Gå til innhold

Scientologikirkens tester

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=572263

Skal lure på om noen har tatt en slik test og fått tilbakemelding om at livet deres er helt fint? At de slett ikke trenger kurs, men at de skal fortsette som de stevner?

Jeg var på testing da jeg var i slutten av tenåra, og det var ingen tvil om at Scientologene mente jeg var på vei rett utfor stupet. Etter 20 år kan jeg vel kanskje si at de tok feil?!

Skrevet

De har holdt på med det der i alle år.

For 25 år siden var det en bekjent av meg som tok en test for moro skyld. Han svarte oppriktig, men var innstilt på at dette ikke var noe man skulle ta kjempeseriøst. Han var en glad gutt med mye selvtillit, likevel fikk han beskjed om at han ikke fungerte kommunikasjonsmessig / sosialt. Da han sa neivel og ville gå, fikk han et langt foredrag om at vel han ikke kunne leve på den måten, og ble ganske tydelig presset i retning av et kurs.

Han sto på sitt og gikk sin vei.

Tror det er vanskelig å bli "godkjent" av det apparatet der...

Skrevet

De har holdt på med det der i alle år.

For 25 år siden var det en bekjent av meg som tok en test for moro skyld. Han svarte oppriktig, men var innstilt på at dette ikke var noe man skulle ta kjempeseriøst. Han var en glad gutt med mye selvtillit, likevel fikk han beskjed om at han ikke fungerte kommunikasjonsmessig / sosialt. Da han sa neivel og ville gå, fikk han et langt foredrag om at vel han ikke kunne leve på den måten, og ble ganske tydelig presset i retning av et kurs.

Han sto på sitt og gikk sin vei.

Tror det er vanskelig å bli "godkjent" av det apparatet der...

Nøyaktig det samme opplevde jeg også da jeg for lang tid siden ble shang hai'et på gaten!

Dette er en særdeles pågående og sleip strategi. Det var nesten ikke mulig å slippe unna...but I did it :o)

Skrevet

Jeg ble også stoppet på Karl Johan på slutten av 80- tallet, og tok en test. Husker at det var en hel haug med spørsmål....

Resultatet ble at jeg fungerte utmerket på alle områder bortsett fra at jeg var EKSTREMT SÅRBAR...(jeg har grafen som jeg fikk ennå....pila er virkelig helt på bunn :-)), og at jeg absolutt burde ta et av deres kurs...om ikke annet burde jeg kjøpe et par bøker. Husker det som veldig intenst...skulle nesten ikke kommet meg ut derfra....

Skrevet

''Skal lure på om noen har tatt en slik test og fått tilbakemelding om at livet deres er helt fint?''

Tviler på det. Høyst sannsynlig kun et salgstriks for "kurs" ( manipuleringsopplegg for å melke penger ut av folk i strid med markedsførigsloven).

Da jeg var 20 og visste ingenting om den Scientologi-"kirken", ble jeg stoppet i Storgata i Oslo av en som ville tilby personlighetstest. Synes det var spennende og hadde et par timer ledig. Ble med. Etter testen sa de at de trengte tid for å tolke resultatene og at de skulle sende det i posten. Derfor trengte de min adresse.

Det trodde jeg kun var et påskudd for ett eller annet, så den fikk de ikke selv om de maste påfallende mye. Da gikk jeg, og siden har jeg aldri brydd meg stort med dem.

Slik jeg vurderer det, ville neppe mange av disse scientologene fått bra resultat i en god vitenskaplig personlighetstest. Godt mulig at de selv trenger psykiatrisk hjelp.

Skrevet

Da ingen av oss er perfekte, vil man alltid kunne finne et eller annet å forbedre, uansett hvilke tester man tar.

Dette utnytter Scientologikirken til fulle, og bruker det for å lokke påvirkelige/søkende mennesker til å ta sine kurs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...