Gå til innhold

Vask ungene deres, forb.... møkkafolk!


nick

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nick

    18

  • morsan

    17

  • Bookworm

    15

  • Mrs D

    12

Mest aktive i denne tråden

Nei, dette er ikke en provokasjon. Når ca 90 av denne avdelingen er alt fra lett til alvorlig møkkete, så neket jeg å tro at dette er et begrenset problem.

Da må det være en spesiell barnehage? Dessuten er det vel ingen som dør om de er litt møkkete? Noe annet er jo skifting av bleier selvfølgelig. Men barn driter nå en gang ut seg, og det blir bleieutslett og sår om man er aldri så hygienisk.

Har du sett dette med egne øyne, eller er det noe du kun har hørt og som du tror blindt på? Eller tuller du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er seriøs når jeg sier at ungene ble badet en gang i uka. Sånn har det vært med alle tre.

Ungene svetter ikke mye, slik at håret blir fett som hos oss voksne, Resten av kroppen blir like ren av klutvask.

Du vet at det første barnet bader man hver dag, det andre barnet bades en gang i uka, det tredje tørker man støv av en gang i blant.

Med tre barn er det ikke mulig å la alle bade hver dag.

Men de har altså fått høre at de alltid er så rene og ordentlige :o)

Jeg synes det er helt hinnsides å bade ungene 1 gang i uka. At det skal være spesiellt vanskelig å bade to eller tre, det tar max 5 minutter på hver, skjønner jeg heller ikke.

En vaskeklut er ikke en dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det må være litt av en barnehage ungen din går i! *måpe*''

Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...

''Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...''

Helt enig, og ikke bare av hygieniske årsaker. Jeg reagerer både på at personalet er såpass løsmunnet at de forteller én utvalgt far taushetsbelagte opplysninger om de de andre ungene, og at de ikke sender bekymringsmelding dersom forholdene er som beskrevet:

''På hennes avdeling er det vanligvis ETT barn som er rent når det blir levert om morgenen. De andre avleveres i varierende grad av forfall. (...) en to år gammel jentunge som stinker reker når bleia åpnes? Unger som har dritt nesten inngrodd i huden? Når huden på rumpa er så rød og sår at det nesten ikke er mulig å tørke rumpa på ungene uten at de skriker av smerte?''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt hinnsides å bade ungene 1 gang i uka. At det skal være spesiellt vanskelig å bade to eller tre, det tar max 5 minutter på hver, skjønner jeg heller ikke.

En vaskeklut er ikke en dusj.

Herregud, slutt å tull, logg av å gjør noe annet, fornuftig istedet. Have a nice day :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe? og hvor mange ganger har du hatt sår rumpe?

nick jr? Aldri. Han har blitt skiftet når han gjort i bleia. Hvilke argumenter har du for å ikke gjøre det?

Rene unger som skiftes når de skal blir ikke såre. Såre enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...''

Helt enig, og ikke bare av hygieniske årsaker. Jeg reagerer både på at personalet er såpass løsmunnet at de forteller én utvalgt far taushetsbelagte opplysninger om de de andre ungene, og at de ikke sender bekymringsmelding dersom forholdene er som beskrevet:

''På hennes avdeling er det vanligvis ETT barn som er rent når det blir levert om morgenen. De andre avleveres i varierende grad av forfall. (...) en to år gammel jentunge som stinker reker når bleia åpnes? Unger som har dritt nesten inngrodd i huden? Når huden på rumpa er så rød og sår at det nesten ikke er mulig å tørke rumpa på ungene uten at de skriker av smerte?''

Ikke sant? Det er mer enn én ting som er kritikkverdig i den barnehagen, i så fall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og når en venninne av meg som er frisør sa at barn ikke trenger vaske håret mer enn en gang i uken (hennes datter er 8) så er det i allefall ikke nødvendig å gjøre dette hver dag - med mindre de har badet i søle e.l da. I min familie har vi alle slitt med svært tørr hud og atopisk eksem. Jeg har bevisst unngått å bade/dusje ungene hver dag.

Hår lukter ikke godt etter noen dager uten vask, ungene er ikke unntatt fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det må være litt av en barnehage ungen din går i! *måpe*''

Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...

Huff, ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nick jr? Aldri. Han har blitt skiftet når han gjort i bleia. Hvilke argumenter har du for å ikke gjøre det?

Rene unger som skiftes når de skal blir ikke såre. Såre enkelt!

''Rene unger som skiftes når de skal blir ikke såre.''

Så alle de tusenvis av foreldre som spør på helsestasjonen, på nettet og på apoteket, hva de skal gjøre for å avhjelpe bleiebarnets såre hud, vasker dem for sjelden eller lar dem gå med bleia for lenge?

Så enkel er ikke verden

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Det er da ikke barnehagen det er noe galt med?

Ikke bare barnehagen, men også foreldrene. Hvis tilfellene er så graverende som du beskriver, har barnehagen plikt til å sende bekymringsmelding til barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har dine barn hatt sår rumpe pga bleiebruk?

Min eldste datter er nok den av ungene mine som ble bada oftest og skifta hyppigst bleier på når hun var baby/liten, og hun er den eneste av ungene som ble sår i rumpa også. Uansett hvor nøye vi var, fikk hun sår rumpe. Etterhvert fant vi ut at hun ikke tålte melk, og at dette var årsaken til sårheten - ikke det at vi ikke skifta bleier ofte nok. Hun ble konsekvent vaska og skifta på med det samme hun bæsja, samt at hun skifta _ofte_ når hun også bare hadde tissa.

Som regel er ikke barn helt like, men det finner man som regel ikke ut før man får minst to eller tre unger selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

nick jr? Aldri. Han har blitt skiftet når han gjort i bleia. Hvilke argumenter har du for å ikke gjøre det?

Rene unger som skiftes når de skal blir ikke såre. Såre enkelt!

Det er i alle fall feil. Vår eldste var aldri komfortabel med å ha bæsj i bleia, hun forlangte umiddelbart skift fra hun var såvidt 1 år. Og allikevel ble hun tidvis sår, f.eks. ved tannfrembrudd og når hun hadde spist kiwi.

Å sette likhetstegn mellom sår hud og omsorgssvikt er ikke helt riktig, nei.

Forøvrig: Den barnehagen må anmeldes umiddelbart for brudd på taushetsplikten og for brudd på meldeplikt til barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare barnehagen, men også foreldrene. Hvis tilfellene er så graverende som du beskriver, har barnehagen plikt til å sende bekymringsmelding til barnevernet.

Det har jeg ikke anelse om de har gjort, og dem informasjonen ligger langt utenfor det en ansatt kan dele med en forelder.

Å si at ungene er møkkete er ikke taushetsbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt hinnsides å bade ungene 1 gang i uka. At det skal være spesiellt vanskelig å bade to eller tre, det tar max 5 minutter på hver, skjønner jeg heller ikke.

En vaskeklut er ikke en dusj.

Max. 5 min?! Om mine skal i badekaret (den tid jeg hadde det) tok det minst en time... Om de skal dusje tar det nå minst 15 min på hver unge inkl. avkledning og alt som skal til før etter selve dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste datter er nok den av ungene mine som ble bada oftest og skifta hyppigst bleier på når hun var baby/liten, og hun er den eneste av ungene som ble sår i rumpa også. Uansett hvor nøye vi var, fikk hun sår rumpe. Etterhvert fant vi ut at hun ikke tålte melk, og at dette var årsaken til sårheten - ikke det at vi ikke skifta bleier ofte nok. Hun ble konsekvent vaska og skifta på med det samme hun bæsja, samt at hun skifta _ofte_ når hun også bare hadde tissa.

Som regel er ikke barn helt like, men det finner man som regel ikke ut før man får minst to eller tre unger selv ;)

http://www.expotv.com/Vaseline-Baby-Petroleum-Jelly-Baby-Fres/x-rCu

Selv en halvsløv pappa som meg vet at dette fikser sånt. Så sier dem; Aldri om mitt barn skal ha PETROLEUMSPRODUKTER på rumpa, asså, det er sikkert SKADELIG!

Som om ei rumpe med sprukken og sår hud er noe bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv arbeidet i barnehage, og de ungene vi fikk dit på morgenen var Rene. kanskje med et par unntak, der det selvsagt var de samme skitne barna som gikk igjen.

Jeg har i tillegg jobbet i barneskole over mange år, og der også er barna for en stor del rene. At de er skitne tilhører unntaket, men gjelder også her dessverre noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Rene unger som skiftes når de skal blir ikke såre.''

Så alle de tusenvis av foreldre som spør på helsestasjonen, på nettet og på apoteket, hva de skal gjøre for å avhjelpe bleiebarnets såre hud, vasker dem for sjelden eller lar dem gå med bleia for lenge?

Så enkel er ikke verden

tror

Så enkel er verden;

http://www.expotv.com/Vaseline-Baby-Petroleum-Jelly-Baby-Fres/x-rCu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tror jeg hadde tatt ungen min ut av den barnehagen jeg...''

Helt enig, og ikke bare av hygieniske årsaker. Jeg reagerer både på at personalet er såpass løsmunnet at de forteller én utvalgt far taushetsbelagte opplysninger om de de andre ungene, og at de ikke sender bekymringsmelding dersom forholdene er som beskrevet:

''På hennes avdeling er det vanligvis ETT barn som er rent når det blir levert om morgenen. De andre avleveres i varierende grad av forfall. (...) en to år gammel jentunge som stinker reker når bleia åpnes? Unger som har dritt nesten inngrodd i huden? Når huden på rumpa er så rød og sår at det nesten ikke er mulig å tørke rumpa på ungene uten at de skriker av smerte?''

''Jeg reagerer både på at personalet er såpass løsmunnet at de forteller én utvalgt far taushetsbelagte opplysninger om de de andre ungene,''

Sant nok, møkkaslenging er svært graverende av personalet i en barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall feil. Vår eldste var aldri komfortabel med å ha bæsj i bleia, hun forlangte umiddelbart skift fra hun var såvidt 1 år. Og allikevel ble hun tidvis sår, f.eks. ved tannfrembrudd og når hun hadde spist kiwi.

Å sette likhetstegn mellom sår hud og omsorgssvikt er ikke helt riktig, nei.

Forøvrig: Den barnehagen må anmeldes umiddelbart for brudd på taushetsplikten og for brudd på meldeplikt til barnevernet.

Rubbish! Det er ikke brudd på taushetsplikten å si at det er et til dels alvorlig hygieneproblem blandt ungene på en avdeling. Det er ikke satt fingeren på ett spesifikt barn, og det rene barnet kan være hvilket som helst av barna.

Jeg har ingen anelse om de har sendt bekymringsmelding, DET ville vært et brudd på taushetsplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...