Gå til innhold

Skal på Modum hva sier jeg til jobben?

Anbefalte innlegg

Gjest gammalt nick
Skrevet

Jeg har fått innvilget et tre måneders opphold på Modum bad, for å jobbe med angstplagene mine. Problemet er hva jeg skal si til jobben. Ingen vet at jeg sliter psykisk, og jeg føler ikke helt for å dele det med dem heller. Bare sjefen vet hvorfor jeg skal være borte.

Men hva skal jeg si som begrunnelse for at jeg skal ha permisjon i tre måneder? Har dere noen forslag? Ville dere ha sagt det som det var?

Gjest viru
Skrevet

Ville sagt at jeg skulle på et rehabeliteringsopphold eller opptreningsopphold for en skade.

Skrevet

Du kan f.eks.si at du skal pået rehabiliteringsopphold, det er ikke løgn, Ingen trenge å vite at det er pga. psyken du har fått invilget oppholdet.

Lykke til, skulle ønske det var meg.

Gjest gammalt nick
Skrevet

Ville sagt at jeg skulle på et rehabeliteringsopphold eller opptreningsopphold for en skade.

Men da får jeg vel et oppfølgingsspørsmål: hva slags skade? Blir ikke ting mere komplisert ved å snakke om skader?

Gjest viru
Skrevet

Men da får jeg vel et oppfølgingsspørsmål: hva slags skade? Blir ikke ting mere komplisert ved å snakke om skader?

Kanskje.

Du kan si at du skal ha fri for å ha en ekstra lang ferie fordi du trenger det, eller fordi du skal ta deg av noen personlige forhold.

Skrevet

Jeg tenker vel at det beste er å si det som det er. Da slipper du spekulasjoner. Sier du at du skal på rehabiliteringopphold, så er jo spørsmålet straks der: "for hva?".

Klart det er opp til deg selv hvor åpen du ønsker å være. Jeg ha kjørt den åpne linjen om min depresjon og angst - og akkurat dét har vært kun vellykket.

Gjest Kimmie
Skrevet

Vet om noen som sa de hadde permisjon for å reise til utlandet.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg ville nok komme med en forklaring så nært opp til sannheten som mulig. Å være borte tre måneder fra jobb er ganske lenge, og kan vanskelig forklares med feriereise eller lignende. Rykter og spekulasjoner kan førre med seg verre ting en det som opprinnelig var. De fleste vet hva slags behandling som tilbys på Modum, og man bør nok fortelle at man skal dit.

Ønsker deg lykke til med oppholdet og håper du får god nytte av behandlingen.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror jeg ville sagt til "alle" at jeg skulle på rehabiliteringsopphold, og så sagt nær sannheten til de som spurte nærmere.

Skrevet

Men det er sykemelding du får, ikke sant? For jeg regner med at du får sykemelding under oppholdet der. I så fall vil de vel kunne få nyss om at du er sykemeldt?

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke vil si noe, og det er jo ikke noe som noen har noe med. Likevel er det vanskelig å ikke si noe, i og med at de sikkert blir veldig nysgjerrige.

Er du sikker på at sjefen din ikke sier noe? Kunne du diskutere med sjefen din hva som kan fortelles de andre?

Det er helt klart at hvis du sier det til EN, så vil det spres videre, det har du ingen kontroll over.

Så enten må du si at du skal ha permisjon av private grunner, basta. Det ville nok jeg valgt å si. Eller så må du si det som det er. Eller å finne på en hvit løgn.

Mista nikket
Skrevet

Vet ikke hva slags jobb du har, men i mange yrkesgrupper er det en del utbrenthet, folk som har møtt veggen. Kanskje du kan bruke noen av disse. Det er jo også nærliggende og er akseptert.

Gjest Geir
Skrevet

''''Ville dere ha sagt det som det var?''''

Ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...