Gå til innhold

Vask ungene deres, forb.... møkkafolk!


nick

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''Det må være litt av en barnehage ungen din går i! *måpe*''

Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...

''Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...''

Dessverre er realiteten slik mange steder at man skal være sjeleglad om man overhodet har barnehageplass. Å velge å bytte barnehage er da en ukjent spørsmålsstilling.

Men er det helt graverende forhold vil man selvfølgelig holde barnet hjemme og evt. ta fri fra jobb e.l. Men da skal det nok mer enn skitne rumper til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nick

    18

  • morsan

    17

  • Bookworm

    15

  • Mrs D

    12

Mest aktive i denne tråden

Men det er uansett like ille at personalet kommer med slike uttalelser til en av foreldrene.

Ikke uenig i det. Jeg ville bare oppklare akkurat den delen av saken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uenig i det. Jeg ville bare oppklare akkurat den delen av saken :-)

Hadde ikke fått det med meg, jeg da. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bade i barevann gjør ikke skitne barn rene, vannet blir skittent med en gang barnet kommer nedi. :-D

Av og til har man bruk for en skikkelig bløtlegging!

Hvilket ikke var et ukjent fenomen da jeg som barn kom hjem etter en lengre speidertur/-leir...;-) Jeg trodde jeg hadde blitt brun på leggene, men det var visst bare sot fra bålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke en provokasjon. Når ca 90 av denne avdelingen er alt fra lett til alvorlig møkkete, så neket jeg å tro at dette er et begrenset problem.

Hvis "lett møkkete" innebærer en flekk på genseren eller rundt munnen etter dagens frokost, eller en søleflekk på buksa fordi ungen fant noe spennede i grøfta på vei inn til barnehagen, så er jeg tilbøyelig til å tro på deg.

Men dette er jo ikke møkk som har noe med dårlig hygiene å gjøre!

Selv den reneste unge kan jo skitne seg til i løpet av sekunder, hvis de har tilgang på noe det går an å grise med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest for noe tull

nick jr? Aldri. Han har blitt skiftet når han gjort i bleia. Hvilke argumenter har du for å ikke gjøre det?

Rene unger som skiftes når de skal blir ikke såre. Såre enkelt!

Jeg har ingen argumenter for å la være å skifte bleie på en unge som har gjort i buksa, men det er lenge siden jeg sluttet med bleie og jeg kan bli sår i rumpa når jeg har diare.

Det er ytterst få unntak at unger går med bæsjebleie og inngrodd bæsj. De unntakene blir meldt til barnevernet.

Jeg lurer på om du tester ut reaksjonene hos dol-mødrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe pga bleiebruk?

Begge barna mine hadde såre rumper i perioder. Og de har alltid blitt skiftet på umiddelbart hvis de hadde gjort på seg. Ihvertfall av oss hjemme. Om det tok litt lengre tid i barnehagen, av og til, vet jeg ikke.

Vi vasket alltid nøye ved bleieskift, og brukte sinksalve hvis de var såre. Allikevel hendte det at de ble røde og såre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da føle at du ikke strekker til som far eller noe, som henger deg så voldsomt opp i dette med vask og renhet? Noe som plager deg eller? Jeg er glad for at jeg er såpass selvsikker i min rolle som mor at barna mine både kan ha møkk under neglene og hår som ikke akkurat dufter roser, uten at det får meg til å tvile på meg selv. Man tåler litt møkk, folk som er sykelig opptatt av renhet har et eller annet skjult problem tror jeg.

Den barnehagen du forteller om høres helt unormal ut, eller det kan være at assistenten overdriver. Såre rumper vil alle barn ha en eller flere ganger. Helt normalt. Talkum har fungert fint her i huset, men jeg har aldri vært en hysterisk bleieskifter. Bæsjebleier har åkt av ganske raskt, men tissebleiene har det hendt at har hengt litt nedpå knærne av tyngden. Vi har vel rett og slett vært litt for opptatt med å ha det moro :-) Ikke bare stå over servanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Du må da føle at du ikke strekker til som far eller noe, som henger deg så voldsomt opp i dette med vask og renhet? Noe som plager deg eller? Jeg er glad for at jeg er såpass selvsikker i min rolle som mor at barna mine både kan ha møkk under neglene og hår som ikke akkurat dufter roser, uten at det får meg til å tvile på meg selv. Man tåler litt møkk, folk som er sykelig opptatt av renhet har et eller annet skjult problem tror jeg.

Den barnehagen du forteller om høres helt unormal ut, eller det kan være at assistenten overdriver. Såre rumper vil alle barn ha en eller flere ganger. Helt normalt. Talkum har fungert fint her i huset, men jeg har aldri vært en hysterisk bleieskifter. Bæsjebleier har åkt av ganske raskt, men tissebleiene har det hendt at har hengt litt nedpå knærne av tyngden. Vi har vel rett og slett vært litt for opptatt med å ha det moro :-) Ikke bare stå over servanten.

"men tissebleiene har det hendt at har hengt litt nedpå knærne av tyngden."

Hva???!!!! *måpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men tissebleiene har det hendt at har hengt litt nedpå knærne av tyngden."

Hva???!!!! *måpe*

Hehe, ja og de kom fra det. Helt utraumatisert! Tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nick jr? Aldri. Han har blitt skiftet når han gjort i bleia. Hvilke argumenter har du for å ikke gjøre det?

Rene unger som skiftes når de skal blir ikke såre. Såre enkelt!

Argumenter?

Man går jo ikke rundt og sjekker bleiene kontinuerlig? Nå er det lenge siden jeg har hatt noe med bleier å gjøre,- men jeg husker da at det kan komme noe i bleien uten at man oppdager det med en eneste gang. Hvilket nok særlig gjelder i en barnehage hvor man har ansvaret for mer enn én unge.

Har du bare Nick Jr., forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til har man bruk for en skikkelig bløtlegging!

Hvilket ikke var et ukjent fenomen da jeg som barn kom hjem etter en lengre speidertur/-leir...;-) Jeg trodde jeg hadde blitt brun på leggene, men det var visst bare sot fra bålet.

''Av og til har man bruk for en skikkelig bløtlegging!''

Joda, men da dusjer man etterpå. Var hva jeg lærte i alle fall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Av og til har man bruk for en skikkelig bløtlegging!''

Joda, men da dusjer man etterpå. Var hva jeg lærte i alle fall. :-)

Ja, det er jeg enig i:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...''

Dessverre er realiteten slik mange steder at man skal være sjeleglad om man overhodet har barnehageplass. Å velge å bytte barnehage er da en ukjent spørsmålsstilling.

Men er det helt graverende forhold vil man selvfølgelig holde barnet hjemme og evt. ta fri fra jobb e.l. Men da skal det nok mer enn skitne rumper til.

Nja, nå var ikke dette noen diskusjon om barnehagedekningen, men mer et spart til trådstarter, som jeg forøvrig ikke tar alvorlig på en flekk i akkurat denne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest for noe tull

''Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...''

Helt enig, og ikke bare av hygieniske årsaker. Jeg reagerer både på at personalet er såpass løsmunnet at de forteller én utvalgt far taushetsbelagte opplysninger om de de andre ungene, og at de ikke sender bekymringsmelding dersom forholdene er som beskrevet:

''På hennes avdeling er det vanligvis ETT barn som er rent når det blir levert om morgenen. De andre avleveres i varierende grad av forfall. (...) en to år gammel jentunge som stinker reker når bleia åpnes? Unger som har dritt nesten inngrodd i huden? Når huden på rumpa er så rød og sår at det nesten ikke er mulig å tørke rumpa på ungene uten at de skriker av smerte?''

Dette er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, dette var ikke ment til deg spesielt:-) Jeg mente at hele tråden er bare tull.

Enig i det, og jeg var ikke spes alvorlig jeg heller, mer kverulerende.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du da?

I norge eller..?

Jeg bader/dusjer mine barn 2 ganger i uka og syns det er nok.

Bade hver dag har jeg hørt er skadelig for huden.

Mine unger dusjer hver kveld før de legger deg. De har nydelig hud. Og jeg har også flere ganger fått tilbakemeldinger på at "h*n er alltid så ren".-Både fra barnehage og skolepersonell.

De er også sjelden syke.

Å være skitten er ikke bare det som vises. Barna svetter i løpet av dagen.

Jeg har også auftrbeidet i barnehage. De fleste var rene og pene. Det verste var ikke skitne unger, men røyklukt av barna, klærne og barnevogner fra familier der noen røkte. Det var faktisk det aller verste. Helt grusomt faktisk. Og tenk den innelufta ungene måtte leve i. Huff..

Jeg mener nå uansett at en kort dusj annenhver dag er et minimum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...