Gå til innhold

Vaske seg mellom tærne


Gjest er jeg en gris?

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv

Her misforstår du, Høstløv. gnikk gnikk sier "jeg nekter å tro at alle vasker seg mellom tærne hver gang de dusjer" - og det er jo riktig. Ikke alle gjør dette.

Hadde derimot gnikk gnikk sagt, "alle lar være å vaske seg mellom tærne..", så hadde h*n tatt feil:-)

OK :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    30

  • morsan

    23

  • laban

    20

  • Katt-ja

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv

Tror du har en matte-blokade akkurat nå. Hvis du leser gjennom på nytt, så tror jeg du vil se at du glipper akkurat her.

Jeg kommer forøvrig sannsynligvis til å tenke på deg hver gang jeg er på leting etter en linjal til å klø meg med mellom skulderbladene de kommende dager...*s*

Og så jeg da som tror at jeg er så flink i matte, men jeg må vel gi meg for flertallet!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Lol!!! Må bare le høyt når jeg leser denne diskusjonen. Tror du tenker litt feil nå høstløv, med mindre du med vilje prøver å være vanskelig :-D

La meg gi deg det med teskje:

Gnikk gnikk skriver: "Jeg tror ikke et øyeblikk at alle vasker seg med såpe og klut mellom tærne en gang om dagen."

Hun tror altså IKKE at ALLE vasker seg mellom tærne hver dag.

Det har hun jo rett i, ikke sant? Noen gjør det, men IKKE ALLE.

F.eks. Jeg tror IKKE at ALLE liker kjøttkaker. Sansynligvis har jeg rett i det... Skjønner du nå?

B-)

Ok. jeg gir meg for flertallet, men diskusjonen var gøy!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Elextra innrømmet også at hun vasker seg mellom tærne''

Det har jeg aldri gjort.

Jeg sa jeg vasket _tærne_, og det er noe helt annet.

Hva gjør du med all lakrisen, som blir igjen mellom tærne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

Når jeg dusjer, står føttene og tråkker i vann, dusjsåpe og sjampo i de 10-15 min dusjen tar. Det får holde. Skrubber hele kroppen ca en gang i uka.

Om sommeren når jeg går barbeint, vasker jeg føttene før jeg legger meg.

Så nei, jeg synes det er hysterisk å kalle slikt for grisete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

*S*

OK, for å ta det ned på mattenivå: la oss si at "alle" = 4 millioner mennesker, bare for enkelhetens skyld.

Da kan vi skrive om følgende setning:

"Jeg tror ikke et øyeblikk at alle vasker seg"

til denne:

"Jeg tror ikke et øyeblikk at 4 millioner mennesker vasker seg"

Det betyr at selv om 3 999 999 mennesker gjør som deg og Bookworm og Elextra og vasker seg mellom tærne, så er utsagnet helt korrekt.

OK, jeg skal gi meg for flertallet!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg er en og Bookworm er en til, så da er vi to, og da kan man ikke bruke ordet "alle".

Du hadde hatt rett dersom det hadde stått "Jeg tror ikke et øyeblikk at NOEN vasker seg med såpe og klut ...osv"

Når hun skriver ALLE så sier hun bare at hun ikke tror at dette er noe absolutt alle driver med....hun sier ikke at ingen gjør det...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg synes det er stappteit å kalle underlivet sitt for blomsten.. ;o)

Jeg bruker vel bare de vanlige begrepene som musa, fitta, underlivet og nedentil.

Nei, nei, nei!

"Mus" brukes bare i én bestemt sammenheng, nemlig når vi leker Bestemor Skogmus og Petter Piggsvin (pigg! - nudge nudge - tok du'an?).

Da er det på med fullt musekostyme og så synger jeg "når en liten mus skal ut og gå" mens jeg venter på et overfall. Og la meg avsløre med én gang: Det går IKKE slik som i boka, nei! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nei, nei!

"Mus" brukes bare i én bestemt sammenheng, nemlig når vi leker Bestemor Skogmus og Petter Piggsvin (pigg! - nudge nudge - tok du'an?).

Da er det på med fullt musekostyme og så synger jeg "når en liten mus skal ut og gå" mens jeg venter på et overfall. Og la meg avsløre med én gang: Det går IKKE slik som i boka, nei! ;-)

Jeg synes å huske at noen "forskere" fant litt av hvert om homoseksualitet i Mummitroll-verden for noen år siden.

Kanskje noen skulle se litt nærmere på forholdene i Egners miljøer? Hvordan er egentlig relasjonen mellom Morten Skogmus og Klatremus - er det ikke et eller annet i navnene her som gir et hint? Hvorfor er bjørnemor så opptatt av å skildre hver eneste kroppsdel når hun vasker sønnen sin?

Er det andre årsaker enn barndomsminner til at Egners verker er så slitesterke? Brukes de i spesielle miljøer?

Mange muligheter. Jeg ser minst for meg en masteroppgave her.

Jeg tror forresten at Egner kalte Petter for PINNsvin. Men det var sikkert for at det ikke skulle virke for opplagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes å huske at noen "forskere" fant litt av hvert om homoseksualitet i Mummitroll-verden for noen år siden.

Kanskje noen skulle se litt nærmere på forholdene i Egners miljøer? Hvordan er egentlig relasjonen mellom Morten Skogmus og Klatremus - er det ikke et eller annet i navnene her som gir et hint? Hvorfor er bjørnemor så opptatt av å skildre hver eneste kroppsdel når hun vasker sønnen sin?

Er det andre årsaker enn barndomsminner til at Egners verker er så slitesterke? Brukes de i spesielle miljøer?

Mange muligheter. Jeg ser minst for meg en masteroppgave her.

Jeg tror forresten at Egner kalte Petter for PINNsvin. Men det var sikkert for at det ikke skulle virke for opplagt.

''Hvorfor er bjørnemor så opptatt av å skildre hver eneste kroppsdel når hun vasker sønnen sin?

Er det andre årsaker enn barndomsminner til at Egners verker er så slitesterke? Brukes de i spesielle miljøer?''

Noen vil kanskje påstå av visse folk på DOL har blitt varig påvirket av den grundige vaskingen til bjørnemor.

''Jeg tror forresten at Egner kalte Petter for PINNsvin. Men det var sikkert for at det ikke skulle virke for opplagt''

Helt klart! Vi har tatt oss en liten frihet her, selvsagt, akkurat som mht hva som egentlig skjer med Bestemor!

Egentlig er det kraftig undervurdert hvor "hot" det er å høre i situasjoner-somødu-vet "Åhhh, Bestemor Skogmuuuus!! "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorfor er bjørnemor så opptatt av å skildre hver eneste kroppsdel når hun vasker sønnen sin?

Er det andre årsaker enn barndomsminner til at Egners verker er så slitesterke? Brukes de i spesielle miljøer?''

Noen vil kanskje påstå av visse folk på DOL har blitt varig påvirket av den grundige vaskingen til bjørnemor.

''Jeg tror forresten at Egner kalte Petter for PINNsvin. Men det var sikkert for at det ikke skulle virke for opplagt''

Helt klart! Vi har tatt oss en liten frihet her, selvsagt, akkurat som mht hva som egentlig skjer med Bestemor!

Egentlig er det kraftig undervurdert hvor "hot" det er å høre i situasjoner-somødu-vet "Åhhh, Bestemor Skogmuuuus!! "

Sier ikke Morten "...men kommer du den veien?" til bestemor når hun - eh - daler ned?

Vet ikke helt hva han mener med det, men synes jeg hører deg - "ja, jaaa - jeg kommer med blæsten".

Nå MÅ jeg altså slutte, jeg har noe jeg må forberede til imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ja. Du er en gris. Å vaske mellom alle tærne er en selvfølge.

Deg kunne jeg ikke levd sammen med. Jeg er ingen gris, men du virker overhysterisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke Morten "...men kommer du den veien?" til bestemor når hun - eh - daler ned?

Vet ikke helt hva han mener med det, men synes jeg hører deg - "ja, jaaa - jeg kommer med blæsten".

Nå MÅ jeg altså slutte, jeg har noe jeg må forberede til imorgen...

LOL!

Du husker (som vanlig) mye bedre fra barnelitteraturen enn jeg, og dette ble jo bare super-fnis! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!

Du husker (som vanlig) mye bedre fra barnelitteraturen enn jeg, og dette ble jo bare super-fnis! ;-)

Jeg har vært gjennom disse historiene fire ganger - egen barndom, repetisjon med lillesøster og deretter to barn med behørig avstand mellom.

Jeg kan gå opp i Kvitt eller dobbelt når det gjelder norsk barnelitteratur fra 1960-årene. Veldig interessante spørsmål av typen "Hvem er det Auroras mor låner telefon av når faren blir syk, og hvilken diagnose får han?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom disse historiene fire ganger - egen barndom, repetisjon med lillesøster og deretter to barn med behørig avstand mellom.

Jeg kan gå opp i Kvitt eller dobbelt når det gjelder norsk barnelitteratur fra 1960-årene. Veldig interessante spørsmål av typen "Hvem er det Auroras mor låner telefon av når faren blir syk, og hvilken diagnose får han?"

:-)

Jeg har store huller i allmenndannelsen, for mine foreldre leste ikke den klassiske barnelitteraturen for oss, men nøyde seg med Asbjørnsen & Moe, Brødrene Grimm osv.

Vi har dessuten en "scrap book" hjemme hvor min far møysommelig har limt inn eventyr og historier som er klippet ut fra aviser og bladet. Skikkelig "gjør-det-selv"-opplegg.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...