Gå til innhold

Vask ungene deres, forb.... møkkafolk!


nick

Anbefalte innlegg

Gjest for noe tull.

Jeg har jobbet med barn i hele mitt liv, og makan til tull. Det forekommer at enkelte barn ikke er rene nok, men det er unntak. Det er heller at moderne barn blir vasket for ofte enn for sjelden.

Jeg tror ikke at du er seriøs for dette er så langt fra virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nick

    18

  • morsan

    17

  • Bookworm

    15

  • Mrs D

    12

Mest aktive i denne tråden

- og når en venninne av meg som er frisør sa at barn ikke trenger vaske håret mer enn en gang i uken (hennes datter er 8) så er det i allefall ikke nødvendig å gjøre dette hver dag - med mindre de har badet i søle e.l da. I min familie har vi alle slitt med svært tørr hud og atopisk eksem. Jeg har bevisst unngått å bade/dusje ungene hver dag.

I rettferdighetens navn så er det forskjell på hårvask og kroppsvask da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest for noe tull

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe pga bleiebruk?

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe? og hvor mange ganger har du hatt sår rumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe pga bleiebruk?

Sår hud i bleieområdet trenger ikke nødvendigvis ha noe med for lite vasking å gjøre. Noen med "problemhud" kan faktisk bli verre av stadig såpevask. Men ingen blir selvfølgelig bedre av at bleiene skiftes for sjelden.

Hvis assistenten selv er aldri så lite fiksert på vasking og selv ikke har barn, kan det tenkes at hun forenkler problemet litt her. Sønnen min hadde perioder med sår bak, han hadde (et snev av) det som kalles uspesifikk småbarnsdiaré. Du finner mye om dette på nettet. Datteren min var sjelden sår, magen hennes fungerte annerledes. De ble begge badet like ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vaskes barna to ganger i året om de trenger det eller ikke :-). Tull på deg, dette skriver du for å provosere? Alle med "åpne" øyne kan jo se at dette ikke stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sår rumpe er normalt når man bruker bleier, selv om man man vasker regelmessig.

Og det er forskjell på en rød stump og åpne sår.

''Og det er forskjell på en rød stump og åpne sår.''

Og åpne sår kan faktisk komme kjempefort. Snuppa her tålte ikke jordbæryoghurt da hun gikk i barnehagen, hvis hun fikk i seg en ved ettermiddagsmåltidet i 14-tiden hadde hun garantert åpne sår om kvelden! Og hun skiftet bleie flere ganger i løpet av den tiden selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jøss - fikk han skryt av jordmora altså? Hmm, må være en av de få menn som har fått det han da:-)

Ja, sjelden type!

I egne øyne ihvertfall;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Minner meg på en kar jeg kjenner som skrøt voldsomt av sin egen innsats under sitt barns fødsel, og viste her til at han fikk skryt av jordmora! ''

*lol*

Slik skryt mener jeg mannen min også fikk, ja :)

Min også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og det er forskjell på en rød stump og åpne sår.''

Og åpne sår kan faktisk komme kjempefort. Snuppa her tålte ikke jordbæryoghurt da hun gikk i barnehagen, hvis hun fikk i seg en ved ettermiddagsmåltidet i 14-tiden hadde hun garantert åpne sår om kvelden! Og hun skiftet bleie flere ganger i løpet av den tiden selvfølgelig.

Jeg ser den, og jeg vet at det skjer... Jeg prøver bare å nyansere den bastante holdningen til nick her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe pga bleiebruk?

Det er så lenge siden at jeg husker ikke, men det har skjedd, ja, men som flere andre har vært inne på har det typisk skjedd i forbindelse med hyppig avføring av ymse årsaker, eller det har skjedd fordi barnehagen har latt han gå for lenge uten å skifte på (den første barnehagen hans var slik - hentet litt for ofte unge med delvis inntørket bæsj i bleia... :-(((((

Barns hud er i varierende grad ømfindlig, og avføringen er av varierende konsistens, så det holder uansett ikke med å sammenligne ett barn med et annet og påstå at barn X vaskes dårligere fordi stumpen er mer sår enn barn Y.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke nick jr hun snakket om når hun nevnte den ene, dette var på småbarnsavdelingen, nick jr er skolestarter.

Er du seriøs når du sier at du badet guttungen din èn gang i uka? Nå ble jeg nysgjerrig, finnes det overhodet noen grunn til å ikke bade de oftere? Å dra over med en vaskeklut erstatter ikke et bad eller en dusj.

Ja jeg er seriøs når jeg sier at ungene ble badet en gang i uka. Sånn har det vært med alle tre.

Ungene svetter ikke mye, slik at håret blir fett som hos oss voksne, Resten av kroppen blir like ren av klutvask.

Du vet at det første barnet bader man hver dag, det andre barnet bades en gang i uka, det tredje tørker man støv av en gang i blant.

Med tre barn er det ikke mulig å la alle bade hver dag.

Men de har altså fått høre at de alltid er så rene og ordentlige :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være litt av en barnehage ungen din går i! *måpe*

Min yngste går fortsatt i barnehagen og hun dusjer minst annenhver dag på vinteren og stort sett hver dag på sommeren. Når hun ikke dusjer, vasker hun ansiktet, rumpa og hendene hver morgen og kveld (hendene riktignok enda oftere enn dette også ;-)). Jeg har til gode å se hennes barnehagevenner skitne - utenom når de er ute og leker i søla...

Jeg har jobbet som lærer i barneskolen og det er kun et barn jeg har møtt som helt klart vaska/dusja for sjelden. Ett av sikkert 100 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rettferdighetens navn så er det forskjell på hårvask og kroppsvask da:-)

Enig - ser bare at det ofte blir både hårvask og kroppsvask når barna først bades fordi det da sprutes og søles såpass mye at håret også blir vått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor bor du da?

I norge eller..?

Jeg bader/dusjer mine barn 2 ganger i uka og syns det er nok.

Bade hver dag har jeg hørt er skadelig for huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - ser bare at det ofte blir både hårvask og kroppsvask når barna først bades fordi det da sprutes og søles såpass mye at håret også blir vått..

Ja, definitivt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være litt av en barnehage ungen din går i! *måpe*

Min yngste går fortsatt i barnehagen og hun dusjer minst annenhver dag på vinteren og stort sett hver dag på sommeren. Når hun ikke dusjer, vasker hun ansiktet, rumpa og hendene hver morgen og kveld (hendene riktignok enda oftere enn dette også ;-)). Jeg har til gode å se hennes barnehagevenner skitne - utenom når de er ute og leker i søla...

Jeg har jobbet som lærer i barneskolen og det er kun et barn jeg har møtt som helt klart vaska/dusja for sjelden. Ett av sikkert 100 barn.

''Det må være litt av en barnehage ungen din går i! *måpe*''

Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det må være litt av en barnehage ungen din går i! *måpe*''

Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...

Hvorfor det? Det er da ikke barnehagen det er noe galt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vaskes barna to ganger i året om de trenger det eller ikke :-). Tull på deg, dette skriver du for å provosere? Alle med "åpne" øyne kan jo se at dette ikke stemmer!

Nei, dette er ikke en provokasjon. Når ca 90 av denne avdelingen er alt fra lett til alvorlig møkkete, så neket jeg å tro at dette er et begrenset problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med barn i hele mitt liv, og makan til tull. Det forekommer at enkelte barn ikke er rene nok, men det er unntak. Det er heller at moderne barn blir vasket for ofte enn for sjelden.

Jeg tror ikke at du er seriøs for dette er så langt fra virkeligheten.

Sorry, du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lenge siden at jeg husker ikke, men det har skjedd, ja, men som flere andre har vært inne på har det typisk skjedd i forbindelse med hyppig avføring av ymse årsaker, eller det har skjedd fordi barnehagen har latt han gå for lenge uten å skifte på (den første barnehagen hans var slik - hentet litt for ofte unge med delvis inntørket bæsj i bleia... :-(((((

Barns hud er i varierende grad ømfindlig, og avføringen er av varierende konsistens, så det holder uansett ikke med å sammenligne ett barn med et annet og påstå at barn X vaskes dårligere fordi stumpen er mer sår enn barn Y.

Det finnes masse produkter som beskytter huden, diarè er ikke noen unnskyldning. Ikke i min bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...