Gå til innhold

Kjører du tur?


Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

''...eller bare som det at de gladelig kjører en omvei for å fylle bensin akkurat der man har bensinfyllekort''

Har du truffet Mr. Elex? ;)

Tror dog ikke hans motiver er å spare, men snarere at det er så kjekt å få alt på kortet *beveger meg ut på viddene*

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    33

  • plommeblomst

    9

  • Lillemus

    5

  • candyqueen_83

    4

Skjønner godt hva du mener, for jeg synes også det er spennende å se nye steder av ulike slag. Men da foretrekker jeg å gå til fots, jeg er ikke så glad i å kjøre bil, og liker å kombinere kikkingen med frisk luft og mosjon. Evt. gjør vi en kombinasjon - vi kjører til et sted vi har lyst til å gå på tur for å se.

Slik kan vi gjøre det også, som f eks at det har hendt at vi har kjørt til Drøbak for å rusle langs vannet og gatelangs og avslutte med en tur på kafé, evt også akvariet.

Hvilket minner meg på at dete er flere år siden vi var der sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, ikke når en går på offentlig vei.''

Jeg tror du tar litt feil. Selv om en vei er offentlig, som f.eks. inne på et byggefelt, så er det ikke hyggelig når folk går utenfor og kikker inn i huset.

Noen steder er det kort vei inn til vinduene, og jeg må nok si at jeg synes det er litt rart at folk velger å legge en "søndagstur" til slike steder. Selv om det er krokus i hagene.

Titter du aldri på husene hvis du går på et sted du ikke har vært før?

Det er jo forskjell på litt småtitting på arkitektur og beplantning og slikt idet man rusler forbi, og det å f eks stoppe opp på veien utenfor huset og glane og peke og snakke høyt om hva man ser;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Man går jo ikke og strekker hals for å se folkene i huset selv om man titter på husene? ;-)''

Det gjør nok noen her, ja, tok faktisk et turgående par "på fersken" da de kikket inn gjennom vinduet - sånn med henda på ruta, altså - til naboene da de nettopp hadde flyttet inn i nybygget hus.

Men ellers? Vet ikke?

''tok faktisk et turgående par "på fersken" da de kikket inn gjennom vinduet - sånn med henda på ruta, altså - til naboene da de nettopp hadde flyttet inn i nybygget hus. ''

Oi, det var sjokkerende! det har jeg heldigvis aldri opplved her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg bor selv i enden av en blindvei og det er ganske mange som snur her, glor inn av vinduene og kjører videre... merkelig aktivitet synes jeg.''

Jeg liker heller ikke den direkte stirringen inn gjennom vinduene, men heldigvis er det ikke så "spennende" vinduer vi har ut mot veien.

Kikkertendenser, kanskje?

:-)

''men heldigvis er det ikke så "spennende" vinduer vi har ut mot veien. ''

Samme her! Der må jeg virkelig berømme arkitekten, for mot veien (som også er mot nord/øst) er det ingen "spennende" vinduer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er en av disse raringene, hehe, så det har jeg gjort mange ganger. I all min naivitet trodde jeg det var helt vanlig jeg :-) Da jeg fikk lappen kjøpte mamma ny bil, og jeg fikk hennes gamle. Jeg kjørte derfor masse fra dag en, og allerede den gang kunne jeg kjøre meg en tur bare for å kjøre. For meg gir dette en frihetsfølelse som jeg tror motorsyklister kjenner igjen, og det handler dels om å se seg om og dels om tanketomhet.

Men det er ikke noe jeg gjør regelmessig, og ikke noe jeg målrettet har dratt med familien på ala "nå på søndag skal vi kjøre oss på tur". Det er mer spontant, sånn at jeg kan velge en myyye lenger vei fra A til B, eller at jeg får lyst til å se xx når jeg først er ute og kjører (er nok over snittet interessert i bystruktur og bygg). For meg er kjøring avslappende rett og slett. :)

At man tar seg noen turer bare for å kjøre når man akkurat har fått lappen (eller akkurat har fått ny bil) kan jeg skjønne - det blir jo en mer spesiell situasjon.

''er nok over snittet interessert i bystruktur og bygg''

Men jeg synes ikke det er så lett å få sett skikkelig fra bil - man kjører for fort til det, og dessuten skal man helst konsentrere seg om kjøringen og trafikken forøvrig også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil heller ikke oppgi "bilkjøring på måfå" som min hovedsyssel, så for meg stjeler ikke disse omstikkerne tiden min på noe vis. Det er det i grunnen den %¤"& TV'n som gjør... ;-)

''Det er det i grunnen den %¤"& TV'n som gjør... ;-)''

Huff ja... TV er en skikkelig tidstyv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter du aldri på husene hvis du går på et sted du ikke har vært før?

Det er jo forskjell på litt småtitting på arkitektur og beplantning og slikt idet man rusler forbi, og det å f eks stoppe opp på veien utenfor huset og glane og peke og snakke høyt om hva man ser;-)

''Det er jo forskjell på litt småtitting på arkitektur og beplantning og slikt idet man rusler forbi, og det å f eks stoppe opp på veien utenfor huset og glane og peke og snakke høyt om hva man ser;-)''

Vi vurderte en gang forskjellige husfarger og malte noen felt på "gatesiden" av huset. Folk stoppet og kikket og kommenterte ja. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jo forskjell på litt småtitting på arkitektur og beplantning og slikt idet man rusler forbi, og det å f eks stoppe opp på veien utenfor huset og glane og peke og snakke høyt om hva man ser;-)''

Vi vurderte en gang forskjellige husfarger og malte noen felt på "gatesiden" av huset. Folk stoppet og kikket og kommenterte ja. :o)

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Vi har gjort det.. Hehe.. Men mest i forbindelse med at vi har vært ute på andre ting, og bestemmer oss for å kjøre en tur før vi reiser hjem ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Nei, ikke når en går på offentlig vei.''

Jeg tror du tar litt feil. Selv om en vei er offentlig, som f.eks. inne på et byggefelt, så er det ikke hyggelig når folk går utenfor og kikker inn i huset.

Noen steder er det kort vei inn til vinduene, og jeg må nok si at jeg synes det er litt rart at folk velger å legge en "søndagstur" til slike steder. Selv om det er krokus i hagene.

Man trenger jo ikke kikke inn i vinduene da. Går faktisk an å se på husene litt lenger frem før du faktisk MÅ titte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg synes det er koselig med turer til Sverige. Strømstad er en koselig by med en flott havn og mange gode restauranter. Gode overnattings- og bademuligheter om sommeren.

I samme slengen kan man kjøpe kjøtt, ost, brus, smågodterie og alkohol.

Jeg vet ikke hva sigaretter koster eller har kostet så de pengene er spart og har alltid vært spart.

Hvorvidt jeg kommer ut med plus etter turen er ikke det eneste viktigste. Jeg kjører ikke til Sverige for å kjede meg.

Skriver under her. Jeg syns det er koselig å ta en tur. Liker å kjøre bil, og vi kommer oss litt "bort" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Fint for deg.

Syns du er så utrolig negativ i denne tråden, og virker som kun det DU gjør er det "rette".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kayia

''Det er det i grunnen den %¤"& TV'n som gjør... ;-)''

Huff ja... TV er en skikkelig tidstyv...

Pr i dag står TV'n i stua, men jeg skal straks innrede et mindre naborom til stua her i hovedetasjen. Først tenkte jeg å lage et slags arbeiddsrom med et par stoler, pult til pc og symaskin, og flytte bokhyllene inn dit, men nå driver jeg faktisk å vurderer å kaste tv inn der.. Hadde vært meeget sunt for meg å ikke ha TV'n i det rommet jeg sitter (ligger) mest (på sofaen) hehe... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

At man tar seg noen turer bare for å kjøre når man akkurat har fått lappen (eller akkurat har fått ny bil) kan jeg skjønne - det blir jo en mer spesiell situasjon.

''er nok over snittet interessert i bystruktur og bygg''

Men jeg synes ikke det er så lett å få sett skikkelig fra bil - man kjører for fort til det, og dessuten skal man helst konsentrere seg om kjøringen og trafikken forøvrig også;-)

Mulig jeg er en skjødesløs sjåfør, men jeg syns da egentlig jeg får med meg landskapet i 90 og jeg? En nydelig solnedgang gjennom frontruta er jo bare suverent :) Men er det bygg jeg kjører for å se på, så hender det at jeg stopper bilen og, tro det eller ei, GÅR ut av bilen også, hehe... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er en skjødesløs sjåfør, men jeg syns da egentlig jeg får med meg landskapet i 90 og jeg? En nydelig solnedgang gjennom frontruta er jo bare suverent :) Men er det bygg jeg kjører for å se på, så hender det at jeg stopper bilen og, tro det eller ei, GÅR ut av bilen også, hehe... ;-)

Litt forskjell på landeveiskjøring i 90 og det å f eks få med seg byarkitektur i gater med masse fotgjengere, trikk, trafikklys etc;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Litt forskjell på landeveiskjøring i 90 og det å f eks få med seg byarkitektur i gater med masse fotgjengere, trikk, trafikklys etc;-)

Meget sjeldent at jeg raser gjennom bygatene her i 90 ja ;-) Skulle det skje får jeg ta en gate jeg har sett nok av da, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lang tråd gitt :)

Som barn hadde vi ikke bil før jeg var tenåring, så nei, ingen søndagsturer på oss :)

Vi har bil, men kjører ikke avsted på måfå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JUSTaMinute

Ja visst! Vi går tur og vi kjører tur. Opplevelser er livet! Vi kan til og med ta en tog- eller bustur vi, bare for å nyte turen og komme til et annet sted. Oppleve og se noe nytt, eller iallefall noe annet enn det dagligdagse. Bare synd at vi har så sjelden tid nå for tiden. Å kjøre tur kan enten være på måfå (hvis en har mc eller cabriolet om sommeren, da er opplevelsen av turen det viktigste) eller med et mål. Et mål kan vøre vakker natur, en kjent veikro, cafe eller restaurant eller for å se om venner eller familie er hjemme, altså besøk. Er ingen hjemme finner vi på noe annet isteden. En kommer da ikke rundt uten å kjøre tur !!!! Å bare sitte hjemme eller være i sitt vante nabolag står for meg som usigelig kjedelig, når en har hele Norge og hele verden og ta av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JUSTaMinute

'' Man går jo ikke og strekker hals for å se folkene i huset selv om man titter på husene? ;-)''

Det gjør nok noen her, ja, tok faktisk et turgående par "på fersken" da de kikket inn gjennom vinduet - sånn med henda på ruta, altså - til naboene da de nettopp hadde flyttet inn i nybygget hus.

Men ellers? Vet ikke?

Da var det vel ikke folkene de var interessert i, men planløsningen og innredningen! Det er jeg nesten sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...