Gå til innhold

Når kan man si at man har bodd et sted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at Oslo kommer i særstilling når det gjelder det med å si om man har bodd der vs å ha vært der. Fordi Oslo er på en måte som en stor organisme der folk flytter til og fra, og forholdet man har til byen er nesten et på lik linje med en menneskelig relasjon med alt av opplevelser det innebærer. Men hvis man først sier man har bodd i Oslo, så betyr det at man har utviklet en aksept over tid til byen. Da er det greit. Er det bare midlertidig bosted, så betyr det at man alltid har tenkt at det bare er for en stund, og aldri helt funnet seg til rette, ikke godtatt hvordan Oslo egentlig er på en måte, og da har man mer _vært_ der i ulik mengde tid.

Hæ?! Tuller du? Kommer du fra Oslo selv?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Mary Poppins

5

• cathlin

4

• Bookworm

2

Skrevet

Jeg mener at Oslo kommer i særstilling når det gjelder det med å si om man har bodd der vs å ha vært der. Fordi Oslo er på en måte som en stor organisme der folk flytter til og fra, og forholdet man har til byen er nesten et på lik linje med en menneskelig relasjon med alt av opplevelser det innebærer. Men hvis man først sier man har bodd i Oslo, så betyr det at man har utviklet en aksept over tid til byen. Da er det greit. Er det bare midlertidig bosted, så betyr det at man alltid har tenkt at det bare er for en stund, og aldri helt funnet seg til rette, ikke godtatt hvordan Oslo egentlig er på en måte, og da har man mer _vært_ der i ulik mengde tid.

Det synes jeg var rart å si. Har du bo-erfaring fra andre steder i landet ettersom du mener Oslo er så spesielt på akkurat dette?

Skrevet

Det synes jeg var rart å si. Har du bo-erfaring fra andre steder i landet ettersom du mener Oslo er så spesielt på akkurat dette?

Det er ingenting rart med det vel. Kan godt utvide det til flere steder.

Skrevet

Hæ?! Tuller du? Kommer du fra Oslo selv?

Jeg tuller litt:-) men nå skal jeg slutte.

Skrevet

Jammen godt å høre ;-P

Skrevet

"Det var i den tid jeg gik omkring og sultet i Kristiania, denne forunderlige by som ingen forlater før han har fåt mærker av den."

;-)

Skrevet

"Det var i den tid jeg gik omkring og sultet i Kristiania, denne forunderlige by som ingen forlater før han har fåt mærker av den."

;-)

Nemlig!

Mary Poppins
Skrevet

Ja jeg ser at det ble et litt innsnevret syn jeg la fram i innlegget mitt, jeg vet at det er mange som bor ett sted, men har postadresse et annet. Så jeg modererer det litt, og jeg er helt enig med deg i at du har bodd i Bergen:-)

:-)

Mista nikket
Skrevet

Ja, men bare for tre uker;-) Og så delte jeg rom med ei jente fra Italia, så da blir det kanskje litt sånn halvt om halvt uansett? ;-)

Sent svar, men....Tror det å bo er et begrep som blir brukt litt hurra meg rundt. Var på ferie i???og da bodde vi på hotell eller var ute og reiste men vi bodde i bilen, men jeg bor også hjemme:-)

Skrevet

Sent svar, men....Tror det å bo er et begrep som blir brukt litt hurra meg rundt. Var på ferie i???og da bodde vi på hotell eller var ute og reiste men vi bodde i bilen, men jeg bor også hjemme:-)

Ja, jeg er enig i at det er naturlig å si at "da vi var på ferie, bodde vi på et hotell som heter xx" osv.

Men jeg oppfattet trådstarters spørsmål mer til å gjelder "når kan man føre et sted opp på lista over steder der man har vært bosatt";-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...