Gå til innhold

Hvordan fanger man en edderkopp??

Anbefalte innlegg

Gjest seriøse svar
Skrevet

Vær så snill, jeg ønsker seriøse svar på dette.

En edderkopp ble akkurat istad, av vanvare, sluppet løs inne i leiligheten min, på badet. En sånn stor en, som holdt til i et garasjeanlegg. Den hadde kommet seg inn i noen klær som jeg helte ut på badegulvet som har ligget i garasjen.

Jeg har så liten lyst til at den skal begynne å legge egg og spre seg, dette er en annen type enn dem jeg har sett innendørs før.

Men nå har den gjemt seg godt, bak badekaret. Har forsøkt å spyle den ut, men finner den ikke.

Er det noe bestemt mat el likn jeg kan lokke den fram med? Slik at jeg kunne få slått den i hjel når den kommer fram?

Please, er det noen her som har ordentlig peiling?

Skrevet

Hm... Er ikke edderkopper litt kjøttetere? De spiser jo fluer i hvertfall.. Må si jeg lo litt, men skjønner jo problemet ditt. :) Finnes de fortsatt sånne fange-fluer-greier som de har i Emil? Sånne klissete som man kan henge i taket.. Kanskje de kan få has på en edderkopp på vandring?

Skrevet

Du får nok bare betrakte den som et flott husdyr som spiser opp fluene dine:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du kan støvsuge den. Deretter passer du på å kaste støvsugerposen før kreket får mulighet til å krabbe seg ut igjen.

Skrevet

Du får nok bare betrakte den som et flott husdyr som spiser opp fluene dine:-)

Jeg har mange sånne flotte husdyr og lite fluer :-)

Gjest seriøse svar
Skrevet

Du kan støvsuge den. Deretter passer du på å kaste støvsugerposen før kreket får mulighet til å krabbe seg ut igjen.

Problemet mitt er IKKE hvordan jeg skal drepe edderkoppen, det klarer jeg utmerket. Problemet er hvordan jeg skal fange den, hvordan jeg skal lokke den fram fra der hvor den har gjemt seg! Er det noe mat eller lukt jeg kan sette fram feks?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Problemet mitt er IKKE hvordan jeg skal drepe edderkoppen, det klarer jeg utmerket. Problemet er hvordan jeg skal fange den, hvordan jeg skal lokke den fram fra der hvor den har gjemt seg! Er det noe mat eller lukt jeg kan sette fram feks?

Jeg skjønte at du ville ha den frem, det var derfor jeg foreslo støvsuger. Jeg har selv støvsuget frem edderkropper som har sittet i sprekker eller gjemt seg bak tunge møbler. Har du ikke et sånt smalt støvsugermunstykke som kommer til "over alt"?

Gjest seriøse svar
Skrevet

Jeg skjønte at du ville ha den frem, det var derfor jeg foreslo støvsuger. Jeg har selv støvsuget frem edderkropper som har sittet i sprekker eller gjemt seg bak tunge møbler. Har du ikke et sånt smalt støvsugermunstykke som kommer til "over alt"?

Ja men den har jo gjemt seg på badet, antakelig på veggen bak badekaret et ste (det var der den krøp ned) , jeg kommer ikke til med støvsugeren. Rart den ikke kom fram da jeg spylte med hånddusjen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja men den har jo gjemt seg på badet, antakelig på veggen bak badekaret et ste (det var der den krøp ned) , jeg kommer ikke til med støvsugeren. Rart den ikke kom fram da jeg spylte med hånddusjen.

Prøv å trekk frem badekaret litt, og støvsug bak det. (Det trengs nok uansett;-) )

Skrevet

Den er ikke der lenger nå vil jeg tro - de løper som bare fy disse små rakkerne og den er nok forduftet forlengst.

Skrevet

Jeg har mange sånne flotte husdyr og lite fluer :-)

Og de resterende spiser frosken opp selv? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...