Gå til innhold

Vask ungene deres, forb.... møkkafolk!


nick

Anbefalte innlegg

Hvorfor det? Det er da ikke barnehagen det er noe galt med?

Klart det er noe galt med holdningen til personalet i barnehagen når de kan fortelle en forelder at kun ett barn møter ren på morgenen. Det er graverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nick

    18

  • morsan

    17

  • Bookworm

    15

  • Mrs D

    12

Mest aktive i denne tråden

Det har jeg ikke anelse om de har gjort, og dem informasjonen ligger langt utenfor det en ansatt kan dele med en forelder.

Å si at ungene er møkkete er ikke taushetsbelagt.

Jo, det er faktisk ikke lov å fortelle dette til andre foreldre - iallefall ikke her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg reagerer både på at personalet er såpass løsmunnet at de forteller én utvalgt far taushetsbelagte opplysninger om de de andre ungene,''

Sant nok, møkkaslenging er svært graverende av personalet i en barnehage.

''Sant nok, møkkaslenging er svært graverende av personalet i en barnehage.'' En barnehage der slike tema regnes som smalltalk ville ikke jeg valgt til min jr i sin tid nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det funket ikke på mitt barn! Her var det sinksalve som var det eneste saliggjørende for å unngå sår stump.

''Det funket ikke på mitt barn! Her var det sinksalve som var det eneste saliggjørende for å unngå sår stump.''

Husker ennå at jeg, etter råd fra erfarne dolere, kjøpte Inotyol, som jeg aldri før hadde hørt om. Den var utrolig god til slikt - og jeg skjønte da at dol var et skattkammer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke en provokasjon. Når ca 90 av denne avdelingen er alt fra lett til alvorlig møkkete, så neket jeg å tro at dette er et begrenset problem.

Barn skal være møkkete etter en dag i barnehagen, det er tegn på at de har hatt det kjekt og vært aktive. At 90 møter skitne tror jeg ut fra det jeg har sett når jeg selv har jobbet med barn må være en gedigen overdrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Sant nok, møkkaslenging er svært graverende av personalet i en barnehage.'' En barnehage der slike tema regnes som smalltalk ville ikke jeg valgt til min jr i sin tid nei..

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.expotv.com/Vaseline-Baby-Petroleum-Jelly-Baby-Fres/x-rCu

Selv en halvsløv pappa som meg vet at dette fikser sånt. Så sier dem; Aldri om mitt barn skal ha PETROLEUMSPRODUKTER på rumpa, asså, det er sikkert SKADELIG!

Som om ei rumpe med sprukken og sår hud er noe bedre?

Vi brukte utallige produkter, og det var kun et produkt som funka ganske bra. Klart det kan handle om sløve foreldre, men ikke skjær alle foreldre som sliter med barn med sår bleierumpe over en kam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg forstår ikke hvordan / hvorfor et produkt beviser at all sår småbarnshud skyldes at de går for lenge med skitten bleie.

Men det er mange år siden jeg hadde bleiebarn, så det kan jo tenkes at dette sårhetsproblemet, som den gangen var ganske vanlig (og ikke utløste noen mistanke om omsorgsvikt), nå er løst en gang for alle. Fint i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Beklager, jeg forstår ikke hvordan / hvorfor et produkt beviser at all sår småbarnshud skyldes at de går for lenge med skitten bleie.

Men det er mange år siden jeg hadde bleiebarn, så det kan jo tenkes at dette sårhetsproblemet, som den gangen var ganske vanlig (og ikke utløste noen mistanke om omsorgsvikt), nå er løst en gang for alle. Fint i så fall.

''Men det er mange år siden jeg hadde bleiebarn, så det kan jo tenkes at dette sårhetsproblemet, som den gangen var ganske vanlig (og ikke utløste noen mistanke om omsorgsvikt), nå er løst en gang for alle.''

lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes masse produkter som beskytter huden, diarè er ikke noen unnskyldning. Ikke i min bok.

''Ikke i min bok.''

Hvilken bok har du lest, da? Kan i alle fall ikke være "Dagliglivets realiteter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at noen av DOL-mødrene (eller fedrene) føler seg truffet av innlegget ditt. I hvertfall ikke jeg!

Når det er sagt dusjer eller bader ikke barna mine hver eneste dag... så de er nok bare sånn passe rene, sammenlignet med dine ;).

Det må nok være et temmelig spesiellt klientell i den barnehagen hvis den rensligheten du beskriver er representativt for flertallet av barna der!

Alternativt hadde kanskje assistenten du snakket med en velutviklet fobi ovenfor skitt og møkk, og en vrangforestilling om at barn egentlig bare var levende porselensdukker?

Jeg vil ihvertfall tro at snittet av den norske befolkning har vett på å holde ungens hygiene på et akseptabelt nivå. Dette innebærer ikke nødvendigvis å bade/dusje hele kroppen HVER ENESTE dag, (noe som faktisk frarådes av leger) Men å holde ungen ren nok til at den ikke lukter vondt, eller er synlig skitten...

Min erfaring er heller at barna kommer rene TIL barnehagen, men går skitne hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at noen av DOL-mødrene (eller fedrene) føler seg truffet av innlegget ditt. I hvertfall ikke jeg!

Når det er sagt dusjer eller bader ikke barna mine hver eneste dag... så de er nok bare sånn passe rene, sammenlignet med dine ;).

sorry, sendte svaret mitt feil! Skulle vært til trådstarter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det må nok være et temmelig spesiellt klientell i den barnehagen hvis den rensligheten du beskriver er representativt for flertallet av barna der!

Alternativt hadde kanskje assistenten du snakket med en velutviklet fobi ovenfor skitt og møkk, og en vrangforestilling om at barn egentlig bare var levende porselensdukker?

Jeg vil ihvertfall tro at snittet av den norske befolkning har vett på å holde ungens hygiene på et akseptabelt nivå. Dette innebærer ikke nødvendigvis å bade/dusje hele kroppen HVER ENESTE dag, (noe som faktisk frarådes av leger) Men å holde ungen ren nok til at den ikke lukter vondt, eller er synlig skitten...

Min erfaring er heller at barna kommer rene TIL barnehagen, men går skitne hjem...

Skulle vel ikke til meg. Er enig med deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubbish! Det er ikke brudd på taushetsplikten å si at det er et til dels alvorlig hygieneproblem blandt ungene på en avdeling. Det er ikke satt fingeren på ett spesifikt barn, og det rene barnet kan være hvilket som helst av barna.

Jeg har ingen anelse om de har sendt bekymringsmelding, DET ville vært et brudd på taushetsplikten.

''DET ville vært et brudd på taushetsplikten.''

Ut fra det du skriver så må jo det ene rene barnet være ditt? Så da forteller den ansatte at alle de andre barna er skitne uten å nevne navn. Og ja, det er ikke riktig i forhold til taushetsplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok være et temmelig spesiellt klientell i den barnehagen du refererer til, hvis den rensligheten du beskriver er representativt for flertallet av barna der!

Alternativt hadde kanskje assistenten du snakket med en velutviklet fobi ovenfor skitt og møkk, og en vrangforestilling om at barn egentlig bare var levende porselensdukker?

Jeg vil ihvertfall tro at snittet av den norske befolkning har vett på å holde ungens hygiene på et akseptabelt nivå. Dette innebærer ikke nødvendigvis å bade/dusje hele kroppen HVER ENESTE dag, (noe som faktisk frarådes av leger) Men å holde ungen ren nok til at den ikke lukter vondt, eller er synlig skitten...

Min erfaring er heller at barna kommer rene TIL barnehagen, men går skitne hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''DET ville vært et brudd på taushetsplikten.''

Ut fra det du skriver så må jo det ene rene barnet være ditt? Så da forteller den ansatte at alle de andre barna er skitne uten å nevne navn. Og ja, det er ikke riktig i forhold til taushetsplikten.

Nei, dette handler om en annen avdeling enn der sønnen hans går. Hvem det ene rene barnet er, er det bare personalet som vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max. 5 min?! Om mine skal i badekaret (den tid jeg hadde det) tok det minst en time... Om de skal dusje tar det nå minst 15 min på hver unge inkl. avkledning og alt som skal til før etter selve dusjen.

Bade i barevann gjør ikke skitne barn rene, vannet blir skittent med en gang barnet kommer nedi. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok være et temmelig spesiellt klientell i den barnehagen du refererer til, hvis den rensligheten du beskriver er representativt for flertallet av barna der!

Alternativt hadde kanskje assistenten du snakket med en velutviklet fobi ovenfor skitt og møkk, og en vrangforestilling om at barn egentlig bare var levende porselensdukker?

Jeg vil ihvertfall tro at snittet av den norske befolkning har vett på å holde ungens hygiene på et akseptabelt nivå. Dette innebærer ikke nødvendigvis å bade/dusje hele kroppen HVER ENESTE dag, (noe som faktisk frarådes av leger) Men å holde ungen ren nok til at den ikke lukter vondt, eller er synlig skitten...

Min erfaring er heller at barna kommer rene TIL barnehagen, men går skitne hjem...

Og noen unger, f.eks. Snuppa mi, var i alle fall sånn i barnehagealder at om hun var ren i 10 min etter vask og påkledning om morran så var det helt utrolig - hun hadde en egen møkk-magnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette handler om en annen avdeling enn der sønnen hans går. Hvem det ene rene barnet er, er det bare personalet som vet...

Men det er uansett like ille at personalet kommer med slike uttalelser til en av foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...