Gå til innhold

Vask ungene deres, forb.... møkkafolk!


nick

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et halvt øye på tråder som; Hvor ofte vasker dere barna deres, o.l. Svar av typen; de svetter ikke, så de trenger ikke å bade, har jeg i grunnen trodd kom fra den lille gruppen blandt oss som tror det er unødvendig å vaske seg mellom tærne når man tar en dusj. Altså de som er litt lett tilbakestående.

Jeg er pappa, og det hadde jeg ikke vært lenge før jeg var klar over at barn blir møkkete, og da snakker jeg ikke om rundt munnen og på fingrene. nick jr dusjer/bader hver kveld før han legger seg.

I går tilbrakte jeg litt tid i barnehagen og snakket med en av assistentene. Jeg fikk bakoversveis når jeg hørte hva hun sa.

På hennes avdeling er det vanligvis ETT barn som er rent når det blir levert om morgenen. De andre avleveres i varierende grad av forfall. Hva faen er det dere tenker når dere avleverer en to år gammel jentunge som stinker reker når bleia åpnes? Unger som har dritt nesten inngrodd i huden? Når huden på rumpa er så rød og sår at det nesten ikke er mulig å tørke rumpa på ungene uten at de skriker av smerte?

Dette er ikke slurv, det grenser til barnemishandling! Hvorfor, er dere late? Driter dere i ungene? Gidder ikke? Bryr dere ikke?

Og folk lurer på hvorfor sykdommene hærjer i barnehagene?

Jeg gjorde også det, men ikke nå lengre.

Svin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nick

    18

  • morsan

    17

  • Bookworm

    15

  • Mrs D

    12

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Tviler på at noen av DOL-mødrene (eller fedrene) føler seg truffet av innlegget ditt. I hvertfall ikke jeg!

Når det er sagt dusjer eller bader ikke barna mine hver eneste dag... så de er nok bare sånn passe rene, sammenlignet med dine ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget fortjener ikke noe svar.

Hvorfor ikke? Føler du deg truffet?

Dette er en barnehage med tilsynelatende oppegående unge foreldre. Tror du jeg bare troller?

Jeg kan forsikre deg om at det jeg skriver er virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjettet på at forholdene stort sett var omvendt - altså at på hver avdeling / i hver klasse el.l. ville det være ett barn som kunne se litt småskittent ut om morgenen.

Det du beskriver, er totalt ukjent for meg. Men jeg har aldri tatt opp temaet med barnehagepersonalet, så jeg vet ikke hva jeg har gått glipp av når det gjelder f.eks. andre barns rumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke? Føler du deg truffet?

Dette er en barnehage med tilsynelatende oppegående unge foreldre. Tror du jeg bare troller?

Jeg kan forsikre deg om at det jeg skriver er virkeligheten.

Jeg føler meg definitivt ikke truffet, men det er rett og slett for drøyt å påstå at "alle" foreldre driter en lang masj i rensligheten til barna sine. At det er _normalt_ at unger får med inngrodd møkk får jeg meg rett og slett ikke til å tro. Det er for langt unna min virkelighet. Og hvis det faktisk er slik, så ER det omsorgssvikt og da er det vel barnehagens ansvar å melde fra til barnevernet om dette.

Nå har jeg riktignok aldri dusjet/badet snuppa hver dag, men vask på "strategiske steder" foregår morgen og kveld, ellers ved behov, dusj med hårvask annenhver dag (kan bli tredjehver innimellom).

PS: OG, jeg vasker meg mellom tærne når jeg dusjer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro på det de sier i barnehagen...

Jeg fikk også høre at ungen min alltid var så ren og ordentlig når han kom i barnehagen.

Han ble som mange andre unger badet en gang i uka og vasket med klut når det var nødvendig (ikke alltid etter frokost). Han kunne også bruke de samme klærne flere dager på rad.

Jeg ble litt overrasket over kommentaren, og lurte en stund på hvordan de andre ungene så ut ved levering.

Jeg skjønner nå at dette er noe de sier til alle ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro på det de sier i barnehagen...

Jeg fikk også høre at ungen min alltid var så ren og ordentlig når han kom i barnehagen.

Han ble som mange andre unger badet en gang i uka og vasket med klut når det var nødvendig (ikke alltid etter frokost). Han kunne også bruke de samme klærne flere dager på rad.

Jeg ble litt overrasket over kommentaren, og lurte en stund på hvordan de andre ungene så ut ved levering.

Jeg skjønner nå at dette er noe de sier til alle ;o)

Det var ikke nick jr hun snakket om når hun nevnte den ene, dette var på småbarnsavdelingen, nick jr er skolestarter.

Er du seriøs når du sier at du badet guttungen din èn gang i uka? Nå ble jeg nysgjerrig, finnes det overhodet noen grunn til å ikke bade de oftere? Å dra over med en vaskeklut erstatter ikke et bad eller en dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha nick jr i en veldig spesiell barnehage, ellers så holder jeg muligheten åpen for at barnehagens versjon ikke er helt sannferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro på det de sier i barnehagen...

Jeg fikk også høre at ungen min alltid var så ren og ordentlig når han kom i barnehagen.

Han ble som mange andre unger badet en gang i uka og vasket med klut når det var nødvendig (ikke alltid etter frokost). Han kunne også bruke de samme klærne flere dager på rad.

Jeg ble litt overrasket over kommentaren, og lurte en stund på hvordan de andre ungene så ut ved levering.

Jeg skjønner nå at dette er noe de sier til alle ;o)

''Jeg skjønner nå at dette er noe de sier til alle ;o)''

*knegg* Minner meg på en kar jeg kjenner som skrøt voldsomt av sin egen innsats under sitt barns fødsel, og viste her til at han fikk skryt av jordmora! Han var jammen noe for seg selv, ja...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjettet på at forholdene stort sett var omvendt - altså at på hver avdeling / i hver klasse el.l. ville det være ett barn som kunne se litt småskittent ut om morgenen.

Det du beskriver, er totalt ukjent for meg. Men jeg har aldri tatt opp temaet med barnehagepersonalet, så jeg vet ikke hva jeg har gått glipp av når det gjelder f.eks. andre barns rumper.

''Jeg ville gjettet på at forholdene stort sett var omvendt - altså at på hver avdeling / i hver klasse el.l. ville det være ett barn som kunne se litt småskittent ut om morgenen. ''

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg definitivt ikke truffet, men det er rett og slett for drøyt å påstå at "alle" foreldre driter en lang masj i rensligheten til barna sine. At det er _normalt_ at unger får med inngrodd møkk får jeg meg rett og slett ikke til å tro. Det er for langt unna min virkelighet. Og hvis det faktisk er slik, så ER det omsorgssvikt og da er det vel barnehagens ansvar å melde fra til barnevernet om dette.

Nå har jeg riktignok aldri dusjet/badet snuppa hver dag, men vask på "strategiske steder" foregår morgen og kveld, ellers ved behov, dusj med hårvask annenhver dag (kan bli tredjehver innimellom).

PS: OG, jeg vasker meg mellom tærne når jeg dusjer;-)

''men det er rett og slett for drøyt å påstå at "alle" foreldre driter en lang masj i rensligheten til barna sine. At det er _normalt_ at unger får med inngrodd møkk får jeg meg rett og slett ikke til å tro. Det er for langt unna min virkelighet. Og hvis det faktisk er slik, så ER det omsorgssvikt og da er det vel barnehagens ansvar å melde fra til barnevernet om dette. ''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ha nick jr i en veldig spesiell barnehage, ellers så holder jeg muligheten åpen for at barnehagens versjon ikke er helt sannferdig.

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe pga bleiebruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg skjønner nå at dette er noe de sier til alle ;o)''

*knegg* Minner meg på en kar jeg kjenner som skrøt voldsomt av sin egen innsats under sitt barns fødsel, og viste her til at han fikk skryt av jordmora! Han var jammen noe for seg selv, ja...;-)

Nei, jøss - fikk han skryt av jordmora altså? Hmm, må være en av de få menn som har fått det han da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe pga bleiebruk?

Sår rumpe er normalt når man bruker bleier, selv om man man vasker regelmessig.

Og det er forskjell på en rød stump og åpne sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at noen av DOL-mødrene (eller fedrene) føler seg truffet av innlegget ditt. I hvertfall ikke jeg!

Når det er sagt dusjer eller bader ikke barna mine hver eneste dag... så de er nok bare sånn passe rene, sammenlignet med dine ;).

- og når en venninne av meg som er frisør sa at barn ikke trenger vaske håret mer enn en gang i uken (hennes datter er 8) så er det i allefall ikke nødvendig å gjøre dette hver dag - med mindre de har badet i søle e.l da. I min familie har vi alle slitt med svært tørr hud og atopisk eksem. Jeg har bevisst unngått å bade/dusje ungene hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe pga bleiebruk?

Den ene: aldri - den andre en gang i forbindelse med tannutbrudd. Da var det opptil 10 bæsjebleier på en dag, og da skal det godt gjøres å ikke bli sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Jeg skjønner nå at dette er noe de sier til alle ;o)''

*knegg* Minner meg på en kar jeg kjenner som skrøt voldsomt av sin egen innsats under sitt barns fødsel, og viste her til at han fikk skryt av jordmora! Han var jammen noe for seg selv, ja...;-)

''Minner meg på en kar jeg kjenner som skrøt voldsomt av sin egen innsats under sitt barns fødsel, og viste her til at han fikk skryt av jordmora! ''

*lol*

Slik skryt mener jeg mannen min også fikk, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe pga bleiebruk?

Hvor lenge har du hatt bleiebarn egentlig?

Jeg har hatt to bleiebarn, og begge hadde tidvis problemer med såre rumper. Dette hadde ingen ting med dårlig renhold å gjøre, men snarere med dårlig (sur) mage og hyppig avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...