Gjest sint på meg selv Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Uff nå har jeg fått en sånn ekstrem søthunger-periode igjen. Klarer ikke la vær å spise godterier, det er verst om kvelden, men MÅ også ta en liten bit sjokolade midt på dagen. Og så jeg som hadde klart å ta av flere kilo da (iløpet av lengre tid riktignok). Jeg har forsøkt Krom, men det hjelper ikke for meg. Gode tips mottas med takk! 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 I søtsug-perioder må jeg passe på å spise rikelig med langsomme karbohydrater og proteiner, slik at magen hele tida har noe å jobbe med, og blodsukkernivået holdes jevnt. Da kontrollerer jeg det greit. Om søtsuget derimot er følelsesmessig motivert, da er det lite å gjøre, annet enn å hive innpå I teorien hjelper nok den første metoden også i den andre situasjonen. Et alternativ kan være å ha ikke-søtt maulemat tilgjengelig, som peanøtter, nøtter, kjeks og gode oster osv 0 Siter
Gjest molotow Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Hos meg kommer den bare tre, fire ganger i året, og da gir jeg etter for den. Dagene etterpå merker jeg suget allerede, men da sørger jeg for å ikke rekke å bli særlig sulten. Jeg spiser regelmessig, vanlig sunn mat, og da går det bra. Det er når jeg slurver med måltidene jeg merker noe særlig til søtsuget. Det må bli mitt råd: spis sunt og regelmessig. Spis så ofte at du ikke merker sultfølelsen. Lykke til:) 0 Siter
cathlin Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er ikke den rette til å snakke, men hva med vannmelon? 0 Siter
Gjest ikke søtmons,nei(gå'kke glipp av stort heller,tror jeg) Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 selv er jeg ikke søtmons,så dette er noe jeg stort sett kjenner til venninner med pms... er det søtsug,hva med søt melk? te? etc...ikke det mest usunne,men likevel søtt?? men hva vet vel jeg? hater sjokolade selv,f.eks(noe av det VERSTE jeg vet!) 0 Siter
org Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er den første til å innrømme at jeg er en godtemons. Det har jeg vært helt siden jeg var lita. Prøver å begrense meg. :-) 0 Siter
Gjest Også en søtmoms Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Spiser søte epler. Tror den typen jeg bruker heter Lady Rose eller noe slikt. Eller var det Ping Rose. Jaja, de er rødgule og gode og søte iallefall. Ellers går det i nøtte/frukt-blandinger. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 *Del et eple i skiver og strø på masse kanel. *Drikk et glass Pepsi Max. *Spis tørka frukt. *Puss tennene med tannkrem. 0 Siter
Gjest Også en søtmoms Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Spiser søte epler. Tror den typen jeg bruker heter Lady Rose eller noe slikt. Eller var det Ping Rose. Jaja, de er rødgule og gode og søte iallefall. Ellers går det i nøtte/frukt-blandinger. Pink Lady het eplene! Supergode. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Spiser søte epler. Tror den typen jeg bruker heter Lady Rose eller noe slikt. Eller var det Ping Rose. Jaja, de er rødgule og gode og søte iallefall. Ellers går det i nøtte/frukt-blandinger. Pink Lady tenker jeg. ) Knallgode epler! 0 Siter
cathlin Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er den første til å innrømme at jeg er en godtemons. Det har jeg vært helt siden jeg var lita. Prøver å begrense meg. :-) Jeg lurer på om det ligger i genene. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Ta deg en kopp Options kakao, bare 40 kcal pr kopp. Den er kjempegod :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Ta deg en kopp Options kakao, bare 40 kcal pr kopp. Den er kjempegod :-) Nei, den er ikke god ( 0 Siter
kaffepiken Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Nei, den er ikke god ( Smaken er som baken... ;-p 0 Siter
Gjest JUSTaMinute Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Jeg lurer på om det ligger i genene. Jeg leste nettopp et sted at det kunne være arvelig hvor glad en var i søtt. For meg kan det godt stemme. Heldigvis har ingen av ungene arvet det etter meg. 0 Siter
Speak Skrevet 5. mai 2009 Skrevet 5. mai 2009 Kanel hjelper. (Det er blodsukker-regulerende) 1/2 ts i litt youghurt. Smooties er knallgodt og hjelper. Eller så blåser jeg i alle gode råd og spiser snop. Men jeg er da LITT flink. Jeg tar fram en passe liten mengde, og stopper med det. F.eks. en stang med marsipan.... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 5. mai 2009 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har innført lørdagsgodt for meg selv. Jeg får lov til å spise litt smågodt sammen med ungene, og kanskje en is i helga. Resten av uka prøver jeg å stå imot, og sier til meg selv at "nei, du må vente til lørdag" Noen uker går det greit, andre ganger sprekker det fullstendig... 0 Siter
....AV Skrevet 5. mai 2009 Skrevet 5. mai 2009 Pass på å spise vanlig mat ofte nok og mat som holder en stund slik at du ikke får svingninger i blodsukkeret. Kanskje mer proteiner og mindre karbohydrater til middag. Når jeg får behov for noe søtt, klarer jeg meg ofte med en sukkerfri halspastill, gjerne en litt sterk en. Eller jeg tar et halvt beger cottage cheese med litt syltetøy/eplemos. Eller en frukt/tomater/sukkererter. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 5. mai 2009 Skrevet 5. mai 2009 Smaken er som baken... ;-p Sant det ) Jeg syns smaken er så svak og kunstig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.