanskje våre turer egentlig har et formål og dermed ikke er bare å "kjøre tur"? Men jeg tenker på det som å kjøre tur, for det er det vi bestemmer først, deretter finner vi et mål.

''Nei, vi er nok forskjellige...''

Og det er jo bra! :-)

''Men du reiser andre steder, eller? Med fly, f.eks.? Til utlandet? Til storbyer? Eller gjør du ikke det heller?''

Nei, i grunnen ikke; har vært i noen byer i jobbsammenheng, men vi reiser ikke til byer om vi reiser utenlands på ferie.

''Kanskje våre turer egentlig har et formål og dermed ikke er bare å "kjøre tur"? Men jeg tenker på det som å kjøre tur, for det er det vi bestemmer først, deretter finner vi et mål.''

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Husker en av damene, som attpåtil bodde alene da, kjøpte med seg en hel bærepose med helt ordinære Wasa knekkebrød, som fås kjøpt over alt i Norge. ''

*LOL*

Men enkelte får en stor glede av å spare penger. Enkelte bruker gjerne hundrevis av kroner i bensin for å få gleden av å spare opptil et par hundrelapper på Systemet og Konsum i Strömstad.

...eller bare som det at de gladelig kjører en omvei for å fylle bensin akkurat der man har bensinfyllekort, hvorpå man går inn og kjøper en rådyr vannflaske og en grillpølse, og dermeb har brukt opp hele fortjenesten og vel så det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg synes det er koselig med turer til Sverige. Strømstad er en koselig by med en flott havn og mange gode restauranter. Gode overnattings- og bademuligheter om sommeren.

I samme slengen kan man kjøpe kjøtt, ost, brus, smågodterie og alkohol.

Jeg vet ikke hva sigaretter koster eller har kostet så de pengene er spart og har alltid vært spart.

Hvorvidt jeg kommer ut med plus etter turen er ikke det eneste viktigste. Jeg kjører ikke til Sverige for å kjede meg.

Fint for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

...eller bare som det at de gladelig kjører en omvei for å fylle bensin akkurat der man har bensinfyllekort, hvorpå man går inn og kjøper en rådyr vannflaske og en grillpølse, og dermeb har brukt opp hele fortjenesten og vel så det;-)

''...eller bare som det at de gladelig kjører en omvei for å fylle bensin akkurat der man har bensinfyllekort''

Har du truffet Mr. Elex? ;)

Tror dog ikke hans motiver er å spare, men snarere at det er så kjekt å få alt på kortet *beveger meg ut på viddene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nei, vi er nok forskjellige...

Men du reiser andre steder, eller? Med fly, f.eks.? Til utlandet? Til storbyer? Eller gjør du ikke det heller?

Kanskje våre turer egentlig har et formål og dermed ikke er bare å "kjøre tur"? Men jeg tenker på det som å kjøre tur, for det er det vi bestemmer først, deretter finner vi et mål.

Skjønner godt hva du mener, for jeg synes også det er spennende å se nye steder av ulike slag. Men da foretrekker jeg å gå til fots, jeg er ikke så glad i å kjøre bil, og liker å kombinere kikkingen med frisk luft og mosjon. Evt. gjør vi en kombinasjon - vi kjører til et sted vi har lyst til å gå på tur for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Har du videreført tradisjonen til din egen familie?

Nei, vi går heller en tur;o) Det er mer miljøvennlig og sundt for kropp og sjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Du provoserer når du svarer hver og en at du ikke kjører tur. Hva er det du har så enormt behov for å presisere?''

Jeg går ikke ut fra at alle leser alle innleggene i tråden, derfor svarer jeg alle individuelt. Ble det litt mindre provoserende nå?

(Og hvis du nå ble så provosert av de 3-4-5 første svarene, så hvorfor i all verden fortsatte du å lese????)

''(Og hvis du nå ble så provosert av de 3-4-5 første svarene, så hvorfor i all verden fortsatte du å lese????)''

Som om ikke også du har en viss nytelse av å lese innlegg som provoserer deg!? ;)

Ja, jeg savner det om alle skriver innlegg jeg er enig i over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

plommeblomst

Skjønner godt hva du mener, for jeg synes også det er spennende å se nye steder av ulike slag. Men da foretrekker jeg å gå til fots, jeg er ikke så glad i å kjøre bil, og liker å kombinere kikkingen med frisk luft og mosjon. Evt. gjør vi en kombinasjon - vi kjører til et sted vi har lyst til å gå på tur for å se.

Det hender jo at vi går ut av bilen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommeblomst

Aha, så det er altså sånne som dere som kjørte forbi huset vårt og glante da jeg var liten (og vi bodde i blindvei!) *S*

Sikkert, helst når det var mørkt ;) Neida, dette er vel et midt-på søndagen-fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommeblomst

Husker forresten en gang for mange år siden vi var fem damer i en liten bil på vei hjem fra helgetur i Sverige. Det var begrenset med plass til matvarer, for bagasjerommet var fylt opp med bagger og soveposer. Men en liten pose hver kunne vi vel alltids få plass til - resten måtte evt tas på fanget.

Husker en av damene, som attpåtil bodde alene da, kjøpte med seg en hel bærepose med helt ordinære Wasa knekkebrød, som fås kjøpt over alt i Norge. Hun sparte vel kanskje en 50-lapp på den posen, og satt med den på fanget i over 10 mil... jadda..

jeg har aldri skjønt viktigheten ved å handle i langtvekkistan - jeg har problemer bare å komme meg til Ikea, mens søsteren min drar din nærmest for utfluktens skyld.

Det er noe besnærende over det å spare noen kroner her og der. Om det er netthandel eller Sverigehandel. Hvis man klarer å gjennomføre det, så er det nok litt å spare gjennom et langt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jo at vi går ut av bilen også ;)

''Det hender jo at vi går ut av bilen også ;)''

Jeg gikk en gang på skole med ei som skulle være sunn en dag og dra på tur med kjæresten sin. De kjørte til et populært tursted utenfor byen, men da de kom dit ombestemte de seg så de rullet bare ned bilrutene og tok en røyk før de kjørte hjem igjen. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommeblomst

''Det hender jo at vi går ut av bilen også ;)''

Jeg gikk en gang på skole med ei som skulle være sunn en dag og dra på tur med kjæresten sin. De kjørte til et populært tursted utenfor byen, men da de kom dit ombestemte de seg så de rullet bare ned bilrutene og tok en røyk før de kjørte hjem igjen. ;o)

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...