Gå til innhold

Hva gjør du med din søthunger?

Anbefalte innlegg

Gjest sint på meg selv
Skrevet

Uff nå har jeg fått en sånn ekstrem søthunger-periode igjen. Klarer ikke la vær å spise godterier, det er verst om kvelden, men MÅ også ta en liten bit sjokolade midt på dagen.

Og så jeg som hadde klart å ta av flere kilo da (iløpet av lengre tid riktignok).

Jeg har forsøkt Krom, men det hjelper ikke for meg.

Gode tips mottas med takk!

Gjest bikku
Skrevet

I søtsug-perioder må jeg passe på å spise rikelig med langsomme karbohydrater og proteiner, slik at magen hele tida har noe å jobbe med, og blodsukkernivået holdes jevnt. Da kontrollerer jeg det greit.

Om søtsuget derimot er følelsesmessig motivert, da er det lite å gjøre, annet enn å hive innpå ;)

I teorien hjelper nok den første metoden også i den andre situasjonen. Et alternativ kan være å ha ikke-søtt maulemat tilgjengelig, som peanøtter, nøtter, kjeks og gode oster osv

Gjest molotow
Skrevet

Hos meg kommer den bare tre, fire ganger i året, og da gir jeg etter for den. Dagene etterpå merker jeg suget allerede, men da sørger jeg for å ikke rekke å bli særlig sulten. Jeg spiser regelmessig, vanlig sunn mat, og da går det bra. Det er når jeg slurver med måltidene jeg merker noe særlig til søtsuget. Det må bli mitt råd: spis sunt og regelmessig. Spis så ofte at du ikke merker sultfølelsen. Lykke til:)

Skrevet

Jeg er ikke den rette til å snakke, men hva med vannmelon?

Gjest ikke søtmons,nei(gå'kke glipp av stort heller,tror jeg)
Skrevet

selv er jeg ikke søtmons,så dette er noe jeg stort sett kjenner til venninner med pms...

er det søtsug,hva med søt melk? te? etc...ikke det mest usunne,men likevel søtt??

men hva vet vel jeg? hater sjokolade selv,f.eks(noe av det VERSTE jeg vet!)

Skrevet

Jeg er den første til å innrømme at jeg er en godtemons. Det har jeg vært helt siden jeg var lita.

Prøver å begrense meg. :-)

Gjest Også en søtmoms
Skrevet

Spiser søte epler. Tror den typen jeg bruker heter Lady Rose eller noe slikt. Eller var det Ping Rose. Jaja, de er rødgule og gode og søte iallefall. Ellers går det i nøtte/frukt-blandinger.

Gjest togli
Skrevet

*Del et eple i skiver og strø på masse kanel.

*Drikk et glass Pepsi Max.

*Spis tørka frukt.

*Puss tennene med tannkrem.

Gjest Også en søtmoms
Skrevet

Spiser søte epler. Tror den typen jeg bruker heter Lady Rose eller noe slikt. Eller var det Ping Rose. Jaja, de er rødgule og gode og søte iallefall. Ellers går det i nøtte/frukt-blandinger.

Pink Lady het eplene! Supergode.

Skrevet

Pink Lady tenker jeg. :o) Knallgode epler!

Skrevet

Jeg er den første til å innrømme at jeg er en godtemons. Det har jeg vært helt siden jeg var lita.

Prøver å begrense meg. :-)

Jeg lurer på om det ligger i genene.

kaffepiken
Skrevet

Ta deg en kopp Options kakao, bare 40 kcal pr kopp. Den er kjempegod :-)

candyqueen_83
Skrevet

Ta deg en kopp Options kakao, bare 40 kcal pr kopp. Den er kjempegod :-)

Nei, den er ikke god :o(

kaffepiken
Skrevet

Nei, den er ikke god :o(

Smaken er som baken... ;-p

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jeg lurer på om det ligger i genene.

Jeg leste nettopp et sted at det kunne være arvelig hvor glad en var i søtt. For meg kan det godt stemme. Heldigvis har ingen av ungene arvet det etter meg.

Skrevet

Kanel hjelper. (Det er blodsukker-regulerende) 1/2 ts i litt youghurt.

Smooties er knallgodt og hjelper.

Eller så blåser jeg i alle gode råd og spiser snop. Men jeg er da LITT flink. Jeg tar fram en passe liten mengde, og stopper med det. F.eks. en stang med marsipan....

Skrevet

Jeg har innført lørdagsgodt for meg selv. Jeg får lov til å spise litt smågodt sammen med ungene, og kanskje en is i helga.

Resten av uka prøver jeg å stå imot, og sier til meg selv at "nei, du må vente til lørdag"

Noen uker går det greit, andre ganger sprekker det fullstendig...

Skrevet

Pass på å spise vanlig mat ofte nok og mat som holder en stund slik at du ikke får svingninger i blodsukkeret. Kanskje mer proteiner og mindre karbohydrater til middag.

Når jeg får behov for noe søtt, klarer jeg meg ofte med en sukkerfri halspastill, gjerne en litt sterk en. Eller jeg tar et halvt beger cottage cheese med litt syltetøy/eplemos. Eller en frukt/tomater/sukkererter.

candyqueen_83
Skrevet

Smaken er som baken... ;-p

Sant det :o) Jeg syns smaken er så svak og kunstig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...