Gå til innhold

Vask ungene deres, forb.... møkkafolk!


nick

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvorfor dere er så i protest mot å være renslig? Det er ikke farlig å dusje hver dag. Det er heller ingen annen bakside enn at strømregningen blir høy.

Hvis man innarbeider gode vaner når barna er små, så fortsetter de når de blir større. Min sønn på 9 kan plutselig gå i dusjen uten oppfording om kvelden. Mens andre jeg snakker med ofte må krangle ungene dit en gang i uka.

Selvfølgelig synes de det er deilig å legge seg nydusjet fordi de har lært det. Men hva gjør vel det da? At de føler velbehag?. Hjelpe meg det er mye rart man skal få kritikk for.

Det er flere fordeler ved å dusje annenhver dag enn å ikke gjøre det. Hvorfor ikke, liksom? - Jo fordi mange foreldre ikke gidder å dusje ungene sine så ofte. Da er det jo ikke fordi ungene ikke trenger det, men fordi foreldrene ikke orker. Og alt blir jo en vane. Rene unger liker å være rene, mens de som dusjer en gan i uka er vant til det. Det betyr ikke at det er nok.

"Skjønner ikke helt hvorfor dere er så i protest mot å være renslig? Det er ikke farlig å dusje hver dag. Det er heller ingen annen bakside enn at strømregningen blir høy."

I alle dager, jeg har da aldri protestert mot å være renslig. Jeg dusjer hver dag, og vet veldig godt at det ikke er farlig. Når det gjelder baksidene, så er det nok flere enn at strømregningen blir høy... Høyt vannforbruk og bruk av såpe/shampoo er faktisk en forurensningskilde for jorda, men la oss ikke gå inn på det.

"Selvfølgelig synes de det er deilig å legge seg nydusjet fordi de har lært det. Men hva gjør vel det da? At de føler velbehag?. Hjelpe meg det er mye rart man skal få kritikk for."

Det var ikke kritikk, det skrev jeg også i innlegget. Dine barn føler velbehag fordi de har dusjet. Mine barn føler velbehag uansett om de har dusjet eller ikke. Da er vel alt såre vel spør du meg :-)

"Det er flere fordeler ved å dusje annenhver dag enn å ikke gjøre det. Hvorfor ikke, liksom? - Jo fordi mange foreldre ikke gidder å dusje ungene sine så ofte. Da er det jo ikke fordi ungene ikke trenger det, men fordi foreldrene ikke orker. Og alt blir jo en vane. Rene unger liker å være rene, mens de som dusjer en gan i uka er vant til det. Det betyr ikke at det er nok."

Om barna _trenger_ dusj hver dag eller ikke er det forskjellige meninger om. Det er det jeg prøver å si. Du virker veldig bastant, som om bare du har rett her. Du skriver "det betyr ikke at det er nok". Mange foreldre synes faktisk _det er nok_ å dusje/bade barna en-to ganger i uka. Og ikke fordi de ikke gidder annet. Om man vasker seg i ansiktet og nedentil hver dag, og har god håndhygiene ser jeg ingenting galt i det. En annen sak er det jo om barnet er direkte møkkete som f.eks. om sommeren. Da blir jo daglig dusj en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nick

    18

  • morsan

    17

  • Bookworm

    15

  • Mrs D

    12

Mest aktive i denne tråden

Men nick, det var da voldsomt.

Forøvrig kan jeg meddele at alle mine tre har badet/dusjet hver dag så lenge de bodde hjemme hos meg, men jeg kan ikke svare på hva de to største gjør i en alder av 26 og 23. Men 12-åringen dusjer minst en gang om dagen fremdeles ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har aldri hatt barnesykdommene som er typisk før de blir både 1 og 2 og 3 år?

Barnet ditt må være et mirakel uten like.

Det er nok fordi jeg bader han bare 2 ganger i uka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRRRRRR!!!!!!!!!!!!!1111

Jeg ble sjelden vasket som barn. Naboen satte meg i badekaret og ga meg rene klær når jeg var der. Det sier vel litt om hvor skitten jeg var. Min hygiene idag er faktisk normal!!!

Og barna mine har også en utmerket hygiene takk! Det går faktisk an å LÆRE av sine foreldres feil også, jeg og barna mine er renere en presten i bygda her.

Flott, et meget viktig poeng.

Jeg tror ikke nødvendigvis dette med hygiene bare er innlært - det er et innstinkt hos oss mennesker å prøve å holde seg ren, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare legge til at jeg generelt sett stusser over at noen bedriver slike renlsighetskommentarer som både du og et par andre i tråden tydeligvis har fått, og ikke minst stusser jeg over at disse kommentarene tas i mot uten en eneste undring over den som sier slike kommentarer.

Jeg synes det er meget spesielt for en ansatt i en barnehage å kommentere at et barn alltid er så rent! Hva slags kommentar er det, da? Jeg hadde nok stusset over hva slags person det er som ynder å komme med slike kommentarer.

Hva hvis vi overfører dette på voksenverden, og gynekologen min sier til meg, mens jeg ligger der og skrever: "Å, morsan, altså! Du er alltid så velfrisert og nyvasket og delikat når du kommer hit! Ja, det er det neimen ikke alle som er, skal jeg si deg!"

Jeg tror jeg hadde skaffet meg ny lege, gitt!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg må bare legge til at jeg generelt sett stusser over at noen bedriver slike renlsighetskommentarer som både du og et par andre i tråden tydeligvis har fått, og ikke minst stusser jeg over at disse kommentarene tas i mot uten en eneste undring over den som sier slike kommentarer.

Jeg synes det er meget spesielt for en ansatt i en barnehage å kommentere at et barn alltid er så rent! Hva slags kommentar er det, da? Jeg hadde nok stusset over hva slags person det er som ynder å komme med slike kommentarer.

Hva hvis vi overfører dette på voksenverden, og gynekologen min sier til meg, mens jeg ligger der og skrever: "Å, morsan, altså! Du er alltid så velfrisert og nyvasket og delikat når du kommer hit! Ja, det er det neimen ikke alle som er, skal jeg si deg!"

Jeg tror jeg hadde skaffet meg ny lege, gitt!;-)

'' "Å, morsan, altså! Du er alltid så velfrisert og nyvasket og delikat når du kommer hit! Ja, det er det neimen ikke alle som er, skal jeg si deg!"

Jeg tror jeg hadde skaffet meg ny lege, gitt!;-)''

Hehe, enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

Jeg må bare legge til at jeg generelt sett stusser over at noen bedriver slike renlsighetskommentarer som både du og et par andre i tråden tydeligvis har fått, og ikke minst stusser jeg over at disse kommentarene tas i mot uten en eneste undring over den som sier slike kommentarer.

Jeg synes det er meget spesielt for en ansatt i en barnehage å kommentere at et barn alltid er så rent! Hva slags kommentar er det, da? Jeg hadde nok stusset over hva slags person det er som ynder å komme med slike kommentarer.

Hva hvis vi overfører dette på voksenverden, og gynekologen min sier til meg, mens jeg ligger der og skrever: "Å, morsan, altså! Du er alltid så velfrisert og nyvasket og delikat når du kommer hit! Ja, det er det neimen ikke alle som er, skal jeg si deg!"

Jeg tror jeg hadde skaffet meg ny lege, gitt!;-)

"ikke minst stusser jeg over at disse kommentarene tas i mot uten en eneste undring over den som sier slike kommentarer."

Enig med du, gitt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg må bare legge til at jeg generelt sett stusser over at noen bedriver slike renlsighetskommentarer som både du og et par andre i tråden tydeligvis har fått, og ikke minst stusser jeg over at disse kommentarene tas i mot uten en eneste undring over den som sier slike kommentarer.

Jeg synes det er meget spesielt for en ansatt i en barnehage å kommentere at et barn alltid er så rent! Hva slags kommentar er det, da? Jeg hadde nok stusset over hva slags person det er som ynder å komme med slike kommentarer.

Hva hvis vi overfører dette på voksenverden, og gynekologen min sier til meg, mens jeg ligger der og skrever: "Å, morsan, altså! Du er alltid så velfrisert og nyvasket og delikat når du kommer hit! Ja, det er det neimen ikke alle som er, skal jeg si deg!"

Jeg tror jeg hadde skaffet meg ny lege, gitt!;-)

''"Å, morsan, altså! Du er alltid så velfrisert og nyvasket og delikat når du kommer hit! Ja, det er det neimen ikke alle som er, skal jeg si deg!"''

Latterbrøl! Prøvde å se for meg den situasjonen overført til meg selv, og jeg ser liksom for meg min lille stubbe av en fastlege som dukker fram mellom lårene mine.

Ha-ha-ha-ha-ha!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"Å, morsan, altså! Du er alltid så velfrisert og nyvasket og delikat når du kommer hit! Ja, det er det neimen ikke alle som er, skal jeg si deg!"''

Latterbrøl! Prøvde å se for meg den situasjonen overført til meg selv, og jeg ser liksom for meg min lille stubbe av en fastlege som dukker fram mellom lårene mine.

Ha-ha-ha-ha-ha!!!!

Jeg har kvinnelig fastlege - det gjør neppe saken bedre;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare legge til at jeg generelt sett stusser over at noen bedriver slike renlsighetskommentarer som både du og et par andre i tråden tydeligvis har fått, og ikke minst stusser jeg over at disse kommentarene tas i mot uten en eneste undring over den som sier slike kommentarer.

Jeg synes det er meget spesielt for en ansatt i en barnehage å kommentere at et barn alltid er så rent! Hva slags kommentar er det, da? Jeg hadde nok stusset over hva slags person det er som ynder å komme med slike kommentarer.

Hva hvis vi overfører dette på voksenverden, og gynekologen min sier til meg, mens jeg ligger der og skrever: "Å, morsan, altså! Du er alltid så velfrisert og nyvasket og delikat når du kommer hit! Ja, det er det neimen ikke alle som er, skal jeg si deg!"

Jeg tror jeg hadde skaffet meg ny lege, gitt!;-)

Fullstendig enig med deg (igjen) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Rubbish! Det er ikke brudd på taushetsplikten å si at det er et til dels alvorlig hygieneproblem blandt ungene på en avdeling. Det er ikke satt fingeren på ett spesifikt barn, og det rene barnet kan være hvilket som helst av barna.

Jeg har ingen anelse om de har sendt bekymringsmelding, DET ville vært et brudd på taushetsplikten.

"Det er ikke satt fingeren på ett spesifikt barn, og det rene barnet kan være hvilket som helst av barna."

jeg trodde hele premisset for denne tråden var at alle andre enn deg og din unge var noen uhygieniske svin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare legge til at jeg generelt sett stusser over at noen bedriver slike renlsighetskommentarer som både du og et par andre i tråden tydeligvis har fått, og ikke minst stusser jeg over at disse kommentarene tas i mot uten en eneste undring over den som sier slike kommentarer.

Jeg synes det er meget spesielt for en ansatt i en barnehage å kommentere at et barn alltid er så rent! Hva slags kommentar er det, da? Jeg hadde nok stusset over hva slags person det er som ynder å komme med slike kommentarer.

Hva hvis vi overfører dette på voksenverden, og gynekologen min sier til meg, mens jeg ligger der og skrever: "Å, morsan, altså! Du er alltid så velfrisert og nyvasket og delikat når du kommer hit! Ja, det er det neimen ikke alle som er, skal jeg si deg!"

Jeg tror jeg hadde skaffet meg ny lege, gitt!;-)

Haha, godt poeng ;)

Jeg ble også ganske overraska over en eller annen i tråden her som hadde fått så mange kommentarer, både i barnehagen og skolen, på at ungen hennes alltid var så veldig ren..... Hadde noen sagt dette om mine unger, så hadde jeg grubla fælt på hva de egentlig mente med det. Jeg hadde faktisk blitt ganske overraska og begynt å lure på om den som uttalte dette hadde rent mel i posen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

Haha, godt poeng ;)

Jeg ble også ganske overraska over en eller annen i tråden her som hadde fått så mange kommentarer, både i barnehagen og skolen, på at ungen hennes alltid var så veldig ren..... Hadde noen sagt dette om mine unger, så hadde jeg grubla fælt på hva de egentlig mente med det. Jeg hadde faktisk blitt ganske overraska og begynt å lure på om den som uttalte dette hadde rent mel i posen ;)

Helt merkelig.

Og for ikke å snakke om temmelig ubehagelig å få viderefortalt av forelderen - "jeg får skryt fordi mine barn alltid er så rene og pene"... hva skal det bety..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig.

Og for ikke å snakke om temmelig ubehagelig å få viderefortalt av forelderen - "jeg får skryt fordi mine barn alltid er så rene og pene"... hva skal det bety..?

Ja, huff, jeg ser for meg ei hjernedød og fisefin mamma som kun kler ungene i merkeklær og som løper etter dem og passer på at de ikke leker for voldsomt utendørs ;)

(sånn a'la amerikanske mødre som melder sine små døtre på missekonkurranser i hytt og pine..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Ja, huff, jeg ser for meg ei hjernedød og fisefin mamma som kun kler ungene i merkeklær og som løper etter dem og passer på at de ikke leker for voldsomt utendørs ;)

(sånn a'la amerikanske mødre som melder sine små døtre på missekonkurranser i hytt og pine..)

Forøvrig synes jeg nick er merkelig fraværende i sin egen brannfakkel av en tråd. Jeg skjønner svært lite poenget, i grunn. Men provosere _meg_, det klarte han.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig synes jeg nick er merkelig fraværende i sin egen brannfakkel av en tråd. Jeg skjønner svært lite poenget, i grunn. Men provosere _meg_, det klarte han.. :-)

Det spørs om han sitter og ler og godter seg over hvor lang tråd han klarte å lage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Det spørs om han sitter og ler og godter seg over hvor lang tråd han klarte å lage ;)

Er litt usikker på det. Han virker direkte ustabil i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff, jeg ser for meg ei hjernedød og fisefin mamma som kun kler ungene i merkeklær og som løper etter dem og passer på at de ikke leker for voldsomt utendørs ;)

(sånn a'la amerikanske mødre som melder sine små døtre på missekonkurranser i hytt og pine..)

Med slike veldig skinnende rene barn: Jeg ser litt for meg noe en venninne foortalte om sin mor. Venninnen har (ihvertfall da barna var små) vært veldig opptatt av å bruke spesielle shampoer uten parfyme, såpefri hudvask som er ph-nøytral osv. Hun kommenterte at hver gang barna hennes var hos mormoren, passet hun på å bade dem på "gammeldags vis" med masse skumbad med parfyme, vanlig shampo etc etc. Hun kommeterte hvor mye mer skinnende barna så ut, men det spørs om ikkke morens eget vaskeregime var mye sunnere for huden;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...