Gå til innhold

Vask ungene deres, forb.... møkkafolk!


nick

Anbefalte innlegg

Mine unger dusjer hver kveld før de legger deg. De har nydelig hud. Og jeg har også flere ganger fått tilbakemeldinger på at "h*n er alltid så ren".-Både fra barnehage og skolepersonell.

De er også sjelden syke.

Å være skitten er ikke bare det som vises. Barna svetter i løpet av dagen.

Jeg har også auftrbeidet i barnehage. De fleste var rene og pene. Det verste var ikke skitne unger, men røyklukt av barna, klærne og barnevogner fra familier der noen røkte. Det var faktisk det aller verste. Helt grusomt faktisk. Og tenk den innelufta ungene måtte leve i. Huff..

Jeg mener nå uansett at en kort dusj annenhver dag er et minimum..

Der er vi uenig ang hvor ofte de skal dusje. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nick

    18

  • morsan

    17

  • Bookworm

    15

  • Mrs D

    12

Mest aktive i denne tråden

Oj, jeg må si jeg lurer på hva slags barnehage barnet ditt går i...

Nå har jeg arbeidet i barnehage, og selv hatt barn i barnehage i snart 8 år sammenhengende. Jeg har ennå tilgode å se skitne unger bli levert i barnehagen. Ja, noen kan ha på seg klær de hadde dagen før, og som kan ha 1-2 flekker på. Ja, noen kan ha "morgenhår". Men ingen lukter, og ingen er skitne.

Bleiebarn kan bli såre i stumpen, og dette kan vare i mer enn 1 dag. Jeg har selv levert barn i barnhagen med sår stump, og gitt beskjed om dette.

Og så er jeg velsignet med enormt skitne barn når jeg henter dem i barnehagen - og er lykkelig for det :)

Og når det gjelder dusj og bad - så er det ingen som anbefales å dusje eller bade hver dag - hverken store eller små :) Huden har ikke godt av det.

Huden er faktisk satt inn med stoffer som gjør at den renser seg selv i ganske stor grad.

Når dette er sagt, så er jeg selvsagt tilhenger av å dusje/vaske seg så ofte at man ikke lukter og er til sjenanse for andre. I tillegg skal man selvfølgelig vaske hendene mange ganger om dagen i tillegg til hver gang man har vært på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest he..he.. du har faktisk ganske rett

Mange her inne tror ikke på det du sier, men som barnehageansatt så har jeg også lignende historier å fortelle som det du har.

Men ingen mødre her inne vil innrømme at de slurver på noen som helst måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her inne tror ikke på det du sier, men som barnehageansatt så har jeg også lignende historier å fortelle som det du har.

Men ingen mødre her inne vil innrømme at de slurver på noen som helst måte..

Jeg er faktisk delvis enig. Å dusje barna sjeldnere enn annenhver dag er rett og slett uhygienisk. Det er ikke sjelden jeg møter barn i forbindelse med jobb som riktignok er rene i klærne, men fete i håret. Æsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sa hun i kveldingen

Sjeldnere enn det vurderer jeg som uhygienisk. Rett og slett.

Der er jeg uenig med deg Janna. Og enig med an ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Du har kanskje bare ett barn du?

Jeg har 3 barn og her har det vært slik:

Det første barnet badet jeg hver dag, det andre barnet annehver dag og det tredje barnet tørket jeg bare støv av.

Fra spøk til alvor. Så gæærnt har det ikke vært;-)Jeg har vansker med å tro på dette. Bading hver eneste dag om vinteren skulle ikke være nødvendig, men om våren og sommeren er det nødvendig og at norke barn er så urenslige som du og den barnehageansatte sier, tror jeg ikke på.

Såre rumper kunne forekomme her med det to eldste og jeg husker at jeg smørte på noe lilla guffe. Noe skikkelig griseri.

Da jeg fikk det siste barnet, fant jeg ut at det måtte være klutvasken som var årsaken, for da det siste barnet kom brukte jeg kun våtservietter og hun var aldri sår i rompa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje bare ett barn du?

Jeg har 3 barn og her har det vært slik:

Det første barnet badet jeg hver dag, det andre barnet annehver dag og det tredje barnet tørket jeg bare støv av.

Fra spøk til alvor. Så gæærnt har det ikke vært;-)Jeg har vansker med å tro på dette. Bading hver eneste dag om vinteren skulle ikke være nødvendig, men om våren og sommeren er det nødvendig og at norke barn er så urenslige som du og den barnehageansatte sier, tror jeg ikke på.

Såre rumper kunne forekomme her med det to eldste og jeg husker at jeg smørte på noe lilla guffe. Noe skikkelig griseri.

Da jeg fikk det siste barnet, fant jeg ut at det måtte være klutvasken som var årsaken, for da det siste barnet kom brukte jeg kun våtservietter og hun var aldri sår i rompa.

''Du har kanskje bare ett barn du?''

Du er ikke den første som bringer dette på bane i denne tråden, og jeg skjønner jo at dette kan være en naturlig ting å kommentere om, men jeg føler likevel et visst behov for å understreke at det dog ER mulig å se for seg at barns sensibilitetsgrad på stumpehuden kan variere selv om man bare har ett barn! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldnere enn det vurderer jeg som uhygienisk. Rett og slett.

Han har aldri vært syk og han blir snart 3 år.

Og dette er en aktiv liten tass.

Unger er forskjellige.

Jeg vil gjerne at kroppen hans skal trene opp til å bli motstandsdyktig. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Du har kanskje bare ett barn du?''

Du er ikke den første som bringer dette på bane i denne tråden, og jeg skjønner jo at dette kan være en naturlig ting å kommentere om, men jeg føler likevel et visst behov for å understreke at det dog ER mulig å se for seg at barns sensibilitetsgrad på stumpehuden kan variere selv om man bare har ett barn! ;-)

Selvfølgelig:-)

Det jeg ville frem til er at man blir litt mer avslappa til ting og tang når det andre og tredje barnet kommer, selv om det selvsagt bare var spøk det jeg sa og ikke kommer det fra meg heller i utgangspunktet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her inne tror ikke på det du sier, men som barnehageansatt så har jeg også lignende historier å fortelle som det du har.

Men ingen mødre her inne vil innrømme at de slurver på noen som helst måte..

Takk!

Jeg nekter å tro at det kun er denne avdelingen dette skjer på.

Dusje ungene 1 gang i uka? Bare det sier litt om generell hygiene. Unger svetter og lukter, hår, skritt og føtter. Der er det ikke nok å tørke over med en klut.

skulle jeg være sykelig opptatt av renslighet siden jeg dusjer guttungen daglig? Han har ikke hudproblemer, allergi eller har hatt sår rumpe. Han er mindre borte fra BH enn sine kompiser, men så vet han at han skal vaske hendene etter toalettet og før mat.

Han er sunn, ikke bare fordi han er ren og renslig, men det er en medvirkende faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har aldri vært syk og han blir snart 3 år.

Og dette er en aktiv liten tass.

Unger er forskjellige.

Jeg vil gjerne at kroppen hans skal trene opp til å bli motstandsdyktig. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Gudbedre! Skal ungene gå rundt møkkete for å bedre immunsystemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reddix

Han har aldri vært syk og han blir snart 3 år.

Og dette er en aktiv liten tass.

Unger er forskjellige.

Jeg vil gjerne at kroppen hans skal trene opp til å bli motstandsdyktig. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Barnet ditt går i barnehage og har aldri vært syk iløpet av 3 år? Nå skrøner du.

Jobber i barnehage og ALLE blir syke fra tid til annen, det er naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Reddix

Hm, jobber på småbarnsavdeling og opplever ikke de tilstandene du beskriver. Vi har et et barn av 16 som alltid er litt skitten, lukter røyk, og går i klær som til tider ikke alltid er rene, dvs flekkete.

Resten er forholdsvis rene, og ca noen lukter parfyme.

Kan ikke si det lukter dårlig fra underliv eller rompe når de skiftes på, men så står man ikke å lukter nedi der heller da.

Sår i rumpa er det flere som blir, og det er som oftest pga diare, eller noe de har spist. Vi skifter fortere enn svint når vi oppdager en bæsjebleie, sinksalve gjør som oftest jobben og foreldrene får beskjed om at barnet er litt rød i stumpen pga diare og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Men i alle verdens dager da nick.. For en utrolig nedlatenhet etter ETT utsagn fra en barnehageansatt...

Mine unger bader ikke hver kveld, det synes jeg er på grensen til hysterisk faktisk, men likevel føler jeg ikke for å ta til meg det du skriver. Men fordi du kaller meg og alle andre her for svin, skal du jaggu få høre at mine unger leveres med rene klær, pussede tenner, og 2-åringen men dusjet rumpe og ny bleie.

Fornøyd nå?

Har ikke lest videre i tråden in, vet ikke helt om jeg er interessert heller, for makan til oppkastinnlegg er det lenge siden jeg har lest. Du høres ut som Jølsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

"Når huden på rumpa er så rød og sår at det nesten ikke er mulig å tørke rumpa på ungene uten at de skriker av smerte?"

Ungene våre blir ALDRI sånn her hjemme, men STADIG er de røde og såre i rumpa etter dårlig vask/tørk/stell i barnehagen. Jeg har tatt dette opp med de utallige ganger, men lite bedring sees. Så kom ikke her og fortell meg at barnehageansatte er et pøkk bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Mange her inne tror ikke på det du sier, men som barnehageansatt så har jeg også lignende historier å fortelle som det du har.

Men ingen mødre her inne vil innrømme at de slurver på noen som helst måte..

?? Hva faen er dette for selvgodhet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg nekter å tro at det kun er denne avdelingen dette skjer på.

Dusje ungene 1 gang i uka? Bare det sier litt om generell hygiene. Unger svetter og lukter, hår, skritt og føtter. Der er det ikke nok å tørke over med en klut.

skulle jeg være sykelig opptatt av renslighet siden jeg dusjer guttungen daglig? Han har ikke hudproblemer, allergi eller har hatt sår rumpe. Han er mindre borte fra BH enn sine kompiser, men så vet han at han skal vaske hendene etter toalettet og før mat.

Han er sunn, ikke bare fordi han er ren og renslig, men det er en medvirkende faktor.

''å tørke over med en klut''

Nei, det er selvsagt ikke nok - det høres jo mer ut som om klutbruken i ditt hjem er tørrmopping/støvtørking!

Men noen har tydeligvis en slags forvridd tanke om at vannet på komme rennende på huden for at man skal bli ren, men man kan man selvsagt bli det med en god gnukk med en våt klut med såpe på også.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Mine unger dusjer hver kveld før de legger deg. De har nydelig hud. Og jeg har også flere ganger fått tilbakemeldinger på at "h*n er alltid så ren".-Både fra barnehage og skolepersonell.

De er også sjelden syke.

Å være skitten er ikke bare det som vises. Barna svetter i løpet av dagen.

Jeg har også auftrbeidet i barnehage. De fleste var rene og pene. Det verste var ikke skitne unger, men røyklukt av barna, klærne og barnevogner fra familier der noen røkte. Det var faktisk det aller verste. Helt grusomt faktisk. Og tenk den innelufta ungene måtte leve i. Huff..

Jeg mener nå uansett at en kort dusj annenhver dag er et minimum..

"Og jeg har også flere ganger fått tilbakemeldinger på at "h*n er alltid så ren"

Ja, gud hjelpe meg så forferdelig om ungene skulle ha litt møkk på genseren.. Hva er dette for en standard å sette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Nei, dette er ikke en provokasjon. Når ca 90 av denne avdelingen er alt fra lett til alvorlig møkkete, så neket jeg å tro at dette er et begrenset problem.

Og dermed er dette en sannhet for resten av alle landets barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...