Gå til innhold

Vaske seg mellom tærne


Gjest er jeg en gris?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    30

  • morsan

    23

  • laban

    20

  • Katt-ja

    11

Mest aktive i denne tråden

Skomakergata fenget, utrolig nok! Derfor ble jeg nok litt i overkant optimistisk mht disse bøkene.

Sukk, akk og stønn. Jeg kan jo lese dem selv, men...

Jeg leste Knerten-bøkene for mine to eldste da de var 3-4 åg og 5-6 - og det fenget vanvittig!!!! De har flere ganger spurt om vi kan lese dem om igjen, men jeg har heller lyst til å starte på en av de andre seriene, f.eks. Aurora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha! Andreas.

Flink er du!

Det var han også forresten. Fire år gammel, og alene hjemme mens han var syk, med en brødskive på nattbordet før moren dro på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste Knerten-bøkene for mine to eldste da de var 3-4 åg og 5-6 - og det fenget vanvittig!!!! De har flere ganger spurt om vi kan lese dem om igjen, men jeg har heller lyst til å starte på en av de andre seriene, f.eks. Aurora.

Bare vær klar over at de første Aurora-bøkene handler vanvittig mye om at folk tror faren hennes er gal siden han er hjemme med ungene, og venninnenes hjemmeværende mødre er ikke akkurat framstilt som noen elite de heller.

Og doktorgradstudenten aner f.eks. ikke hvordan han skal betjene flaskeautomaten eller kaffekvernen i matbutikken.

(Alle som husker de kaffekvernene, rekker opp en hånd? Jeg gjør!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor het hun egentlig "Tante Rundtomkring" - mon tro?

I mitt hode fikk jeg nå (som voksen) et bilde av en blid og omgjengelig dame med flere løse herrebekjentskaper... Men det aner meg at det ikke var det AC Vestly mente vi skulle assosiere med navnet....

*Hehe* Nei, hun var en slags husmorvikar som dro "rundt omkring"; derav navnet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vær klar over at de første Aurora-bøkene handler vanvittig mye om at folk tror faren hennes er gal siden han er hjemme med ungene, og venninnenes hjemmeværende mødre er ikke akkurat framstilt som noen elite de heller.

Og doktorgradstudenten aner f.eks. ikke hvordan han skal betjene flaskeautomaten eller kaffekvernen i matbutikken.

(Alle som husker de kaffekvernene, rekker opp en hånd? Jeg gjør!)

Jeg husker ikke noen kaffekverner fra jeg var liten, men det er jo kaffekverner i noen butikker nå - sånn ekstra god kaffe...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, bortsett fra at det ikke er Nusse. De har nemlig ikke telefon de heller, men det har den andre venninnen: Brit-Karen.

Hehe,- Brit-Karen var det, ja ;-) Jaja,- det var nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink er du!

Det var han også forresten. Fire år gammel, og alene hjemme mens han var syk, med en brødskive på nattbordet før moren dro på jobb.

Jeg tror vi to skrev noen tulleinnlegg her før engang, av typen "Vi har bygd nytt hus og trenger ekstra inntekt. Jeg har derfor tatt meg butikkjobb, og lar 4-åringen leke utenfor eller sitte i et skur mens jeg jobber. Nå er han syk og alene hjemme. Jeg satte fram en brødskive til ham og dro på jobb - var det uansvarlig?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi to skrev noen tulleinnlegg her før engang, av typen "Vi har bygd nytt hus og trenger ekstra inntekt. Jeg har derfor tatt meg butikkjobb, og lar 4-åringen leke utenfor eller sitte i et skur mens jeg jobber. Nå er han syk og alene hjemme. Jeg satte fram en brødskive til ham og dro på jobb - var det uansvarlig?"

Temaet er blitt tatt opp før, ja. Var egentlig alt så meget bedre før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temaet er blitt tatt opp før, ja. Var egentlig alt så meget bedre før?

Det har vel gått litt begge veier.

Jeg som er såpass gammel, opplever i hvert fall meg selv som mindre hysterisk i enkelte sammenhenger. Jeg vet at det ikke nødvendigvis betyr død eller kidnapping selv om man ikke hører fra avkommet hver halvtime, liksom.

På den annen side er det veldig greit at syke 4-åringer og sånne som Lille-Bjørn og Ole Aleksanders venn Oliver, får lov til å være barn og ikke må ordne opp selv eller tas vare på av tilfeldige personer. Det har jo hendt at tante Rundomkring'er har vist seg å være mindre elskelige enn folk trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prust har helt rett, du har skitten fantasi fra en annen tid :-)

Dessuten var det Lillebror, ikke Ole Aleksander - jeg foretrekker at folk har "ordentlige" navn, siden jeg lett roter med sånt...

''prust har helt rett, du har skitten fantasi fra en annen tid :-)

''

He he he *skyldig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vær klar over at de første Aurora-bøkene handler vanvittig mye om at folk tror faren hennes er gal siden han er hjemme med ungene, og venninnenes hjemmeværende mødre er ikke akkurat framstilt som noen elite de heller.

Og doktorgradstudenten aner f.eks. ikke hvordan han skal betjene flaskeautomaten eller kaffekvernen i matbutikken.

(Alle som husker de kaffekvernene, rekker opp en hånd? Jeg gjør!)

*rekker hånda i været*

Jeg husker at jeg syntes det luktet så godt der, så jeg gikk ekstra sakte forbi den hyllereolen der maskina sto!:-)

Nå har jo disse kaffekvernene kommet tilbake, men da bare til bruk på "spesialkaffe" - ikke vanlig Coop kaffe...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker hånda i været*

Jeg husker at jeg syntes det luktet så godt der, så jeg gikk ekstra sakte forbi den hyllereolen der maskina sto!:-)

Nå har jo disse kaffekvernene kommet tilbake, men da bare til bruk på "spesialkaffe" - ikke vanlig Coop kaffe...;-)

Nettopp. Som om det var noe nytt og eksotisk med kaffekvern i butikken, liksom?

Men jeg innrømmer helt glatt at jeg synes det er greit å bare ta en pose ferdigmalt, sånn til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skrev feil. Dere har rett, vet ikke hvorfor jeg rota med det. Jeg er ikke så god på navn, så jeg får problemer når folk opererer bare med kjælenavn av typen Lillebror.

Tenk Andreas så ordner det seg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Som om det var noe nytt og eksotisk med kaffekvern i butikken, liksom?

Men jeg innrømmer helt glatt at jeg synes det er greit å bare ta en pose ferdigmalt, sånn til vanlig.

Man husker ikke så lenge, vet du.

Jeg synes bleier er et godt eksempel. Jeg har hatt bleiebarn i så mange år at jeg har lagt merke til at med noen års mellomrom introduserer bleieprodusentene noe revolusjonerende.

Det er enten "unisex-bleier", eller "egne bleier for gutter og jenter". Annenhver gang. Passe langt fra hverandre til at "alle" har glemt at de har gjort det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste Knerten-bøkene for mine to eldste da de var 3-4 åg og 5-6 - og det fenget vanvittig!!!! De har flere ganger spurt om vi kan lese dem om igjen, men jeg har heller lyst til å starte på en av de andre seriene, f.eks. Aurora.

Jenta mi er 7 nå, men hun vil fremdeles gjerne høre lydbok med Knerten før hun sovner.

Jeg tror det er fordi Anne cath hadde så koselig stemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Som om det var noe nytt og eksotisk med kaffekvern i butikken, liksom?

Men jeg innrømmer helt glatt at jeg synes det er greit å bare ta en pose ferdigmalt, sånn til vanlig.

Jeg kjøper også som oftest ferdigmalt. Ikke minst fordi man da kan ha flere poser på lur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man husker ikke så lenge, vet du.

Jeg synes bleier er et godt eksempel. Jeg har hatt bleiebarn i så mange år at jeg har lagt merke til at med noen års mellomrom introduserer bleieprodusentene noe revolusjonerende.

Det er enten "unisex-bleier", eller "egne bleier for gutter og jenter". Annenhver gang. Passe langt fra hverandre til at "alle" har glemt at de har gjort det før.

*S* For ikke å snakke om at hver gang det kommer noe nytt og revolusjonerende, så blir det gamle - som de reklamerte for med store, flott ord i forrige uke - plutselig redusert til noe som ihvertfall ikke var bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...