Gå til innhold

Kjører du tur?


Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

Gjest JUSTaMinute

Ja jeg er en av disse raringene, hehe, så det har jeg gjort mange ganger. I all min naivitet trodde jeg det var helt vanlig jeg :-) Da jeg fikk lappen kjøpte mamma ny bil, og jeg fikk hennes gamle. Jeg kjørte derfor masse fra dag en, og allerede den gang kunne jeg kjøre meg en tur bare for å kjøre. For meg gir dette en frihetsfølelse som jeg tror motorsyklister kjenner igjen, og det handler dels om å se seg om og dels om tanketomhet.

Men det er ikke noe jeg gjør regelmessig, og ikke noe jeg målrettet har dratt med familien på ala "nå på søndag skal vi kjøre oss på tur". Det er mer spontant, sånn at jeg kan velge en myyye lenger vei fra A til B, eller at jeg får lyst til å se xx når jeg først er ute og kjører (er nok over snittet interessert i bystruktur og bygg). For meg er kjøring avslappende rett og slett. :)

At kjøring er avslappende skriver jeg under på! Det er rene terapien. Og så kan en legge inn et iskjøp sommerstid eller en kopp kakao vinterstid, hvis en absolutt må noe annet enn å bare kjøre. Å kjøre bil med god musikk er bare herlig! Alene er nesten det beste. Meg og bilen, veien og musikken. Bedre enn spa! Eller iallefall like bra! Godt vi er forskjellige dere, ellers ville alle klumpet seg sammen på de samme stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    33

  • plommeblomst

    9

  • Lillemus

    5

  • candyqueen_83

    4

Gjest JUSTaMinute

''Du får prøve en kjedelig dag.''

Den dagen jeg virkelig kjeder meg, DA skal jeg gjøre som du sier. :-)

Ja, gjør det! Eller kanskje du bare setter på TV når du kjeder deg? Tror folk kjørte mye mer tur før TV'n inntok stuene! Det var veldig sosialt. Vi kjørte til og med til hverandre! Dra på kaffebesøk, det er jo nesten et fremmedord nå. Nå må det nesten invitasjon i to eksemplarer til for å få en kopp kaffe. Det må passe med TV-programmer, med trening til unger, med fars jobb og mors kurs og foreninger. Menen kan jo bare kjøre forbi. Veien er for alle. Iallefall for de fleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JUSTaMinute

Bilinteresse drar nok opp, ja, jeg tror det der bare hadde kjedet meg... :-)

Eller så kan du ta en tur med venner til en hagemesse, en utstilling av båter, kunstutstilling i en annen by, til en fin møbelforretning, eller en diger rørleggerforetning, til IKEA eller andre forretninger som ikke finnes i din nærhet, til en utendørskonsert, til et happening i Spekturm, til et shoppingsenter, en kan alltids finne et mål for å ha en unnskylding for en tur. Til dyrepark eller tivoli. Turen kan være en fornøyelse på vei mot målet. Med stopp i naturen eller på veikroen. Alle blir i godt humør av en biltur med gode venner. Eller en buss- eller togtur. En kan også ta med seg mat og drikke hjemmefra og gjøre en picknic ut av det. Vi har hatt ost og vin i Frognerparken vi.Veldig koselig. Eller dra til en Sørlandsby og ta en båttaxi ut i skjærgården. Herregud, hvordan kan folk i det hele tatt unngå å kjøre tur? Tror det bare er en definisjon jeg, hva er 'bare tur' liksom? Om en 'bare' kjører en tur eller kjeder seg og kjører en tur på shoppingsenteret, så er det to sider av samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommeblomst

Eller så kan du ta en tur med venner til en hagemesse, en utstilling av båter, kunstutstilling i en annen by, til en fin møbelforretning, eller en diger rørleggerforetning, til IKEA eller andre forretninger som ikke finnes i din nærhet, til en utendørskonsert, til et happening i Spekturm, til et shoppingsenter, en kan alltids finne et mål for å ha en unnskylding for en tur. Til dyrepark eller tivoli. Turen kan være en fornøyelse på vei mot målet. Med stopp i naturen eller på veikroen. Alle blir i godt humør av en biltur med gode venner. Eller en buss- eller togtur. En kan også ta med seg mat og drikke hjemmefra og gjøre en picknic ut av det. Vi har hatt ost og vin i Frognerparken vi.Veldig koselig. Eller dra til en Sørlandsby og ta en båttaxi ut i skjærgården. Herregud, hvordan kan folk i det hele tatt unngå å kjøre tur? Tror det bare er en definisjon jeg, hva er 'bare tur' liksom? Om en 'bare' kjører en tur eller kjeder seg og kjører en tur på shoppingsenteret, så er det to sider av samme sak.

''Herregud, hvordan kan folk i det hele tatt unngå å kjøre tur?''

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommeblomst

Spørs om hun rakk å spise opp alle knekkebrødene, da, før enn de taper seg i smaken.

Gjør ingen ting når de var så billige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ja, selvsagt. kjempekoselig

Det gjør vi ofte i dårlig vær, høst eller vinter. Da kikker vi litt på nye boligfelt eller kjører innover i landet og stopper gjerne et sted og spiser middag. Ofte kjører vi også til en lekeplass som man ikke bruker så ofte et annet sted. Ungene elsker dette. Vi sitter og småprater hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja, selvsagt kjempekoselig

''Nei, ikke når en går på offentlig vei.''

Jeg tror du tar litt feil. Selv om en vei er offentlig, som f.eks. inne på et byggefelt, så er det ikke hyggelig når folk går utenfor og kikker inn i huset.

Noen steder er det kort vei inn til vinduene, og jeg må nok si at jeg synes det er litt rart at folk velger å legge en "søndagstur" til slike steder. Selv om det er krokus i hagene.

Jeg hadde blitt veldig stolt hvis noen hadde lyst til å studere mitt hus og have. Folk må da få synes at det er pent! Ingen mennesker ser på slitte stygge hus på samme måte, derfor er det et komplimang til de som bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig stolt hvis noen hadde lyst til å studere mitt hus og have. Folk må da få synes at det er pent! Ingen mennesker ser på slitte stygge hus på samme måte, derfor er det et komplimang til de som bor der.

Nåja, vi kan vel så mye tittet på hus som er rare, stygge, komiske kombinasjon av farger el lign, så hvis vi titter på ditt hus kan du ikke være sikker på om det er et kompliment eller ikke;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du ta en tur med venner til en hagemesse, en utstilling av båter, kunstutstilling i en annen by, til en fin møbelforretning, eller en diger rørleggerforetning, til IKEA eller andre forretninger som ikke finnes i din nærhet, til en utendørskonsert, til et happening i Spekturm, til et shoppingsenter, en kan alltids finne et mål for å ha en unnskylding for en tur. Til dyrepark eller tivoli. Turen kan være en fornøyelse på vei mot målet. Med stopp i naturen eller på veikroen. Alle blir i godt humør av en biltur med gode venner. Eller en buss- eller togtur. En kan også ta med seg mat og drikke hjemmefra og gjøre en picknic ut av det. Vi har hatt ost og vin i Frognerparken vi.Veldig koselig. Eller dra til en Sørlandsby og ta en båttaxi ut i skjærgården. Herregud, hvordan kan folk i det hele tatt unngå å kjøre tur? Tror det bare er en definisjon jeg, hva er 'bare tur' liksom? Om en 'bare' kjører en tur eller kjeder seg og kjører en tur på shoppingsenteret, så er det to sider av samme sak.

Nå beskriver du jo typiske turer/ærender som ALLE har til ting de vil gjøre eller se.

Trådstarter snakket om der selve bilkjøringa og tittinga ut vinduene underveis var hoveformplet (evt det eneste formålet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og når vi hadde kolikk barn,var på tur om sene kvelden.''

He he... minner meg om en kompis av mannen som "kom til seg selv" en natt langt ute på Hurumlandet - kolikkungen i baksetet hadde sovnet forlengst, men han bare fortsatte å kjøre...

Hehe,ja man blir ganske "pling i boksen" når man har kolikk barn,husker jeg hørte skriking overalt. Det gjorde samboeren min også,til og med når han var på jobb,uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er nok jeg veldig praktisk. Om jeg skal ut å kjøre så har jeg et klart mål. (Men så er ikke jeg glad i kjøre bil heller da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er morsomt å gå nedover gata etter mørkets frembrudd for da ser man jo så godt hvordan det ser ut inne i leilighetene! :o) Titter på gardinene, kjøkkeninnredningene og veggfargene.

Når jeg er ute oggår. Være seg mitt nabolag eller fremmed, ser jeg også på slike ting. :-) Men ikke spør meg etterpå om hva jeg har sett, for det er glemt med en gang jeg har gått forbi. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder motorsyklen, kjører jeg tur så ofte jeg kan. :-)

Er uten bil, men har kjørt tur med bil også. Alene, eller med familie. Ungene kunne også finne på å spørre om vi kunne kjøre en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja,selvsagt kjempekoselig

Nåja, vi kan vel så mye tittet på hus som er rare, stygge, komiske kombinasjon av farger el lign, så hvis vi titter på ditt hus kan du ikke være sikker på om det er et kompliment eller ikke;-)

Det er jo veldig sjelden at jeg ser hus som er stygge og ikke velholdte. De aller fleste pusser opp regelmessig og holder styr på hagen. Og jeg kan faktisk synes at et skakt og slitt gammelt hus med villniss til hage kan være megakoselig!

Selvsagt vil jo alle ha forskjellig smak, men man stjeler oftere enn man tror ideer med seg hjem til seg selv, etter å ha tatt en titt på hus i et byggefelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

At kjøring er avslappende skriver jeg under på! Det er rene terapien. Og så kan en legge inn et iskjøp sommerstid eller en kopp kakao vinterstid, hvis en absolutt må noe annet enn å bare kjøre. Å kjøre bil med god musikk er bare herlig! Alene er nesten det beste. Meg og bilen, veien og musikken. Bedre enn spa! Eller iallefall like bra! Godt vi er forskjellige dere, ellers ville alle klumpet seg sammen på de samme stedene.

Vi er helt på nett ser jeg! :D Tur + musikk på øre = total avslapping! Syns det er helt suverent å stoppe opp og ta en kaffe et sted kikke litt og kanskje ta litt bilder også. Og ikke minst - en flott måte å få inspirasjon til nye ting på. Flere jobbprosjekter som har tatt form på havna med en kaffe i hånden faktisk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig sjelden at jeg ser hus som er stygge og ikke velholdte. De aller fleste pusser opp regelmessig og holder styr på hagen. Og jeg kan faktisk synes at et skakt og slitt gammelt hus med villniss til hage kan være megakoselig!

Selvsagt vil jo alle ha forskjellig smak, men man stjeler oftere enn man tror ideer med seg hjem til seg selv, etter å ha tatt en titt på hus i et byggefelt.

Jeg er enig i at de fleste hus pusses opp jevnlig, men det er jo ikke ensbetydende med at det er fint, da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja, gjør det! Eller kanskje du bare setter på TV når du kjeder deg? Tror folk kjørte mye mer tur før TV'n inntok stuene! Det var veldig sosialt. Vi kjørte til og med til hverandre! Dra på kaffebesøk, det er jo nesten et fremmedord nå. Nå må det nesten invitasjon i to eksemplarer til for å få en kopp kaffe. Det må passe med TV-programmer, med trening til unger, med fars jobb og mors kurs og foreninger. Menen kan jo bare kjøre forbi. Veien er for alle. Iallefall for de fleste!

Seriøst: Jeg kjeder meg veldig sjeldent, jeg er engasjert i ulike lag og foreninger i tillegg til at jeg har barn, så det er ikke slik at jeg mangler aktiviteter.

Men ja, jeg havner foran TV'n om kvelden, ikke fordi jeg kjeder meg akkurat, men fordi jeg sliten og vil slappe av.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...