Gå til innhold

Vask ungene deres, forb.... møkkafolk!


nick

Anbefalte innlegg

Tja, kun en reaksjon på at det visstnok er viktig at andre mennesker påpeker at ungene dine er rene.

Jeg antar dermed at klærne deres også er prikkfrie, for en nydusjet unge med flekkete klær, ser ikke ren ut.

Jeg ble bare så provosert av denne setningen din ''Og jeg har også flere ganger fått tilbakemeldinger på at "h*n er alltid så ren".-Både fra barnehage og skolepersonell''

Er dette et mål?

Ungene mine er ikke spesielt rene i klærne. De skifter hver dag det som er skittent, men jeg er ikke hysterisk på grunn av en flekk. Det er ikke noe mål i seg selv å få kommentarer om at mine barn er rene, men jeg har arbeidet i barnehage og skole i maange år, og det er triveligere å sitte inntill barn som ikke lukter svett hår. Ofte kjenner ikke vi foreldre dette selv på våre barn fordi vi er vant til det, men andre kjenner det. - omtrent på samme måte som med røyklukt.

Små barn får også sure føtter av støvler og tette sko. Det lukter godt av mine barn. Ikke parfyme (for det bruker vi ikke), men det lukter rent og friskt. Jeg unner ungene mine å dusje av seg svetten om kvelden. De leker og blir svett i løpet av dagen. Og så synes jeg det er mer lettvint å dusje dem raskt istedet for full kroppsvask hver kveld.

Noen kvelder vil en eller begge ikke dusje. Da er det greit, men kvelden etter skal de. Minst annenhver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nick

    18

  • morsan

    17

  • Bookworm

    15

  • Mrs D

    12

Mest aktive i denne tråden

Gjest minnah

Ungene mine er ikke spesielt rene i klærne. De skifter hver dag det som er skittent, men jeg er ikke hysterisk på grunn av en flekk. Det er ikke noe mål i seg selv å få kommentarer om at mine barn er rene, men jeg har arbeidet i barnehage og skole i maange år, og det er triveligere å sitte inntill barn som ikke lukter svett hår. Ofte kjenner ikke vi foreldre dette selv på våre barn fordi vi er vant til det, men andre kjenner det. - omtrent på samme måte som med røyklukt.

Små barn får også sure føtter av støvler og tette sko. Det lukter godt av mine barn. Ikke parfyme (for det bruker vi ikke), men det lukter rent og friskt. Jeg unner ungene mine å dusje av seg svetten om kvelden. De leker og blir svett i løpet av dagen. Og så synes jeg det er mer lettvint å dusje dem raskt istedet for full kroppsvask hver kveld.

Noen kvelder vil en eller begge ikke dusje. Da er det greit, men kvelden etter skal de. Minst annenhver kveld.

Du gjør selvsagt som det passer dere. Jeg er bare lite glad i folk som skal sette standarder for andre, og får litt pigger da. Og denne tråden ble i enkelte tilfeller litt for hysterisk for min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg nekter å tro at det kun er denne avdelingen dette skjer på.

Dusje ungene 1 gang i uka? Bare det sier litt om generell hygiene. Unger svetter og lukter, hår, skritt og føtter. Der er det ikke nok å tørke over med en klut.

skulle jeg være sykelig opptatt av renslighet siden jeg dusjer guttungen daglig? Han har ikke hudproblemer, allergi eller har hatt sår rumpe. Han er mindre borte fra BH enn sine kompiser, men så vet han at han skal vaske hendene etter toalettet og før mat.

Han er sunn, ikke bare fordi han er ren og renslig, men det er en medvirkende faktor.

Helt enig. - Og jeg har 3 barn. Det er da fort gjort å dusje ungene om kvelden. Blir ren rutine. Og det er godt å legge seg nydusjet. Den første var ikke renere enn de to siste er. Det handler ikke om meg. Det handler om at det er behagelig å ha ren kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet ditt går i barnehage og har aldri vært syk iløpet av 3 år? Nå skrøner du.

Jobber i barnehage og ALLE blir syke fra tid til annen, det er naturlig.

Gutten min går i åpen barnehage og har ikke vært syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det funket ikke på mitt barn! Her var det sinksalve som var det eneste saliggjørende for å unngå sår stump.''

Husker ennå at jeg, etter råd fra erfarne dolere, kjøpte Inotyol, som jeg aldri før hadde hørt om. Den var utrolig god til slikt - og jeg skjønte da at dol var et skattkammer! :D

Inotyol var det aller, aller beste, ja! Sinksalve funka ikke på mine unger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hehe*

Og jeg får tyn for å vaske ungene for mye...! Dusj/bad hver dag, alltid såpevask på strategiske steder, hårvask 1-2 ganger i uka, om sommer'n etter behov = daglig, hvis hodebunnen er dekket med f.eks sand.

Tannpuss morgen og kveld, alltid rene klær om morgenen.

Negleklipp ukentlig, aldri snørr under nesa (det verste jeg ser!!!). :-)

Hygienen er på plass... fornøyd? ;-D

Det jeg tenker om møkkete barn, er at foreldrene er like grisete. *urk* Hygiene, eller mangel på sådann, går gjerne i arv. Man lærer den skolen man går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest suttekluten

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239825309' post='4132488]

*hehe*

Og jeg får tyn for å vaske ungene for mye...! Dusj/bad hver dag, alltid såpevask på strategiske steder, hårvask 1-2 ganger i uka, om sommer'n etter behov = daglig, hvis hodebunnen er dekket med f.eks sand.

Tannpuss morgen og kveld, alltid rene klær om morgenen.

Negleklipp ukentlig, aldri snørr under nesa (det verste jeg ser!!!). :-)

Hygienen er på plass... fornøyd? ;-D

Det jeg tenker om møkkete barn, er at foreldrene er like grisete. *urk* Hygiene, eller mangel på sådann, går gjerne i arv. Man lærer den skolen man går...

GRRRRRR!!!!!!!!!!!!!1111

Jeg ble sjelden vasket som barn. Naboen satte meg i badekaret og ga meg rene klær når jeg var der. Det sier vel litt om hvor skitten jeg var. Min hygiene idag er faktisk normal!!!

Og barna mine har også en utmerket hygiene takk! Det går faktisk an å LÆRE av sine foreldres feil også, jeg og barna mine er renere en presten i bygda her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Jeg har rene unger, men de bader eller dusjer ikke hver dag. Jeg tror ikke huden til barna har godt av så mye såpe hver dag. Men de blir vasket og stelt og opplært til å være renslige.

Hvem de er ALLE disse som leverer skitne unger, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239825309' post='4132488]

*hehe*

Og jeg får tyn for å vaske ungene for mye...! Dusj/bad hver dag, alltid såpevask på strategiske steder, hårvask 1-2 ganger i uka, om sommer'n etter behov = daglig, hvis hodebunnen er dekket med f.eks sand.

Tannpuss morgen og kveld, alltid rene klær om morgenen.

Negleklipp ukentlig, aldri snørr under nesa (det verste jeg ser!!!). :-)

Hygienen er på plass... fornøyd? ;-D

Det jeg tenker om møkkete barn, er at foreldrene er like grisete. *urk* Hygiene, eller mangel på sådann, går gjerne i arv. Man lærer den skolen man går...

Det jeg tenker om deg, når jeg leser innlegget ditt er at du er litt fordømmende overfor andre... Og antageligvis lærer opp barna dine til å bli det også,- ifølge dine egne teorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker om deg, når jeg leser innlegget ditt er at du er litt fordømmende overfor andre... Og antageligvis lærer opp barna dine til å bli det også,- ifølge dine egne teorier.

Man kan selvfølgelig ha sine tanker og fortelle dem her. Det er ikke det samme som å utbasunere dem i hytt og gevær i RL. :-)

Mine barn er opplært til ikke å kommentere andre folk negativt på noen måte. Hva de måtte tenke om andre, er deres egen sak. Vanlig høflighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRRRRRR!!!!!!!!!!!!!1111

Jeg ble sjelden vasket som barn. Naboen satte meg i badekaret og ga meg rene klær når jeg var der. Det sier vel litt om hvor skitten jeg var. Min hygiene idag er faktisk normal!!!

Og barna mine har også en utmerket hygiene takk! Det går faktisk an å LÆRE av sine foreldres feil også, jeg og barna mine er renere en presten i bygda her.

Bra! Ingen regel uten unntak :-)

Du må ha hatt en tøff barndom, det var fælt å høre :-( Du er nok et løvetannbarn, den sterke og solide som klarer seg godt uansett! Ønsker deg alt godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. - Og jeg har 3 barn. Det er da fort gjort å dusje ungene om kvelden. Blir ren rutine. Og det er godt å legge seg nydusjet. Den første var ikke renere enn de to siste er. Det handler ikke om meg. Det handler om at det er behagelig å ha ren kropp.

Ikke for å kritisere altså, du må gjerne bade ungene dine daglig for min del. Men jeg tror en liten unge bryr seg fint lite om det legger seg nybadet eller ikke. At det er så "godt å legge seg nydusjet" er vel noe vi voksne tenker når vi legger barnet, ikke noe det tenker selv. Med mindre vi lærer dem at de bør føle ubehag dersom de legger seg uten å ha badet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reddix

Gutten min går i åpen barnehage og har ikke vært syk.

Og har aldri hatt barnesykdommene som er typisk før de blir både 1 og 2 og 3 år?

Barnet ditt må være et mirakel uten like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i alle verdens dager da nick.. For en utrolig nedlatenhet etter ETT utsagn fra en barnehageansatt...

Mine unger bader ikke hver kveld, det synes jeg er på grensen til hysterisk faktisk, men likevel føler jeg ikke for å ta til meg det du skriver. Men fordi du kaller meg og alle andre her for svin, skal du jaggu få høre at mine unger leveres med rene klær, pussede tenner, og 2-åringen men dusjet rumpe og ny bleie.

Fornøyd nå?

Har ikke lest videre i tråden in, vet ikke helt om jeg er interessert heller, for makan til oppkastinnlegg er det lenge siden jeg har lest. Du høres ut som Jølsen.

Jeg tror det _er_ jølsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bade i barevann gjør ikke skitne barn rene, vannet blir skittent med en gang barnet kommer nedi. :-D

Hos oss er det påbudt å dusje seg godt før man hopper i badekaret ;)

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å legge meg i badekaret før jeg har tatt en grundig dusj først.. *urk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det påbudt å dusje seg godt før man hopper i badekaret ;)

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å legge meg i badekaret før jeg har tatt en grundig dusj først.. *urk*

Her i huset bader vi først og dusjer etterpå. Hvis ungene var innsmurt i søle så ville jeg ha skylt dem først da, men som regel er vi noenlunde rene når vi går oppi karet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset bader vi først og dusjer etterpå. Hvis ungene var innsmurt i søle så ville jeg ha skylt dem først da, men som regel er vi noenlunde rene når vi går oppi karet :-)

Det husker jeg vi gjorde når vi var små også, men jeg synes det er så mye deiligere å ligge i badekaret når jeg _vet_ at vannet rundt meg forblir rent. Sikkert mest psykisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Rubbish! Det er ikke brudd på taushetsplikten å si at det er et til dels alvorlig hygieneproblem blandt ungene på en avdeling. Det er ikke satt fingeren på ett spesifikt barn, og det rene barnet kan være hvilket som helst av barna.

Jeg har ingen anelse om de har sendt bekymringsmelding, DET ville vært et brudd på taushetsplikten.

Jeg var på et møte i kveld, og der var det også en avdelingsleder i en barnehage. For moroskyld spurte jeg om dette var brudd på taushetsplikten. Hun ble helt bestyrtet og spurte om det kom fra en stedlig barnehage, for dette var slettes ikke lov å si.

Så - du kan nok anmelde barnehagen for brudd på taushetsplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det påbudt å dusje seg godt før man hopper i badekaret ;)

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å legge meg i badekaret før jeg har tatt en grundig dusj først.. *urk*

Jeg er egentlig enig i rekkefølgen din, togli. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kritisere altså, du må gjerne bade ungene dine daglig for min del. Men jeg tror en liten unge bryr seg fint lite om det legger seg nybadet eller ikke. At det er så "godt å legge seg nydusjet" er vel noe vi voksne tenker når vi legger barnet, ikke noe det tenker selv. Med mindre vi lærer dem at de bør føle ubehag dersom de legger seg uten å ha badet først.

Skjønner ikke helt hvorfor dere er så i protest mot å være renslig? Det er ikke farlig å dusje hver dag. Det er heller ingen annen bakside enn at strømregningen blir høy.

Hvis man innarbeider gode vaner når barna er små, så fortsetter de når de blir større. Min sønn på 9 kan plutselig gå i dusjen uten oppfording om kvelden. Mens andre jeg snakker med ofte må krangle ungene dit en gang i uka.

Selvfølgelig synes de det er deilig å legge seg nydusjet fordi de har lært det. Men hva gjør vel det da? At de føler velbehag?. Hjelpe meg det er mye rart man skal få kritikk for.

Det er flere fordeler ved å dusje annenhver dag enn å ikke gjøre det. Hvorfor ikke, liksom? - Jo fordi mange foreldre ikke gidder å dusje ungene sine så ofte. Da er det jo ikke fordi ungene ikke trenger det, men fordi foreldrene ikke orker. Og alt blir jo en vane. Rene unger liker å være rene, mens de som dusjer en gan i uka er vant til det. Det betyr ikke at det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...