Gå til innhold

Kjører du tur?


Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

Det gjør vi aldri. Men vi går gjerne tur, og av og til kjører vi til et annet område og går der, istedenfor å bare gå utenfor døra her.

Og så hender det seg at vi tar "scenic route" på vei hjem fra hytta eller annet sted fremfor å kjøre motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    33

  • plommeblomst

    9

  • Lillemus

    5

  • candyqueen_83

    4

Vi er nok også heller på den "fler bilfrie dager"; ikke nødvendigvis fordi vi er så jævla "flinke", men fordi det er sunt for både oss og miljøet - og fordi vi har endel "nyttekjøring".

Sverigeturer er nytteturer her. :-)

''Sverigeturer er nytteturer her. :-)''

Sverigeturer er gidder-ikke-turer her;-)

De eneste gangene jeg (som voksen) har handlet mat i Sverige er fordi jeg har vært på helgetur i Sverige og stanser på grensebutikken når jeg nå likevel skal passere;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi kjører når vi skal noe, ikke bare for å kjøre. Av og til har vi kjørt en ekstra omvei fordi mini sover og vi ikke vil vekke han for tidlig :-)

Jeg forstår at folk med f.eks veteranbiler kjører seg en tur, men man kan vel ha et mål for turen da også...?

''Jeg forstår at folk med f.eks veteranbiler kjører seg en tur, men man kan vel ha et mål for turen da også...?''

Js, det kan man:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var vant med det hjemmefra. Og når vi nå får ventetid til fergen, så kan vi godt kjøre en stripe og se oss om..

Slik som ettermiddagene er hjemme nå så er det ikke rom for turkjøring... men det er jo ikkje alle som har slike hektiske dager som meg og deg..

''Og når vi nå får ventetid til fergen, så kan vi godt kjøre en stripe og se oss om..''

Hm? De gangene jeg har ventet på freger må jeg nok pent stå oppstilt på kaia. Kjører man seg en tur risikerer man at ferga fylles opp innen man er tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide å kjøre tur endel når barna var mindre,de likte å kjøre tur ; )

Og når vi hadde kolikk barn,var på tur om sene kvelden.

''Og når vi hadde kolikk barn,var på tur om sene kvelden.''

He he... minner meg om en kompis av mannen som "kom til seg selv" en natt langt ute på Hurumlandet - kolikkungen i baksetet hadde sovnet forlengst, men han bare fortsatte å kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Det gjør vi aldri. Men vi går gjerne tur, og av og til kjører vi til et annet område og går der, istedenfor å bare gå utenfor døra her.

Og så hender det seg at vi tar "scenic route" på vei hjem fra hytta eller annet sted fremfor å kjøre motorveien.

Vi går tur vi òg, men bare i skogen - ikke i byggefelt og slik.

Og hjem kjører vi alltid korteste vei.

He-he, vi er hjemmekjære! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Det hendte av og til, en søndag innimellom (kanskje en eller to ganger i året) at vi reiste på tur med bil, bare for å spise middag et eller annet sted.. Men nå gjør vi ikke dette, skal vi på biltur, må det være fordi vi SKAL et sted, ikke for bilturen sin skyld.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Du får prøve en kjedelig dag. Sett dere i bilen og ta første vei til venstre og deretter den vei nesa peker:-)

''Du får prøve en kjedelig dag.''

Den dagen jeg virkelig kjeder meg, DA skal jeg gjøre som du sier. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

''Sverigeturer er nytteturer her. :-)''

Sverigeturer er gidder-ikke-turer her;-)

De eneste gangene jeg (som voksen) har handlet mat i Sverige er fordi jeg har vært på helgetur i Sverige og stanser på grensebutikken når jeg nå likevel skal passere;-)

Blir kanskje litt annerledes om man bor nært grensa, kanskje? Ikke for det, etter at jeg slutta å røyke, så har jeg bare vært over 1 gang, og da for å se etter klær.

Så vi kjører ikke i eninga, liksom. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje litt annerledes om man bor nært grensa, kanskje? Ikke for det, etter at jeg slutta å røyke, så har jeg bare vært over 1 gang, og da for å se etter klær.

Så vi kjører ikke i eninga, liksom. :-)

Ja, bor man nærme stiller det seg annerledes, men jeg vet om flere som bor lenger unna enn oss som likevel tar seg Sverige-turer med jevne mellomrom;-)

Skjønner at det er kjekt med det billige kjøttet, da, men er det én ting jeg ikke fatter, så er det at de kommer hjem med et helt brett med småcola. Når de aldri kjøper det i Norge, kunne de jo likegodt latt være og spart de kaloriene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommeblomst

Kjører tur, ja, det gjør vi. Kjører rundt i kommunen for å bli enda bedre kjent, finne veisnutter vi lurer hvor er, se på hus som er til salgs eller bare se om vi ser noen fine hus (selv om vi ikke har flytteplaner - men kanskje vi får lyst til å flytte). Nysgjerrige, kanskje?

Rundt i fylket (eller lenger av gårde) for å se hvordan det ser ut i A-by eller B-by. Ofte finner vi et mål etter at vi har begynt kjøre, etter å ha valgt venstre eller høyre i et kryss.

Sjelden vi har tid til dette annet enn på søndag. For noen år siden var det soveturer med lillesøster som var formålet. Bænkers ;)

Dette har vi gjort i "alle" år. Det er jo fint å bli kjent utenfor nærmområdet selv om man ikke har kjentfolk på alle plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Kjører tur, ja, det gjør vi. Kjører rundt i kommunen for å bli enda bedre kjent, finne veisnutter vi lurer hvor er, se på hus som er til salgs eller bare se om vi ser noen fine hus (selv om vi ikke har flytteplaner - men kanskje vi får lyst til å flytte). Nysgjerrige, kanskje?

Rundt i fylket (eller lenger av gårde) for å se hvordan det ser ut i A-by eller B-by. Ofte finner vi et mål etter at vi har begynt kjøre, etter å ha valgt venstre eller høyre i et kryss.

Sjelden vi har tid til dette annet enn på søndag. For noen år siden var det soveturer med lillesøster som var formålet. Bænkers ;)

Dette har vi gjort i "alle" år. Det er jo fint å bli kjent utenfor nærmområdet selv om man ikke har kjentfolk på alle plasser.

'' Det er jo fint å bli kjent utenfor nærmområdet selv om man ikke har kjentfolk på alle plasser.''

Jeg har vel sagt det før i tråden, men jeg mangler nok et gen... Jeg forstår faktisk ikke helt poenget med å bruke tid på å "bli kjent" på steder hvor man ikke har noe å gjøre? Altså, der man ikke bor/ikke har venner/ ikke jobber. Hm... Noe må jeg ha missa...

Å kjøre rundt for å se på hva andre har er heller ikke så - eh - gearet på.

Nei, dette er visst ikke noe for meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja, bor man nærme stiller det seg annerledes, men jeg vet om flere som bor lenger unna enn oss som likevel tar seg Sverige-turer med jevne mellomrom;-)

Skjønner at det er kjekt med det billige kjøttet, da, men er det én ting jeg ikke fatter, så er det at de kommer hjem med et helt brett med småcola. Når de aldri kjøper det i Norge, kunne de jo likegodt latt være og spart de kaloriene...

Og kjøttet - du skal jo kjøpe _mengder_, da, for at det faktisk skal bli billigere når man regner inn bensin og bilbruk og alt.

Ja-ja.

Her er det bare å svippe over, forsåvidt, men vi gjør det ikke ofte. Synes det er kjempeviktig å handle her, vi da, for det blir veldig trist å ikke ha butikk her vi bor. Blir litt langt å kjøre over grensa om man har gått tom for melk, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kjøttet - du skal jo kjøpe _mengder_, da, for at det faktisk skal bli billigere når man regner inn bensin og bilbruk og alt.

Ja-ja.

Her er det bare å svippe over, forsåvidt, men vi gjør det ikke ofte. Synes det er kjempeviktig å handle her, vi da, for det blir veldig trist å ikke ha butikk her vi bor. Blir litt langt å kjøre over grensa om man har gått tom for melk, liksom...

Hvis man fyller opp bilen, så kanskje det lønner seg? Får man ikke ta med 10 kg kjøtt per voksen nå?

Poenget ditt med å støtte nærbutikken er veldig viktig. Det som lønner seg på kort sikt er ikke alltid det som lønner seg på langt sikt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Hvis man fyller opp bilen, så kanskje det lønner seg? Får man ikke ta med 10 kg kjøtt per voksen nå?

Poenget ditt med å støtte nærbutikken er veldig viktig. Det som lønner seg på kort sikt er ikke alltid det som lønner seg på langt sikt:-)

Jeg vet faktisk ikke hva kjøttkvota er, ei heller alkoholkvota. Husker ikke slik, det er ikke så veldig aktuelt å gigahandle. Sigarettene husker jeg, da... Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg kjører tur

Jeg kjører gjerne frem og tilbake i gata mi. Og hvis jeg ikke skriver noe mer nå så skriver du tilbake litt flaut............hehe det gjør jeg da aldri...........innforstått jeg har sunnere interesser enn deg.

Jeg kjører gjerne tur i fremmede strøk f.eks. Jeg kjører lange avstander i utlandet. Jeg kjører gjerne på fremmede steder når jeg besøker venner.

Du provoserer når du svarer hver og en at du ikke kjører tur. Hva er det du har så enormt behov for å presisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...