Gå til innhold

Gave til svært syk gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Sykegave
Skrevet

Neste uke skal jeg besøke ei venninne på Riksen, hun er der med sin kreftsyke 11-åring. Jeg kjenner ikke gutten i grunnen, men jeg vil gjerne ha med noe til ham.

Men hva? Jeg vet lite om tilstanden hans, annet enn at han er svært syk og er under cellegiftbehandling samt at han skal ta imot benmarg om litt.

Noen forslag?

Skrevet

Ring gjerne venninna di og hør om det er noen filmer gutten liker, eventuelt om det er noen DS spill (dersom du vil bruke så mye) som er ønsket. Fordelen med filmer er at de kan sprites av og tas med i isolasjonen som han vil måtte i, når han får beinmarg.

Bøker og blad er OK, dersom han liker det, og kan fryses for eventuelt å tas med inn i isolasjonen. Velg da bøker og blad litt inn i bunken, ikke de fremste som folk har bladd i, fingret med.

Det kan være mye annet også, jeg ville ringt mamman og spurt om tips!

Gjest Sykegave
Skrevet

Ring gjerne venninna di og hør om det er noen filmer gutten liker, eventuelt om det er noen DS spill (dersom du vil bruke så mye) som er ønsket. Fordelen med filmer er at de kan sprites av og tas med i isolasjonen som han vil måtte i, når han får beinmarg.

Bøker og blad er OK, dersom han liker det, og kan fryses for eventuelt å tas med inn i isolasjonen. Velg da bøker og blad litt inn i bunken, ikke de fremste som folk har bladd i, fingret med.

Det kan være mye annet også, jeg ville ringt mamman og spurt om tips!

Greia er litt at mor faktisk er så ute av seg, at jeg knapt nok får noe fornuftig ut av henne... Dette er så ille, og hun ser nok ikke helt klart (naturlig nok!). Hun vil ikke snakke i telefonen, så kommunikasjonen foregår på sms, og da svarer hun delvis i hytt og gevær.

Men filmer og slikt er vel uansett noe jeg kan kjøpe, eventuelt et gavekort, kanskje, i kiosken på Riksen?

Lydbok - vil det kunne være noe? Hvis ja, hva liker gutter i den alderen?

Skrevet

Greia er litt at mor faktisk er så ute av seg, at jeg knapt nok får noe fornuftig ut av henne... Dette er så ille, og hun ser nok ikke helt klart (naturlig nok!). Hun vil ikke snakke i telefonen, så kommunikasjonen foregår på sms, og da svarer hun delvis i hytt og gevær.

Men filmer og slikt er vel uansett noe jeg kan kjøpe, eventuelt et gavekort, kanskje, i kiosken på Riksen?

Vanskelig å si hva akkurat denne gutten liker, da....

Jeg ville kjøpt en film i kiosken på riksen og sagt at det er mulig denne blir bytta.... Og gitt mor og sønn beskjed om at det er mulig å bytte den i kiosken.

Når barn går gjennom tøffe behandlinger, er det veldig OK å ha en film å titte på, event en lydbok. (Harry Potter? Pitbull Terje? Kurt-serien?)

løvinne71
Skrevet

Jeg synes lydbok var en veldig god ide.

Det er mange timers underholdning i forhold til en film som kun varer i 1 1/2 time. Det er begrenset hvor mange ganger han gidder å se samme film.

Dessuten er det ikke så anstrengende å bare lytte, hvis han er slapp og i dårlig form.

Det er nok individuellt hva gutter i den alderen liker. Men Harry Potter, Ringenes Herre, eller "Svein og Rotta" er ihvertfall tilpasset hans aldersgruppe.

Hvis du spør i bokhandelen, så har de sikkert andre forslag også.

Gjest bikku
Skrevet

Musikk. Enten noe som er "in" og passer hans alder, eller noe klassisk, rolig som man kan slappe av til. En ungdom jeg kjenner som var veldig syk likte så godt å høre på klassisk musikk for å få ro. Hvis gutten har mp3-spiller, så ta evt med en bærbar pc og legg det inn for han...

Eller film.

Skrevet

Dvd, lydbøker eller spill liker de ofte i den alderen. Filmer som alene hjemme, pittbull terje, olsenbanden og slikt faller iallefall i smak hos en på på samme alder her.

Skrevet

tror jeg hadde droppet gavekort, hvis mor er så satt ut som du beskriver. vi har et barn med lange sykehus opphold bak seg. dvd eller lydbok er tingen. hvis barnet ligger på kreft avd har de ofte godt utvalg i filmer på avd. mine gutter er glad i svein og rotta lydbøkene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...