Gå til innhold

Vask ungene deres, forb.... møkkafolk!


nick

Anbefalte innlegg

Jeg må bare legge til at jeg generelt sett stusser over at noen bedriver slike renlsighetskommentarer som både du og et par andre i tråden tydeligvis har fått, og ikke minst stusser jeg over at disse kommentarene tas i mot uten en eneste undring over den som sier slike kommentarer.

Jeg synes det er meget spesielt for en ansatt i en barnehage å kommentere at et barn alltid er så rent! Hva slags kommentar er det, da? Jeg hadde nok stusset over hva slags person det er som ynder å komme med slike kommentarer.

Hva hvis vi overfører dette på voksenverden, og gynekologen min sier til meg, mens jeg ligger der og skrever: "Å, morsan, altså! Du er alltid så velfrisert og nyvasket og delikat når du kommer hit! Ja, det er det neimen ikke alle som er, skal jeg si deg!"

Jeg tror jeg hadde skaffet meg ny lege, gitt!;-)

Jeg tenker at personalet i barnehagen forsøker å antyde at barnet er for rent og pyntelig.

Jeg har sett barn av foreldre med fobi for alminnelig skitt som man utsettes for hver dag, og disse barna spiser brødskiver med fatet under haka for at ikke mor eller far skal få sammenbrudd hvis det kommer smuler på bord eller gulv.

De tør heller ikke å bli skitten fordi de vet at mor/far blir hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nick

    18

  • morsan

    17

  • Bookworm

    15

  • Mrs D

    12

Mest aktive i denne tråden

Jeg tenker at personalet i barnehagen forsøker å antyde at barnet er for rent og pyntelig.

Jeg har sett barn av foreldre med fobi for alminnelig skitt som man utsettes for hver dag, og disse barna spiser brødskiver med fatet under haka for at ikke mor eller far skal få sammenbrudd hvis det kommer smuler på bord eller gulv.

De tør heller ikke å bli skitten fordi de vet at mor/far blir hysterisk.

ja, kanskje det eer der hunden ligger begravet:-)

Det verste eksemplet jeg har sett på "renhetshysteri", var en amerikansk familie som bar med i Konebytte. Mor&far bleket tennene hver 6. måned, og for å ikke ødelegge resultatet satt de og drakk kaffe _med sugerør_ ! Mor i huset brukte 4-5 timer hver eneste dag på grundig vask av huset (og resten av dagen på annet husarbeid).

Hun ble plassert i en familie som hadde 25 forskjellige husdyr av ymse dyrearter, med dyrebæsj på gulvet og rot og skitt absolutt over alt, så her var det snakk om å mikse diamentralt motsatte familier;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med slike veldig skinnende rene barn: Jeg ser litt for meg noe en venninne foortalte om sin mor. Venninnen har (ihvertfall da barna var små) vært veldig opptatt av å bruke spesielle shampoer uten parfyme, såpefri hudvask som er ph-nøytral osv. Hun kommenterte at hver gang barna hennes var hos mormoren, passet hun på å bade dem på "gammeldags vis" med masse skumbad med parfyme, vanlig shampo etc etc. Hun kommeterte hvor mye mer skinnende barna så ut, men det spørs om ikkke morens eget vaskeregime var mye sunnere for huden;-)

Det skumle med alt man har på huden, er at det går rett i blodet :-(

Jeg har prøvd å bruke skånsomme produkter på ungene, men med tre unger sklir det gjerne litt ut - iallefall når de begynner å bli så store at de vil ha et ord med i laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skumle med alt man har på huden, er at det går rett i blodet :-(

Jeg har prøvd å bruke skånsomme produkter på ungene, men med tre unger sklir det gjerne litt ut - iallefall når de begynner å bli så store at de vil ha et ord med i laget ;)

Ja, det er liksom grenser for hva man kan gjennomføre overfor større barn;.)

I beste dol-ånd kjøpte jeg parfymefri, allergivennlig roll-on på apoteket da junior skulle få sin første deo. Det tok ikke lange stunda før den ble byttet ut med en sånn tørrstift med skikkelig manneduft;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Det skumle med alt man har på huden, er at det går rett i blodet :-(

Jeg har prøvd å bruke skånsomme produkter på ungene, men med tre unger sklir det gjerne litt ut - iallefall når de begynner å bli så store at de vil ha et ord med i laget ;)

"Det skumle med alt man har på huden, er at det går rett i blodet"

Nei, nå må du gi deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Det skumle med alt man har på huden, er at det går rett i blodet :-(

Jeg har prøvd å bruke skånsomme produkter på ungene, men med tre unger sklir det gjerne litt ut - iallefall når de begynner å bli så store at de vil ha et ord med i laget ;)

Tenk på alle som f.eks bruker hpndsprit på jobben, da burde man jo fått alkoholen rett i blodet, men det gjør man alstå ikke. Huden er nettopp en _barriere_ ikke mot alt, men mot det aller meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er liksom grenser for hva man kan gjennomføre overfor større barn;.)

I beste dol-ånd kjøpte jeg parfymefri, allergivennlig roll-on på apoteket da junior skulle få sin første deo. Det tok ikke lange stunda før den ble byttet ut med en sånn tørrstift med skikkelig manneduft;-)

Hehe, de skjønner tidlig hva som trekker damer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det skumle med alt man har på huden, er at det går rett i blodet"

Nei, nå må du gi deg.....

Det har jeg faktisk lest - og det var ikke i Se og Hør engang ;)

Må sjekke om jeg finner hold for påstanden på nettet, så jeg kommer tilbake til den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alle som f.eks bruker hpndsprit på jobben, da burde man jo fått alkoholen rett i blodet, men det gjør man alstå ikke. Huden er nettopp en _barriere_ ikke mot alt, men mot det aller meste.

Godt å høre ;)

Jeg har nemlig lest at man skal passe på diverse stoffer i f.eks. body lotion, fordi stoffene går rett i blodet. Håper jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Godt å høre ;)

Jeg har nemlig lest at man skal passe på diverse stoffer i f.eks. body lotion, fordi stoffene går rett i blodet. Håper jeg tar feil ;)

Det er ikke alt eller ingenting, noen stoffer tas opp i kroppen via huden, andre ikke. Men du skrev at _alt_ tas opp, og det blir riv ruskandes gæernt, asså.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Godt å høre ;)

Jeg har nemlig lest at man skal passe på diverse stoffer i f.eks. body lotion, fordi stoffene går rett i blodet. Håper jeg tar feil ;)

Ja, jeg har også hørt at småbarn har dødd av å bli smurt inn i en spesiell type myggmiddel. Myggmiddelet inneholdt giftige stoffer.

Mødrene smurte barna og la dem til å sove ute uten myggnetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alt eller ingenting, noen stoffer tas opp i kroppen via huden, andre ikke. Men du skrev at _alt_ tas opp, og det blir riv ruskandes gæernt, asså.. :-)

Jeje, jeg er litt dramaqueen i kveld vett'u ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har også hørt at småbarn har dødd av å bli smurt inn i en spesiell type myggmiddel. Myggmiddelet inneholdt giftige stoffer.

Mødrene smurte barna og la dem til å sove ute uten myggnetting.

Myggmiddel skal man bruke med forsiktighet, ja. Jeg mener det står på noen typer at de ikke skal brukes til barn under en bestemt alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"Og jeg har også flere ganger fått tilbakemeldinger på at "h*n er alltid så ren"

Ja, gud hjelpe meg så forferdelig om ungene skulle ha litt møkk på genseren.. Hva er dette for en standard å sette?

Genseren? Jeg bryr meg ikke om flekker på klær. Det skal ikke lukte gårsdagens svette av håret på min sønn. Og han svetter lett. "Å gjøre ungene motstandsdyktige" er et billig argument for å slippe arbeide med å skylle ungene lett i dusjen hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...